Toon posts:

Transparante achtergrond

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Lijpie
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 03-07-2020
Hoi! Ik ben bezig om gifjes te maken waarbij de achtergrond transparant is. Oftewel, dat je alleen de persoon als gifje krijgt zoals je bijv. op snapchat of instagram veel ziet. Nu heb ik video's gemaakt met een greenscreen, maar ik ben op zoek naar een programma om het hiermee te editten. Of het betaald is of gratis maakt niet uit. Wat ik moet bewerken moet binnen een maand gebeurd kunnen zijn, dus trial versie is mogelijk.
...

Ik gebruik een MacBook Pro 2019
...

Ik heb de standaard app iMovie gebruikt, alleen hier kan je alleen de achtergrond veranderen. Ik wil echt de achtergrond weghalen.
...

[Voor 12% gewijzigd door Lijpie op 30-08-2019 08:34]

Alle reacties

• moozzuzz
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 02-12 23:37
Ik ken geen codecs met transparantie. Enkel gif/png lijkt me transparantie te bieden. Waarbij ik enkel gif ken als frames met een tijdslijn.

Korter: je prog moet kunnen exporteren naar gif. Ik zou denken dat daar wel wat tools voor bestaan hence de bestaande giphy rage.

• Lijpie
Dus eigenlijk, als ik een programma vind wat kan exporteren naar gif gaat de green screen automatisch weg, als ik je goed begrijp?

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 01:25

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Davinci resolve?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 13-11 18:01

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Lijpie schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 08:51:
Dus eigenlijk, als ik een programma vind wat kan exporteren naar gif gaat de green screen automatisch weg, als ik je goed begrijp?
Nee maar dan kun je de groene achtergrond in het gifje weghalen, wat met de juiste export settings een gifje met transparante achtergrond oplevert.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• edeboeck
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 23:11

edeboeck

mie noow noooothing ...

Ben je hier iets mee? Daarin staan stap-voor-stap instructies voor VSDC.

[Voor 20% gewijzigd door edeboeck op 30-08-2019 11:49. Reden: GIF als exportformaat was ok... video-opmerking verwijderd]

• Lijpie
Davinci Resolve zal ik zondag is proberen. VSDC is voor Windows, terwijl ik een MacBook heb, dus dat lukt helaas niet. Probleem is dat je bij een hoop programma's ziet dat je de achtergrond kan veranderen ipv weghalen.

---

Dit is zomaar een ideetje, maar ik weet niet of dit gaat werken. Misschien iemand anders die het kan bevestigen (of ontkennen?). Als ik in iMovie de achtergrond aanpas naar zwart (of wit), en dit vervolgens als gif exporteer. Kan ik het dan niet in photoshop openen en daar de achtergrond weghalen?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee