Vakantie in Snowdonia met jonge kinderen in het hoogseizoen

Pagina: 1
Acties:

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
We zijn momenteel op zoek naar een mooie vakantiebestemming voor volgend jaar. Wales staat al een tijdje hoog op ons verlanglijstje en met name Snowdonia spreekt ons aan.

Aangezien we rekening moeten houden met schoolvakanties en sluitingsweken van het kinderdagverblijf gaan we meestal op vakantie in de laatste drie weken van juli. Dit is natuurlijk het hoogseizoen in de meeste delen van Europa. Wij gaan graag op vakantie in de natuur en houden niet van grote massa's mensen. Een bezoek aan het Lake District in Engeland hebben we afgezegd omdat ik van een aantal kennissen had gehoord dat het echt niet te doen was in het hoogseizoen. Ik heb dus een beetje de vrees dat hetzelfde zou kunnen opgaan voor Snowdonia.

Wat wij graag doen is wandelen (halve dagtochten), geocaching en historische steden bezoeken. Tegen volgende zomer zijn onze kinderen 4 en 1,5 maar jonge kinderen kan je meestal wel overal vermaken. Het sluit voor ons wel echte bergtochten uit.

Is er iemand die ervaring heeft met het bezoeken van Snowdonia in het hoogseizoen? Is het er erg druk? Zijn er gebieden aan te raden of net te mijden? Hebben jullie nog tips voor leuke activiteiten met jonge kinderen?

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-11 19:03
Nu heb ik jaren in de reiswereld gezeten, maar hier heb ik echt nog nooit van gehoord. Is dit een soort Disney themepark? :+

Verwijderd

Brammos85 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:20:
[...]

Nu heb ik jaren in de reiswereld gezeten, maar hier heb ik echt nog nooit van gehoord. Is dit een soort Disney themepark? :+
Wikipedia: Snowdonia

• 2fastTG
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06:08
Afgelopen week was het ondanks de bank holiday (op 26 augustus) goed te doen in Wales. Natuurlijk kom je andere mensen tegen als je, in ons geval, de populairste bergen van Brecon Beacons wilt bewandelen. Dus ik verwacht dat het eind juli ook redelijk te doen is.

Gebied rondom elan Valley is ook erg mooi! Rhayader is een prima plaats om te verblijven. Helaas zijn wij niet verder noordwaarts getrokken. Advies over Snowdonia kan ik je dus niet geven.

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-11 19:27
Wij gingen vroeger (lees 6 jaar en verder terug) altijd in het hoog seisoen naar Engeland. Wales. Peak district. Lake district. Etc etc.

En hebben eigenlijk nooit veel last gehad van drukte in die regio's.

Alleen bij de wat grotere parken en kastelen was het altijd wat drukker. Maar wat ons betreft altijd goed te doen.

Nu kan dat in de jaren natuurlijk wel anders zijn geworden. Maar mijn ouders gaan nog elk jaar en heb ze nog nooit gehoord over drukte in de omgeving.

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-11 12:14
Wij zijn de afgelopen tien jaar vaak in het VK geweest. Bij het boeken hebben we er altijd min of meer rekening mee gehouden wanneer het in de regio waar we naar toe gingen zomervakantie was. Als je je verblijf buiten die periode plant betaal je minder voor accommodatie en is het een stuk rustiger in pretparken, op stranden e.d. Daarnaast is er in de meeste regio's in het VK zoveel te doen dat het aanwezige volk goed verspreid is, niet zoals hier waar iedereen naar dezelfde drie pretparken moet . Alleen de Summer Bank Holiday valt te mijden, want dan trekt de hele populatie er met zijn picknickdeken op uit >:) .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• Admiral Freebee
  • Niet online
Bedankt voor de reacties. Een paar jaar geleden zijn we naar Devon geweest maar dat was nog in de lente dus was het er erg rustig.

@HellPunk Ik zie dat de zomervakantie in Wales vrij laat begint dus wellicht kunnen we nog een deel doen voor de lokale schoolvakantie. Hopelijk scheelt dat al heel wat :)

• Admiral Freebee
  • Niet online
Voor wat het waard is: de knoop is doorgehakt en we hebben ergens een huisje geboekt in een godvergeten gat op een kwartiertje rijden van een groter dorp. Mooi tussen de bergen en schaapjes dus dat wordt superfijn :)

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Have fun, heerlijk land, wij zijn er 2 jaar geleden ook geweest met vrienden uit Engeland. Heerlijk rustig, lekker wandelen, je kan er rustig een uur lopen zonder iemand tegen te komen.

https://flic.kr/p/SQo5ku

Voorproefje, zo'n foto kan je iedere 500m maken ongeveer. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Flagg op 28-11-2019 11:43 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Pagina: 1