Grafische kaart defect

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Superdimi
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-01 16:37
Ik zoek een?
Grafische kaart voor mijn PC. De reden dat ik hierbij hulp vraag is omdat mijn pc redelijk gedateerd is. Het aanschaffen van een hele dure snelle kaart lijkt me dan niet reeel omdat de rest van het systeem hier dan niet in mee kan gaan. Of heb ik het fout ?

Wat is je budget?
Mijn budget is maximaal EUR 200,00. Gezien de leeftijd van mijn PC (2011) vind ik dit genoeg.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige grafische kaart was een Sapphire Radeon HD6850. Het moederboard is een Asus P8P67 (Rev.3.1) met een werkgeheugen van 4GB.

Volgens mij is elke kaart tov de huidige sneller en beter. Ik zoek dan ook niet echt naar een specifiek merk/type maar meer naar de maximale eisen voor een grafische kaart die relevant zijn bij de rest van mijn systeem.
Ik game af en toe. Het zwaarste spel wat is draai is wel Flightsimulator-X met diverse add ons.

Hopelijk geef ik hiermee voldoende informatie voor een antwoord.

Alle reacties

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 18:09
Wat zijn de rest van de de specs? Ik neem aan een 2500k of 2600k..

Voeding?

Wil je daadwerkelijk 200euro uitgeven of liever minder?

Een RX 570 is wel leuk. Flinke upgrade.

Wel de 8gig versie dan. Kan je nog even vooruit.

[ Voor 12% gewijzigd door legendareN op 29-08-2019 16:07 ]

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-01 01:56
Is V&A geen optie voor een systeem uit 2011? Voor zo'n 120euro heb je een leuke R9 390, dan heb je nog wat geld over voor o.a. wat meer geheugen bijvoorbeeld. Ook dat zou je via V&A kunnen scoren.

• Superdimi
legendareN:
Sorry, ik was vergat aan te geven welke processor er in zit. Dat is een i5 2500k inderdaad.
De voeding weet ik niet exact meer, maar die heb ik destijds wel met zorg uitgekozen en heeft voldoende capaciteit.

Een kaart uit V&A zou inderdaad een hele goede optie zijn. Hier had ik nog niet aan gedacht.

Bedankt voor jullie reacties

Verwijderd

Voor een systeem dat je zo te horen verder nog niet van plan bent te upgraden, hoef je eigenlijk niet meer dan 50 euro uit te geven.

V&A aangeboden: Club 3D Radeon HD 7850 '13Series (2x)

V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 Vapor-X

V&A aangeboden: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3

V&A aangeboden: Sapphire Pulse Radeon RX 550 4GD5 (11268-15)

Allemaal uitstekende opties. De laatste is nog vrij recent ook, dus zal het kwa energieverbruik wat vriendelijker doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2019 15:18 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dan zou ik voor de 280X gaan ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MattiaFTW
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-03-2022
:) als je genoeg voeding hebt zou ik voor een r9 290x gaan.

V&A aangeboden: Sapphire Radeon R9 290X Tri-X OC 4GB

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:32
Superdimi schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:14:

De voeding weet ik niet exact meer, maar die heb ik destijds wel met zorg uitgekozen en heeft voldoende capaciteit.
Voedingen van OCZ waren erg populair in die tijd. Helaas is geen van die voedingen na zoveel jaar betrouwbaar meer. Dus zoek het merk en type even op.

• Superdimi
Ik heb hem even opengemaakt. De voeding is een Cooler Master GX 550W.

Geeft dit nog verdere beperkingen ?

Ik heb mn pc ook nog even proberen op te starten. Meteen liepen er twee blauwe strepen verticaal door het beeld. De cpu en mbo temp zijn stabiel rond de 29 graden.
Verder als het windows opstart scherm komt hij niet meer. Dan loopt ie vast.

Lijkt me duidelijk de videokaart toch ?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

GX550w is al (min)jaar of 8 oud

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Superdimi
Klopt, Hackus.
Net als de overige componenten in mijn PC. Ik heb daarom gekozen om er een videokaart van v&a in de zetten, de Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 Vapor-X.
Hiermee ga ik sowieso mee vooruit tov mijn huidge videokaart en houd ik de kosten voor mijn verouderde systeem binnen de perken.
Pagina: 1