Ik heb een 10 Tb WD NAS disk waarvan een SATA-kabeltje het lipje van de harddisk heeft 'opgegeten', het sata-kabeltje heeft zo'n klem waarmee die vast werd gezet en bij het lostrekken van de kabel kwam een stuk van de connectie van de HD los.
Aan de harddisk zijde zitten nu 7 data-pennen die om een connector vragen.
WD repareert niet, en ruilt niet om, wat ook niet aan de orde is, want de disk is magnetisch en elektrisch goed. Allerlei disk-bedrijven willen met alle geweld data herstellen en beginnen met prijzen van fl 250,-, maar herstel van data is niet aan de orde want ik heb een (bijna) complete backup, en voor zo'n bedrag koop ik liever een nieuwe HD.
Het enige wat zou moeten is weer een connector aan de disk solderen, of eventueel een SATA-kabelthe aan die pinnen solderen.
WIE WEET EEN BEDRIJF OF PERSOON DIE DAT KAN EN DIE GENEGEN IS DAT TE DOEN?
(natuurlijk tegen een redelijke vergoeding).
NAW-gegevens verwijderd, het is niet handig dergelijke gegevens op een forum achter te laten. Deze gegevens kun je op een later tijdstip ook uitwisselen Nadat er contact is geweest.
Aan de harddisk zijde zitten nu 7 data-pennen die om een connector vragen.
WD repareert niet, en ruilt niet om, wat ook niet aan de orde is, want de disk is magnetisch en elektrisch goed. Allerlei disk-bedrijven willen met alle geweld data herstellen en beginnen met prijzen van fl 250,-, maar herstel van data is niet aan de orde want ik heb een (bijna) complete backup, en voor zo'n bedrag koop ik liever een nieuwe HD.
Het enige wat zou moeten is weer een connector aan de disk solderen, of eventueel een SATA-kabelthe aan die pinnen solderen.
WIE WEET EEN BEDRIJF OF PERSOON DIE DAT KAN EN DIE GENEGEN IS DAT TE DOEN?
(natuurlijk tegen een redelijke vergoeding).
NAW-gegevens verwijderd, het is niet handig dergelijke gegevens op een forum achter te laten. Deze gegevens kun je op een later tijdstip ook uitwisselen Nadat er contact is geweest.
[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 31-08-2019 15:00 ]