Toon posts:

wel pingen - geen netwerkomgeving

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In de search staan allemaal aanverwante onderwerpen maar niet de mijne. Ok ik maak dus gebruik van een computer die freesco gebruikt als internetdelingsprogramma.

Voor de resat zijn er drie clients die alle drie kunnen internetten en naar elkaar kunnen pingen. Tot hier nog geen problemen.

Als ik dan op me eigen comp kijk(win ME) dan zie ik niemand in netwerkomgeving staan. Ook bij de andere clients is er in netwerkomgevinbg geen een computer te zien.

Hoe kan dit?

configuraties

client 1: win 98
client 2: win 98
client 3: win ME

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
gaap gaap
gebruik de search eens, zijn zoveel mensen waarbij hun netwerk niet netwerkt

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ohja winME zuigt als je een netwerk hebt

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 22:08 schreef YT-Croc het volgende:
Ohja winME zuigt als je een netwerk hebt
|:(
Ksst weg jij

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Zet ff bestanden/printers delen aan in netwerkomgeving. Dat moet je bijna wel vergeten zijn!

Verwijderd

Topicstarter
staat ook aan

Verwijderd

Ik heb hier precies hetzelfde gezeik met ME
Gewoon in de adresbalk van IE
\\computernaam\gedeelde map
invullen en het werkt perfect

Verwijderd

Gewoon in de adresbalk van IE
\\computernaam\gedeelde map
invullen en het werkt perfect
of in start-uitvoeren :)

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik weet niet hoe dat in Meer Ellende zit, maar in 2000 moet je een guestaccount aanmaken voor je clients...

Verwijderd

ik zal je niet afkraken, probeer dit eens:

*check of overal dezelfde werkgroep naam staat
*installeer overal ook effe netbeui

zal nu wel beter werken hoop ik voor je

mzzl
dirk

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-07 18:40

beerns

it is I, Leclerc

1. het kan ook nog zijn dat een firewall de boel een beetje blokked.
2. Wat je ook nog kunt proberen is zoeken op computernaam. Wil ook nog wel eens helpen.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Verwijderd

Topicstarter
kan het zijn dat freesco's firewall de boel blokkeert

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:12

Adze

CCNP !

Op zondag 29 juli 2001 22:09 schreef zonietdantochwel het volgende:

[..]

|:(
Ksst weg jij
Op netwerk gebied zuigt Win9x en WinME heel erg !!!!

Verwijderd

Topicstarter
ja maar aan zon reactie heb ik toch niks

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 13:10 schreef dirky het volgende:
ik zal je niet afkraken, probeer dit eens:

*check of overal dezelfde werkgroep naam staat
*installeer overal ook effe netbeui

zal nu wel beter werken hoop ik voor je
:? beter werken met Netbui?? die maakt er JUIST een tering zooi van.. |:(

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:21

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Voor Microsoft Windeloos Netwaardeloos Sharitwithtehworld heb je een ander poortje.. ben jij zo eentje die overal firewalls op zet, want dan heb je het probleem al gevonden. Ook moet je dus alles, zoals subnetjes, filesharing, domeinnaam/werkgroepnaam, en ip's goed nakijken.. als het dan nog niet werkt.. tjah.. soms helpt het om alles te deinstalleren, te rebooten, alles te reinstallen met de goede instellingen dan nog een paar keer te rebooten en dan een tijdje te wachten.. dan moet ie het doen..

Enne neej, win98 en Me zijn geen netwerktoppers.. en probeer goed onderschijt te maken tussen extern en intern netwerk. En alleen tcp ip is in feite genoeg, of je kan overal Netbui gebruiken.

Succes.. enzo.. ;)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
annecdote: mijn netwerkie heeft een hele poos op subnet 225.225.225.240 gedraaid.... zonder probs... totdat er een win95bak bijtussen moest... lang kloten, bleek dat het subnetmask niet binair verantwoord was... En dat werkte gewoon onder win98 1ed!!!! Hoezo win9x zuigt in netwerk!!!!!

edit:

bij de weg: met veel dank aan de mensen die mij toen geholpen hebben hierzo!!! Zonder hen was ik er nooit achtergekomen!!!

Verwijderd

Die subnet 255.255.255.240 kan volgens mij wel hoor, alleen heb je dan b.v. 192.168.0.0
als netwerk en 192.168.0.15 als broadcast
192.168.0.16 als volgend netwerk etc....Nelske heeft daar een goed stuk over geschreven zie ook [topic=186981]

Maar, kun je wel die computer zoeken b.v. op ipadres ?? Als je die dan hebt gevonden, zie je dan ook niks in netwerk omgeving ??? En anders probeer de hosts file eens aan te passen op alle pc's.
Suc6

Verwijderd

ik heb zoiets wel eens gehad met 'n slechte/verkeerd gemaakte kabel. Ik kon wel pingen, maar iets anders deed het niet. Het bleek dat ik een draadje had omgewisseld.

Verwijderd

stond me iets van bij als je in win98/me DNS aanzet en naam opgeeft en domein allemaal hetzelfde houd bij alle clients , en geen DNS invult dat tie ze dan automatisch bij netwerkomgeving gooit :)

probeer het eens

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 19:48 schreef zonietdantochwel het volgende:
kan het zijn dat freesco's firewall de boel blokkeert
Nope, een firewall filtert het verkeer tussen 2 of meer segmenten. Ik neem aan dat jouw lan in een segment hangt.
Pagina: 1