Ik zie een fundamenteel probleem. Je vraag brengt een technisch en een veiligheidsprobleem met zich mee, maar ik krijg het gevoel dat je de impact daarvan niet goed kan inschatten. Het is o.a. opvallend dat je de vraag stelt op het PB forum ipv het NT forum. Misschien klopt mijn inschatting niet, voel je niet aangevallen!
[jip en janneke]
Veiligheid
Allereerst moet je je realiseren dat het kastje (modem/router) van de internetleverancier ook een beveiliging is tegen digitale indringers. Op internet hebben in potentie
alle wereldbewoners (en de
astronauten in het ISS) toegang tot je thuisnetwerk,
tenzij dat wordt tegengehouden. Daarnaast valt het meestal niet of pas heel laat op dat je ongewenst bezoek hebt gehad.
Het is dus bijzonder gemakkelijk om een fout te maken bij de genoemde oplossingen, als je geen verstand hebt van de technische en veiligheidsaspecten van netwerkverbindingen, in het bijzonder omdat je wereldwijd bereikbaar bent.
Anno 2019 zijn veel dingen simpeler dan zeg 1980, maar netwerken zijn nog lang geen consumentelevisies vrees ik (alhoewel televisies tegenwoordig weer vaak onnodig complex worden gemaakt

)
Camera’s
Je hebt gekozen voor een netwerkcamera, waarvan de opslag thuis plaatsvindt. Dat heeft o.a. als voordeel dat je over de opslag zelf controle hebt en geen abonnementskosten hoeft te maken.
Een eenvoudiger en relatief veiliger alternatief om camerabeelden te bekijken van buiten, zijn camera’s die vanuit je netwerk zelf verbinding maken met een clouddienst. Je betaalt dus niet alleen voor de opslag, maar feitelijk ook voor de beveiliging daarvan. Uiteraard moet je dan wel weer vertrouwen hebben in de leverancier van zo’n systeem en zijn er soms (niet altijd) maandelijkse kosten mee gemoeid. Goedkoop en veilig gaan meestal niet hand in hand, ook niet in de boeken van Annie M.G. Schmidt.
Samengevat:
In jouw geval ben je waarschijnlijk beter af met andere camera’s, of je bekijkt de camera’s alleen thuis. Alternatief is dat je je serieus gaat verdiepen in netwerktechniek
[/jip en janneke]