Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:43

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Hallo,

Bij mijn vorige videokaart had ik een verbinding middels HDMI waarbij ik o.a. in The Division 2 automatisch de HDR functie aan zag schakelen waarbij ik dus erg mooie helderheid ervaarde in-game. Nu heb ik een RTX2070s en heb deze middels Display Port verbonden om zo de G-sync optie te hebben, ik begreep dat dit niet via HDMI kan bij Nvidia gpu's. Als mijn scherm nu bij de games overschakelt naar HDR worden alle kleuren flets en lijkt er een grijze film over het beeld heen te gaan.

Ik las dat Displayport officieel pas vanaf 1.4 HDR ondersteuning heeft en mijn scherm heeft volgens mij 1.2. Ik las hier en daar ook dat het ondanks dat vaak wel moet werken. Ik heb een goede (power olie) DP kabel.

Gaat de combinatie G-sync en HDR niet werken of moet ik iets anders instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:18
Hm, ik lees even mee. Ik heb dezelfde ervaring met HDR, de kleuren worden idd uitgewassen en ik heb het nog nergens goed zien gaan. Reviews gaven wel aan dat men niet te veel ervan moest verwachten en dus heb ik me erbij neergelegd, maar toch interessant dat het bij jou bij sommige spellen wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
sigmundfreund schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 10:44:
Hm, ik lees even mee. Ik heb dezelfde ervaring met HDR, de kleuren worden idd uitgewassen en ik heb het nog nergens goed zien gaan. Reviews gaven wel aan dat men niet te veel ervan moest verwachten en dus heb ik me erbij neergelegd, maar toch interessant dat het bij jou bij sommige spellen wel goed gaat.
Waar lees jij dat sommige spellen het wel doen? Zijn spellen deden het met zijn vorige AMD kaart op HDMI wel, met zijn nVidia kaart op DP niet.

Ik verwacht trouwens ook niet dat het dat gaat doen, aangezien het een Free-Sync 1 monitor is, en geen nVidia G-Sync HDR ondersteuning heeft, en uberhaubt geen DP1.4 (@Tweakriez de monitor is idd DP1.2).

@Tweakriez Ik weet niet wat voor spellen jij doet, maar ik cap op 100Hz met een GTX1070@Very High 1440P (wel met G-Sync aan, dus soms dropt hij eronder), dus met een 2070 lijkt 100Hz toch wel de minimale cap (anders is het zonde lijkt mij) De monitor is maar 75Hz, aja, dan denk ik dat je met gemak G-Sync uit kan zetten met een 2070 op 1080P-UW.

overigens lees ik net dit bij de specs: *FreeSync is only available when it is connected to Display Port or HDMI. dus zou G-Sync (adaptive-sync) het dan niet ook gewoon moeten doen over HDMI?

[ Voor 28% gewijzigd door zion op 30-08-2019 11:45 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Via HDMI werkt het idd vaak wel. Maar ik zal dus een keuze moeten maken ofwel de G-sync functie gebruiken icm de Displayport kabel (freesync kan dan aangezet worden op de monitor) of of ik sluit het display aan met HDMI en kies voor HDR... Ik kan dan natuurlijk wel de monitor op 75hz instellen en desnoods de refreshrate hierop cappen bij spellen oid? Wat is aan te raden qua settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bayatsog
  • Laatst online: 17-08 14:38
Heb je de HDR optie aangezet via de NVidia control panel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Nee die heb in daar niet zien staan... Daar moet ik dus nog even neuzen wellicht. Bij AMD werkte het ingame juist niet als ik deze via Radeon aangezet had, dan kreeg ik ook uitgewassen kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Ik kan de optie nergens vinden in het control panel van Nvidia :s
Pagina: 1