Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een bloedsnelle Workstation voor beeldwerking met voornamelijk Lightroom, Photoshop en wat Illustrator en Indesign, tegelijkertijd met veel browservensters met tevens genoeg ruimte om de komende jaren al het materiaal te kunnen opslaan (>10TB effectief).
Leuk om wat te overclocken als alles stabiel en niet luidruchtig wordt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2500,-
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Er is een NAS voor remote backup, Dell U2713H primair scherm, Dell P2416D secundair scherm, Wacom Intuos Pro, i1 Pro Spectrometer.\
De snelle SSD zal dienen voor systeem en actieve projecten. De 4 HDD's zou ik in RAID 5 willen zetten als een archief met 1 redundant schijf. De data zal gebackupped worden naar een remote NAS.
Verder komt er nog een USB3.x interne card reader in, maar daarvan zie ik op dit moment geen geschikte in de Pricewatch.
Wat heb je zelf al gevonden?
Welke vragen heb je hier nog over?
Uit reviews begrijp ik dat de Ryzen 3900x, X570 chipset en gen4 SSD hoog scoren op gebied van Lightroom/Photoshop workloads. Wellicht niet een sweet spot wat betreft prijs/kwaliteit, maar wel future proof denk ik. Lijkt dit zinnig? Misschien beter nog wachten op Samsung's gen4 SSD?
De RTX2060 is op dit moment wellicht wat zwaar maar ik verwacht dat Adobe het GPU gebruik wel steeds meer zal gaan uitbreiden.
Voeding sterk genoeg?
Een bloedsnelle Workstation voor beeldwerking met voornamelijk Lightroom, Photoshop en wat Illustrator en Indesign, tegelijkertijd met veel browservensters met tevens genoeg ruimte om de komende jaren al het materiaal te kunnen opslaan (>10TB effectief).
Leuk om wat te overclocken als alles stabiel en niet luidruchtig wordt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2500,-
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Er is een NAS voor remote backup, Dell U2713H primair scherm, Dell P2416D secundair scherm, Wacom Intuos Pro, i1 Pro Spectrometer.\
De snelle SSD zal dienen voor systeem en actieve projecten. De 4 HDD's zou ik in RAID 5 willen zetten als een archief met 1 redundant schijf. De data zal gebackupped worden naar een remote NAS.
Verder komt er nog een USB3.x interne card reader in, maar daarvan zie ik op dit moment geen geschikte in de Pricewatch.
Wat heb je zelf al gevonden?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X Boxed | € 549,- | € 549,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte X570 GAMING X | € 182,75 | € 182,75 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC | € 364,90 | € 364,90 |
| 4 | Interne harde schijven | HGST Ultrastar 7K6 SATA (512n, SE), 4TB | € 162,05 | € 648,20 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 USB-C Matzwart | € 129,90 | € 129,90 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,74 | € 50,74 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESE | € 155,99 | € 155,99 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 80,90 | € 80,90 |
| 1 | Solid state drives | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 SSD 1TB | € 279,51 | € 279,51 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.441,89 | ||
Welke vragen heb je hier nog over?
Uit reviews begrijp ik dat de Ryzen 3900x, X570 chipset en gen4 SSD hoog scoren op gebied van Lightroom/Photoshop workloads. Wellicht niet een sweet spot wat betreft prijs/kwaliteit, maar wel future proof denk ik. Lijkt dit zinnig? Misschien beter nog wachten op Samsung's gen4 SSD?
De RTX2060 is op dit moment wellicht wat zwaar maar ik verwacht dat Adobe het GPU gebruik wel steeds meer zal gaan uitbreiden.
Voeding sterk genoeg?