Hallo, mijn ryzen 3600 is 65 graden in ''idle'' mode en boven de 80 graden als ik game. Weet iemand waarom mijn CPU zo warm wordt? Heb een x62 kraken als koeler en artic silver thermal paste op gedaan.
Teveel thermal paste? Te weinig thermal paste? Matige fan curve gekozen? Behuizing zonder casefans? Misschien is het handig als je ook de rest van je systeem post en hoe je deze temperaturen test.
Zit er niet heel toevallig nog een plastic velletje of kapje onder het koelblok? Dit zit er vaak onder als t uit de doos komt.
Tevens als eens geprobeerd de koeler opnieuw te monteren? Daarbij rustig, stukje bij beetje, kruislings de schroeven aandraaien. En ow ja, niet toevallig vergeten het kabeltje van het koelblok in een fanheader te steken? Anders werkt de pomp niet, het kan in een enkel geval ook zo zijn dat de pomp defect is.
Tenslotte de vraag: heb je de voltages al eens bekeken, in het UEFI of in Windows met een tooltje? Wellicht heb je een moederbord met een verouderd en/of bugged UEFI welk een veel te hoog voltage instelt.
Tevens als eens geprobeerd de koeler opnieuw te monteren? Daarbij rustig, stukje bij beetje, kruislings de schroeven aandraaien. En ow ja, niet toevallig vergeten het kabeltje van het koelblok in een fanheader te steken? Anders werkt de pomp niet, het kan in een enkel geval ook zo zijn dat de pomp defect is.
Tenslotte de vraag: heb je de voltages al eens bekeken, in het UEFI of in Windows met een tooltje? Wellicht heb je een moederbord met een verouderd en/of bugged UEFI welk een veel te hoog voltage instelt.
[ Voor 19% gewijzigd door Moi_in_actie op 29-08-2019 23:42 ]
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Nee er zit geen velletje eronder en alles zit goed op zijn plek met voldoende thermal paste. Heb ook nog 3 case fans + 2 case fans van de AIO. Hoe kan ik de voltages checken? In de bios?
Ryzen master installeren is volgens mij het makkelijkste en meest betrouwbaarst, ook om je temperatuur te meten.
Mijn ryzen 3700x is idle 33 graden en stressed rond de 64 met een scythe mugen 5 phcg.
Mijn ryzen 3700x is idle 33 graden en stressed rond de 64 met een scythe mugen 5 phcg.
[ Voor 44% gewijzigd door mash_man02 op 09-09-2019 22:35 . Reden: typo en add ]
Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+
Bios updates. en even in de bios AMD Cool'n'Quiet aanzetten.
En deze processors zijn gewoon onbenullige heethoofden.
Maar met jouw koeling moet dat wel wat beter kunnen. Ik heb een Corsair H80i V2 als exhaust in de achterkant en haal 30-33 idle en 67-70 FULL load Cinebench. ongeacht de kamer temp.
En PBO and Auto OC uit! Evenals MSI Gaming Mode etc.
En deze processors zijn gewoon onbenullige heethoofden.
Maar met jouw koeling moet dat wel wat beter kunnen. Ik heb een Corsair H80i V2 als exhaust in de achterkant en haal 30-33 idle en 67-70 FULL load Cinebench. ongeacht de kamer temp.
En PBO and Auto OC uit! Evenals MSI Gaming Mode etc.
[ Voor 8% gewijzigd door Cidious op 10-09-2019 04:24 ]
R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38
Pagina: 1