Nieuwe PC start niet meer op (BIOS update)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb zojuist een nieuwe PC gebouwd. Hij startte initieel goed op (kwam in de BIOS), alleen had deze nog wel een verouderde BIOS versie (F3). Ook gaf die het geheugen aan op een lagere kloksnelheid (2400MHz). Hierna heb ik een USB stick gepakt, geformatteerd (FAT32) en de laatste BIOS file (F4j) erop gezet (https://www.gigabyte.com/...0/support#support-dl-bios), het bestand heb ik hierbij hernoemd naar GIGABYTE.bin (zie een handleiding: https://drive.google.com/...UBZg0cvHBQrTmIbAjg8D/view ).

In de handleiding van de moederbord (boekje) staat dat je vervolgens de USB erin kan doen en dan op de Q-Flash knop kan drukken. Dit heb ik gedaan, het moederbord lampje knipperde enkele minuten en daarna ging deze uit. Echter zag ik gedurende de update geen beeld en bleef de moederbord fan draaien (PC ging dus niet vanzelf uit). Uiteindelijk zelf de PC uitgezet (na een kwartier o.i.d.)

In de uitgebreide handleiding lees ik echter dat de Q-Flash zonder CPU moet. Ik krijg nu helemaal geen beeld meer als ik de PC opstart. Wel gaan alle fans e.d. draaien. Ik krijg de PC dan ook niet meer uit met de aan/uit knop (alleen door de voeding knop uit te zetten).

Iemand een tip wat ik kan doen? Online kan ik helaas weinig dingen vinden, behalve mogelijk nog een keer proberen zonder CPU (echter haal ik die er bij voorkeur nu niet helemaal eraf).

Mogelijk moederbord batterij eruit halen? Echter weet ik niet of dat mogelijk nog meer schade kan toebrengen..

Alvast bedankt!

PC:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 339,-€ 339,-
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ELITE€ 209,90€ 209,90
1BehuizingenNZXT H510 Zwart€ 75,95€ 75,95
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,74€ 50,74
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESC€ 170,55€ 170,55
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 91,05€ 91,05
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 182,83€ 182,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.120,02

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

E-Support aanvragen of contact leggen met @AORUS – GIGABYTE

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AORUS – GIGABYTE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-09 12:47

AORUS – GIGABYTE

Bedrijfsaccount AORUS - GIGABYTE
Hi Zeromussov,

We hebben je probleem even doorgezet naar onze technische support. Zodra we antwoord hebben sturen we hier de update OK.

@Hackus super bedankt weer voor het doorzetten, wordt zeer gewaardeerd.

Groetjes,

AORUS - GIGABYTE Benelux Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
AORUS – GIGABYTE schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:02:
Hi Zeromussov,

We hebben je probleem even doorgezet naar onze technische support. Zodra we antwoord hebben sturen we hier de update OK.

@Hackus super bedankt weer voor het doorzetten, wordt zeer gewaardeerd.

Groetjes,

AORUS - GIGABYTE Benelux Team
Top, geeft mij nog hoop dat het goedkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AORUS – GIGABYTE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-09 12:47

AORUS – GIGABYTE

Bedrijfsaccount AORUS - GIGABYTE
zeromussov schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:09:
[...]

Top, geeft mij nog hoop dat het goedkomt :)
Natuurlijk daar zijn we voor (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
Inmiddels een andere USB geprobeerd. Daarmee lukte het om terug te gaan naar versie F3. Vervolgens naar F4j geprobeerd en dat werkte ook!

Alleen nu werkt de muis/toetsenbord niet meer goed. Na een seconde geeft die geen input meer. Als je de kabel er uit/in doet werkt het weer een seconde en daarna niet meer.. Verschillende USB poorten geprobeerd.

Schijnbaar wel een bekend probleem. Nu Windows aan het installeren, hopelijk werkt het daarna correct. (Edit: werkt nu goed)

Moet het geheugen zelf op de juiste snelheid worden gezet in de bios? (Zegt ook unknown als naam, alsof die ‘m niet goed ziet/kent)

[ Voor 26% gewijzigd door zeromussov op 30-08-2019 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
Ander XMP profiel gekozen en lijkt nu wel gewoon op 3200MHz te draaien. Issues zijn dus gelukkig opgelost.

Komt er in de toekomst mogelijk nog een update zodat die het memory ook correct in de bios herkent? (i.p.v. unknown)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterchief
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik heb nu hetzelfde probleem heb een update gedaan van gigabyte en nu start de pc niet op blijft zwart scherm en heeft geen input meer naar beeldscherm en muis en toetsenbord doen het niet wel microfoon en en luidsprekers gaan aan help aub 😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 21:36
masterchief schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:07:
Ik heb nu hetzelfde probleem heb een update gedaan van gigabyte en nu start de pc niet op blijft zwart scherm en heeft geen input meer naar beeldscherm en muis en toetsenbord doen het niet wel microfoon en en luidsprekers gaan aan help aub 😭
Begin je eigen topic en vermeld hier alle hardware componenten en wat je allemaal hebt gedaan en geprobeerd. 🙂
Pagina: 1