SMS op telefoon:[SNS Bank] Uw betaalproducten zijn verouderd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:02

Haan

dotnetter

Topicstarter
Sinds gisteren ontvang ik op mijn telefoon steeds berichten zogenaamd van de SNS bank: [SNS Bank] Uw betaalproducten zijn verouderd, etc. bladiebla.
Natuurlijk is dit overduidelijk een vorm van phising (zie ook hier) en ik doe niet eens zaken met de SNS bank :') en heb dat ook nooit gedaan.

Maar inmiddels begint dit een beetje irritant te worden, ik kreeg er net weer drie in een paar minuten en steeds van een ander 06-nummer dus het nummer blokkeren wat ik eerst steeds deed heeft ook niet zoveel zin. Is hier nog iets anders tegen te doen?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Alle reacties

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:26
Je krijgt SMS berichten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ja, dat zegt hij toch? :?

Misschien even anoniem een tiental keer dat nummer achtereenvolgens bellen.
Misschien een mooie waarschuwing?

En anders lekker negeren. Er zijn vast wel SMS-spamfilter app's die bepaalde tekenreeksen kunnen herkennen en filteren.

[ Voor 41% gewijzigd door AW_Bos op 29-08-2019 14:15 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• AW_Bos

AW_Bos

Doe even kijken via www.whois.sc welke hosting/domeinboer verantwoordelijk is voor de website die hij meestuurt in je SMS'je. Een mailtje naar abuse@...... met een linkje naar de phishingsite is vaak wel wel voldoende om de site offline te halen.

Op de site van de hosting staat ook vaak vermeld waar je abuse berichten kwijt kunt.

[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 29-08-2019 14:17 ]

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
AW_Bos schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:16:
Doe even kijken via www.whois.sc welke hosting/domeinboer verantwoordelijk is voor de website die hij meestuurt in je SMS'je. Een mailtje naar abuse@...... met een linkje naar de phishingsite is vaak wel wel voldoende om de site offline te halen.

Op de site van de hosting staat ook vaak vermeld waar je abuse berichten kwijt kunt.
helaas, China

• AW_Bos

AW_Bos

Kan lastig zijn, maar probeer het eens. Gelukkig kan Chrome wel Chinees vertalen.
Maar als ik jou was zou ik eerst een SMS spamfilter zoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 29-08-2019 14:19 ]

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Bedankt, maar dat is iets anders Ik heb in de start post al een juiste link staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:14

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit om SMS berichten gaat, schopje van IH naar TPL.

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
nieuws: Oude database met telefoonnummers Facebook-gebruikers stond onbescher...

dat zou zomaar e.e.a. kunnen verklaren.. Na aanmaken van dit topic overigens niks meer ontvangen van de 'SNS' bank, gisteren wel weer eentje van 'KNAB', waar ik ook geen klant van ben.

• Maasluip
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik had er van de week eentje over mijn (niet bestaande) BUNQ rekening. Phishing link ging naar s93.top/BUNQ (ook een chinese registrar).

Signatures zijn voor boomers.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:47

slaay

Natuurbeleven.com

Mocht er een telefoonnummer als afzender bij het bericht staan, zoek het dan hier even op:
https://www.acm.nl/nl/ond...ummers/nummers-doorzoeken

Dan kun je de betreffende eigenaar/beheerder van het nummer op de hoogte stellen.

Zo heb ik al twee maal Lycamobile per e-mail (cs@lycamobile.nl) op de hoogte gebracht van phising berichten per sms.

Dich bis echt unne foëzen haas

• toman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 21:55
Toevallig heb ik op twee verschillende nummers een vergelijkbare sms ontvangen van “BUNQ” en “KNAB”. Ik kan mij voorstellen dat mensen hierin trappen. Gelukkig ben ik in lichte mate paranoïde 😀.
Pagina: 1