Ik heb zojuist een nieuwe PC gebouwd. Hij startte initieel goed op (kwam in de BIOS), alleen had deze nog wel een verouderde BIOS versie (F3). Ook gaf die het geheugen aan op een lagere kloksnelheid (2400MHz). Hierna heb ik een USB stick gepakt, geformatteerd (FAT32) en de laatste BIOS file (F4j) erop gezet (https://www.gigabyte.com/...0/support#support-dl-bios), het bestand heb ik hierbij hernoemd naar GIGABYTE.bin (zie een handleiding: https://drive.google.com/...UBZg0cvHBQrTmIbAjg8D/view ).
In de handleiding van de moederbord (boekje) staat dat je vervolgens de USB erin kan doen en dan op de Q-Flash knop kan drukken. Dit heb ik gedaan, het moederbord lampje knipperde enkele minuten en daarna ging deze uit. Echter zag ik gedurende de update geen beeld en bleef de moederbord fan draaien (PC ging dus niet vanzelf uit). Uiteindelijk zelf de PC uitgezet (na een kwartier o.i.d.)
In de uitgebreide handleiding lees ik echter dat de Q-Flash zonder CPU moet. Ik krijg nu helemaal geen beeld meer als ik de PC opstart. Wel gaan alle fans e.d. draaien. Ik krijg de PC dan ook niet meer uit met de aan/uit knop (alleen door de voeding knop uit te zetten).
Iemand een tip wat ik kan doen? Online kan ik helaas weinig dingen vinden, behalve mogelijk nog een keer proberen zonder CPU (echter haal ik die er bij voorkeur nu niet helemaal eraf).
Mogelijk moederbord batterij eruit halen? Echter weet ik niet of dat mogelijk nog meer schade kan toebrengen..
Alvast bedankt!
PC:
In de handleiding van de moederbord (boekje) staat dat je vervolgens de USB erin kan doen en dan op de Q-Flash knop kan drukken. Dit heb ik gedaan, het moederbord lampje knipperde enkele minuten en daarna ging deze uit. Echter zag ik gedurende de update geen beeld en bleef de moederbord fan draaien (PC ging dus niet vanzelf uit). Uiteindelijk zelf de PC uitgezet (na een kwartier o.i.d.)
In de uitgebreide handleiding lees ik echter dat de Q-Flash zonder CPU moet. Ik krijg nu helemaal geen beeld meer als ik de PC opstart. Wel gaan alle fans e.d. draaien. Ik krijg de PC dan ook niet meer uit met de aan/uit knop (alleen door de voeding knop uit te zetten).
Iemand een tip wat ik kan doen? Online kan ik helaas weinig dingen vinden, behalve mogelijk nog een keer proberen zonder CPU (echter haal ik die er bij voorkeur nu niet helemaal eraf).
Mogelijk moederbord batterij eruit halen? Echter weet ik niet of dat mogelijk nog meer schade kan toebrengen..
Alvast bedankt!
PC:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 339,- | € 339,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ELITE | € 209,90 | € 209,90 |
1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart | € 75,95 | € 75,95 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,74 | € 50,74 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESC | € 170,55 | € 170,55 |
1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 91,05 | € 91,05 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 182,83 | € 182,83 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.120,02 |