Hoi Tweakers,
Sinds gisteren heb ik mijn monitor geupgrade naar de gewilde LG27GL850. Nu heb ik alleen een probleem met fullscreen games. Voor zowel World of Warcraft als Battlefield V flickert het scherm iedere 40-50 seconden. Soms een langer interval dan andere keren. Mijn vorige monitor die ik nu als 2de scherm gebruik (Dell U2417H) is wel stabiel. Nu vroeg ik mij af of dit een probleem van de monitor is of van mijn videokaart.
Wat namelijk erg opvalt is dat als ik de resolutie en refreshrate lager zet in een game dan flickert het niet meer. Of zou dit toch de monitor zijn en moet deze weer terug?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Sinds gisteren heb ik mijn monitor geupgrade naar de gewilde LG27GL850. Nu heb ik alleen een probleem met fullscreen games. Voor zowel World of Warcraft als Battlefield V flickert het scherm iedere 40-50 seconden. Soms een langer interval dan andere keren. Mijn vorige monitor die ik nu als 2de scherm gebruik (Dell U2417H) is wel stabiel. Nu vroeg ik mij af of dit een probleem van de monitor is of van mijn videokaart.
Wat namelijk erg opvalt is dat als ik de resolutie en refreshrate lager zet in een game dan flickert het niet meer. Of zou dit toch de monitor zijn en moet deze weer terug?
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Ryzen 2700X
- ASUS X470 Prime-Pro
- 16GB Ram
- XFX RX580 XXX
- Win10 en Arch Linux(Nog niet hierop geprobeerd)
- Freesync aan of uit maakt geen verschil.
- 3 Verschillende kabels gebprobeerd. Degene die bij de monitor zat, een Club 3D displayport v1.4 certified en een willkeurige die ik nog had liggen. Op elke kabel gebeurd er exact hetzelfde.
- HDMI of Displayport maakt ook geen verschil, enige extra observatie is dat het "sneeuwt" bij HDMI voordat het beeld zwart wordt.
[ Voor 0% gewijzigd door bramboris op 29-08-2019 20:39 . Reden: extra toevoeging ]