Netwerk printer gebruiken zonder netwerk of router

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• XRM244
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15-10-2020
Ik heb een Xerox printer. Sommige functies van deze printer is slechts op een netwerk te gebruiken, bijvoorbeeld Scannen naar een map of scannen naar PC etc. In het gebouw waar de printer staat maak ik gebruik van de gedeelde wifi-internet. Er is wel een LAN-netwerk binnen het gebouw aanwezig maar ik wil de printer niet op deze netwerk aansluiten omdat ik een maandelijks een bedrag moet betalen.

Mijn vraag is, kan ik deze printer zonder netwerk of router op mijn laptop aansluiten zodat ik gebruik kan maken van de scanfunctie?

Alle reacties

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:14
Wat is het typenummer van de printer?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• XRM244
Ik heb nu een Workcenter 7120 maar ik binnenkort een Workcenter 6515 aanschaffen. Aangezien het bij 7120 niet lukt ben ik bang dat het bij 6515 ook niet gaat lukken.

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:00
Rare usecase :)
Dit als ik het goed begrijp is scannen over het netwerk dus geen optie?
Dan blijft er niet zoveel over, volgens mij gaat direct naar laptop over USB niet, maar deze kunnen volgens mij wel naar USB stick scannen, is dat een idee?

Anders zou je je eigen switch (/crosscable) eraan moeten hangen en een statisch IP adres moeten ingeven op zowel je laptop als de ethernet interface van de printer, maar weet niet er een systeembeheerder is, die zal hier niet zo blij van worden gok ik?

[ Voor 36% gewijzigd door pica op 29-08-2019 17:00 ]

Steam

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:48

nhanssen

QVL is non-tweakers

Volgens de specificaties kun je hem standalone gebruiken middels een usb-stick. Dus printen van en scannen naar usb stick.

Spec's PC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:53

E-Vix

Nu met sneeuw!

Printer rechtstreeks met een cross utp kabel aansluiten op je laptop, en zowel je printer als je laptop een vast IP adres geven in het zelfde subnet. Dit zou het zelfde moeten werken alsof je de printer in een netwerk hebt hangen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 19:38

Orac

Ik mis je papa.

E-Vix schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:00:
Printer rechtstreeks met een cross utp kabel aansluiten op je laptop, en zowel je printer als je laptop een vast IP adres geven in het zelfde subnet. Dit zou het zelfde moeten werken alsof je de printer in een netwerk hebt hangen.
Inderdaad en met een moderne laptop zal een gewone utp kabel ook werken (auto-sensing). Als je een nieuwe WorkCentre ® 6515DNI koopt (dus niet de N of DN versie), dan zie je in de specificaties dat daar WiFi op zit. Dat werkt dan ook.

• XRM244
Scannen naar een usb-stick is wel een optie maar telkens usb-stick verplaatsen is lastig. Ik heb Switch van Netgear en modemrouter (Experia box v10). Ik heb ook een utp kabel. Maar als ik de printer middels een utp kabel aansluit kan mijn laptop de printer net detecteren. Moet ik de printer dan handmatig toevoegen. Scannen naar pc of naar map via wifi lukt niet op 6515 DNI.

• XRM244
Kan iemand mij vertellen hoe ik de printer met een utp kabel kan toevoegen. De printer is niet bereikbaar via zijn ipadres.

• XRM244
Als ik de printer middels netwerkkabel rechtstreeks op mijn pc aansluit dan ik via het ipadres niet bij de printer maar als ik het middels switch ook aansluit op netwerk van het gebouw dus netwerk waar ook internet erop zit kan ik via ip adres wel bij de printer.

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:32
XRM244 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:23:
Als ik de printer middels netwerkkabel rechtstreeks op mijn pc aansluit dan ik via het ipadres niet bij de printer maar als ik het middels switch ook aansluit op netwerk van het gebouw dus netwerk waar ook internet erop zit kan ik via ip adres wel bij de printer.
Gaat het poortstatus lampje wel aan dan?

• XRM244
Meester_J schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:29:
[...]

Gaat het poortstatus lampje wel aan dan?
Ja, poortstatus lampje van de printer gaat wel aan.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
XRM244 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:23:
Werk je met vaste ip-adressen of met DHCP?

• XRM244
GlowMouse schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:54:
[...]

Werk je met vaste ip-adressen of met DHCP?
Vaste ip-adressen

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Even met stapjes, kun je een ipconfig doen van jouw laptop en het ip-adres doorgeven van jouw printer?

Daarna moeten we kijken naar de firewall van de laptop.
Staat er Windows 10 op?

@XRM244 al wat wijzer?

[ Voor 7% gewijzigd door Fore! op 01-09-2019 18:04 ]

Pagina: 1