• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:03
Mijn PC maakt lange zoom/pieptonen achter elkaar. Ik denk dat het van mijn moederbord komt maar het is lastig dit precies te weten.

Dit is het geluid:
https://streamable.com/zwn3w

Dit is mijn moederbord:
http://asrock.pc.cdn.bitgravity.com/Manual/B85%20Pro4.pdf

Ik lees verder niks in de manual over een dergelijk geluid of wat het zou moeten betekenen. De PC werkt verder prima maar het geluid is vrij irritant. Iemand een idee?

• mjab93
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 25-09-2019
Klinkt eerder als een harde schijf die mogelijk niet helemaal meer lekker is.

• SCIxX
Dat zou kunnen, maar als ik die kant van mijn PC open maak waar mijn oude HDD zit dan hoor ik het geluid daar niet harder. Ook is het geluid erg constant 5 seconden zoom/piep, 2 seconden niks, 5 seconden zoom/piep, 2 seconden niks, etc etc etc

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is het geluid er direct vanaf het aanzetten, dus ook al in de POST? Dan zou je eens de disk los kunnen koppelen om te zien of het dan weg is. En anders andere hardware stuk voor stuk lostrekken.

offtopic:
Ik moest bij je titel trouwens denken aan Zone Alarm van jaren terug :z

Afbeeldingslocatie: https://www.techmixer.com/pic/2007/12/zone-alarm.jpg (Klikbaar voor de nostalgie)

[ Voor 40% gewijzigd door Room42 op 30-08-2019 00:00 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Room42 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 23:56:
Is het geluid er direct vanaf het aanzetten, dus ook al in de POST? Dan zou je eens de disk los kunnen koppelen om te zien of het dan weg is. En anders andere hardware stuk voor stuk lostrekken.

offtopic:
Ik moest bij je titel trouwens denken aan Zone Alarm van jaren terug :z

[Afbeelding] (Klikbaar voor de nostalgie)
Oef, dat draak van een programma heb ik nog trauma´s aan overgehouden.

Ik heb het even getest, en het geluid begint niet direct als ik mijn PC opstart, het begint pas als ik hem wat langer aan heb staan... Alle kabeltjes even aangedrukt maar so far geen soelaas... Alles werkt prima maar het is een irritant geluid en ik heb het idee dat mijn PC me iets probeert te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

En wat zijn de rest van de specificaties van de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Anoniem: 263284 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 23:30:
En wat zijn de rest van de specificaties van de pc?
# Product Prijs Subtotaal
1 Intel Core i5-4460 Boxed
1 ASRock B85M Pro4
1 MSI GeForce RTX 2060 GAMING Z 6G
1 Cooler Master Silencio 352 € 47,95 € 47,95
1 BenQ XL2411Z Zwart € 272,15 € 272,15
1 Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
1 Ballistix BLS8G3D1609DS1S00CEU 8 GB DDR3
1 Cooler Master V450 Semi-Modular € 67,95 € 67,95
1 Crucial MX100 256GB € 104,80 € 104,80

Ondertussen is de PC weer vrolijk aan het zoomen/piemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Probeer je fans een uit te zetten/ontkoppelen. Die willen ook nog wel eens rare geluid produceren met een slechte lager.

Probeer wel zsm je schijven uit te sluiten. Piepende schijven betekend toch wel vaak het einde 😅.

[ Voor 40% gewijzigd door n9iels op 31-08-2019 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Niet om bijdehand te doen, maar het geluid is constant 5 seconden aan, 3 seconden uit, 5 seconden aan, het is compleet regelmatig waardoor het meer als een "alarm" klinkt dan een onderdeel wat fragiel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:45

Onbekend

...

Dit is geen alarmgeluid, aangezien dat luider zou moeten zijn.

Het klinkt als een component die staat te oscilleren. Vaak zie je dat een aantal componenten met lijm zijn vast gezet om het trillen tegen te gaan, maar soms is dat niet genoeg en hoor je nog een zacht bijgeluid. Het kan bijvoorbeeld in de aansturing van een ventilator zitten, of uit de voeding komen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:14
Trek eens wat onderdelen (fans, hdd's ets) los totdat je de veroorzaker gevonden hebt.

Een i5-4460 met een RTX 2060 lijkt mij ook geen ideale combinatie. Wordt de gpu niet enorm gebottlekneckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:04
Onbekend schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 00:08:
Dit is geen alarmgeluid, aangezien dat luider zou moeten zijn.

Het klinkt als een component die staat te oscilleren. Vaak zie je dat een aantal componenten met lijm zijn vast gezet om het trillen tegen te gaan, maar soms is dat niet genoeg en hoor je nog een zacht bijgeluid. Het kan bijvoorbeeld in de aansturing van een ventilator zitten, of uit de voeding komen.
Dit dacht ik ook. Het kan zelfs een elco in je voeding zijn en dat de oorzaak bij een ander apparaat ligt in je huis die een storing op het net zet.
Neem je computer eens mee naar een andere locatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Klinkt als standaard coin whine. Komt meestal van de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Uszka schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 00:10:
Trek eens wat onderdelen (fans, hdd's ets) los totdat je de veroorzaker gevonden hebt.

Een i5-4460 met een RTX 2060 lijkt mij ook geen ideale combinatie. Wordt de gpu niet enorm gebottlekneckt?
Ja dat wordt die zeker. Ik wil op den duur over naar AMD maar daarvoor heb ik een nieuw moederbord nodig dus ik stel het een beetje uit. Nieuwe intel is geen optie met dit moederbord helaas.
Pagina: 1