Toon posts:

8Gb Externe USB3 opslag 24/7 (linux)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• poing
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Ik zoek externe USB 3.0 opslag gemaakt om 24/7 te draaien, zoals een NAS schijf. Deze moet onder Linux kunnen werken. Automatisch kom ik op volgende oplossingen:
  • USB3.0 externe schijf (zoals een WD My Book 8Tb)
  • Een drive cage
Helaas lees ik heel veel slechte zaken over beide oplossingen:
  • In een externe schijf, zou je de HDD niet kunnen vervangen (compatibiliteit), ook niet altijd gekoeld
  • Een drive cage kan HDD's stuk maken door SATA->USB chipset gedrag en/of warmte
  • Niet elke externe USB disk of cage zou werken met linux, of toch niet goed werken
Ik vond bijzonder weinig goede ervaringen met producten, daarom peil ik graag naar jullie ervaringen.

Prijs: het mag wat kosten, maar ik gaan geen moederbord, cpu & ram aanschaffen.

Beste antwoord (via poing op 30-08-2019 09:56)

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 26-11 21:58
Ah, oke.

Houd er wel rekening mee dat het via een RaspPi niet echt snel zal zijn.

Ik zou in ieder geval kijken naar iets als dit:
pricewatch: Raidsonic Icy Box IB-RD3620SU3

Share and Enjoy!

Alle reacties

• WCA
Waarom moet het een USB schijf zijn als ik vragen mag?

Je zou eens kunnen kijken naar het spul van Raidsonic (ICY BOX)

Share and Enjoy!

• poing
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
GreNade schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:46:
Waarom moet het een USB schijf zijn als ik vragen mag?

Je zou eens kunnen kijken naar het spul van Raidsonic (ICY BOX)
Ik zou hem graag aan mijn Raspberry hangen als backup oplossing en streaming of foto van deurbel camera. Wel met de optie hem aan een iMac te kunnen hangen als dat allemaal flopt :-)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• WCA
Ah, oke.

Houd er wel rekening mee dat het via een RaspPi niet echt snel zal zijn.

Ik zou in ieder geval kijken naar iets als dit:
pricewatch: Raidsonic Icy Box IB-RD3620SU3

Share and Enjoy!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee