Prezi weigert PI te verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
Hallo,

Voor een schoolproject heb ik in 2012 samen met met mijn collega-studenten een presentatie gemaakt met Prezi. Ik wil mijn 'personal information' echter uit de presentatie verwijderd hebben. Echter is de accounteigenaar helaas niet meer in staat dit te verwijderen, als jullie begrijpen wat ik bedoel....

Op basis van GDPR heb ik Prezi daarom verzocht mijn naam te scrubben of gewoon de presentatie in zijn geheel te verwijderen. Wederom krijg ik een onzin reactie van deze lui dat zij niets kunnen betekenen:
Prezi offers a service for its users to post and distribute a wide variety of content. Prezi does not author or have any editorial control over the creation of this content. If you feel that content posted by a user is inaccurate, violates your privacy, or is otherwise objectionable, you must resolve this matter directly with the author/creator of the content.
[~] We are sometimes able to facilitate contact between Prezi users, however cannot guarantee it.If you wish for us to reach out on your behalf, please send us a .pdf copy of the letter you would like forwarded.
Ik waardeer dan weer wel dat ze willen proberen een vlieger met brief PDF omhoog te laten, maar ik begrijp dat ze de ontvangst en het daaropvolgende contact niet kunnen garanderen.

Duidelijk hebben ze mijn email ook niet gelezen of ze hebben een priester in dienst, want voor zover ik weet kan je vanuit het hiernamaals niets verwijderen (correct me if I'm wrong).

Nu ben ik geen jurist maar ik vind hun reactie tamelijk onzinnig. Het spul staat op hun servers dus hoezo "Prezi does not author or have any editorial control over the creation of this content."?

Graag jullie mening/advies

Let me share my screen...

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-11 21:03

WCA

edit:

Stukje over het hoofd gezien, never mind.

[ Voor 118% gewijzigd door WCA op 29-08-2019 15:24 ]

Share and Enjoy!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
GreNade schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:12:
[...]

Ehm, eigenlijk niet.

Wat is er aan de hand en waarom kan hij het zelf niet gewoon verwijderen?
De man is niet meer onder ons. TS zegt verderop;
want voor zover ik weet kan je vanuit het hiernamaals niets verwijderen (correct me if I'm wrong).

[ Voor 20% gewijzigd door RodeStabilo op 29-08-2019 15:13 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Lijkt me dat zij ook onder de AVG vallen en dus gewoon moeten kunnen zorgen dat jouw gegevens worden gewist?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-10 11:41
Heb je contact met de nabestaanden? Misschien hebben zij daar een abonnement moeten stoppen, en hebben dan mogelijk de accountgegevens zodat zij je verder kunnen helpen?

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:42
De meest rechttoe-rechtaan methode hier is om de erfgenamen te vragen het te wissen.
Doorzeuren bij Prezi is een goede tweede door een beroep te doen op het overlijden van de auteur.
Doorzeuren bij Prezi op basis van GDPR kan ook.
Inloggen bij Prezi met de authenticatiegegevens van de overledene is een pragmatisch alternatief maar afhankelijk van de omstandigheden mogelijk computervredebreuk.
Borromini schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:15:
Lijkt me dat zij ook onder de AVG vallen en dus gewoon moeten kunnen zorgen dat jouw gegevens worden gewist?
De AVG verschaft geen basis om altijd alles zomaar te laten wissen. Zie GDPR art 17 voor de mogelijkheden.

Zeker als het een publicatie door topicstarter zelf betreft en het persoonsgegeven bv weinig meer is dan zijn naam als auteur. Dan kom je op een belangenafweging uit (art 21).

Het basisstandpunt van Prezi is overigens wel te begrijpen in het licht van bv de internetdienstenrichtlijn, DMCA, etc. waarbij ze juist alleen een platform bieden en geen redactie voeren. Echter, in al die wetten staan bepalingen dat de platformaanbieder bepaalde verplichtingen heeft als de verantwoordelijke dat niet doet.

[ Voor 17% gewijzigd door Rukapul op 29-08-2019 15:28 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Rukapul schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:23:
Zeker als het een publicatie door topicstarter zelf betreft en het persoonsgegeven bv weinig meer is dan zijn naam als auteur. Dan kom je op een belangenafweging uit (art 21).
Wel gelinkt aan een schoolproject. Daar zou ik ook niet vrolijk van worden.

Een klacht bij de Autoriteit Persoonsgegevens is waarschijnlijk de snelste weg.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Zelf geen ervaring mee, maar als er een enkele klacht over een website is bij Autoriteit Persoonsgegevens, gaan die er dan echt achteraan en druk zetten dat het eraf gaat?

Overigens zijn zulk soort zaken dingen waarom ik wel voorstander ben van bijvoorbeeld een goed vindbaar LinkedIn profiel. Als mensen dan op je naam zoeken dan komen die zaken eerst boven, en staat dit ergens op de derde pagina.

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Aviv1 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:04:

Nu ben ik geen jurist maar ik vind hun reactie tamelijk onzinnig. Het spul staat op hun servers dus hoezo "Prezi does not author or have any editorial control over the creation of this content."?
Als ze dat wel zouden doen, zou iedereen een presentatie kunnen uploaden en bij wijzigingen het door Prezi aan laten passen. Naar eigen zeggen hebben ze 360 miljoen prezi's, dat is best veel als je dat allemaal moet bijhouden.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:06
Heb je in je mail ook vermeld dat de accounteigenaar is overleden?
Pagina: 1