Ik vind het bijvoorbeeld handig als je een computer bouwt om alles bij elkaar in een doos te gooien. Als je bijvoorbeeld de doos van het moederbord gebruikt, om licenties, kabels e.d. te bewaren kan de rest weg. Soms zitten er spullen bij iets dat je koopt, die je niet direct gebruikt, maar ook weer niet op de grote stapel kunnen. En ik vind het gewoon makkelijk om in één oogopslag te zien dat die licentie of dat boekje bij computer X hoort. Maar dozen van de behuizing, tja die zou ik ofwel klein maken (en als je ze al eens nodig hebt eventueel herstellen met tape) ofwel weggooien.
Ik zou ik proberen om zo veel mogelijk defecte apperatuur naar een fysieke locatie te brengen, ben je in ieder geval niet afhankelijk van PostNL. Als je dat niet bevalt, bewaar enkele dozen van verschillende formaten. Je hebt niet 3x een "formaat TV" -doos nodig. Zeg nou zelf de kans dat 2 dingen tegelijk kapot gaan, is wel heel klein. Als je iets verkocht hebt, heb je vaak ook een vervanger gekocht en laat die vervanger nou net met een doos komen. Heb je meteen je dozen-probleem opgelost. Dozen van een normaal formaat bewaar ik wel. Altijd handig als je een boek of serie via bol.com verkocht hebt (ja, ik gebruik nog DVD's).
TLDR: Kleine dozen kun je gebruiken voor accesoires en spullen die je snel, makkelijk en herleidbaar wilt kunnen terugvinden. Grote dozen, ofwel exit, ofwel klein maken en later -indien nodig- herstellen met tape.
Redshark schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:14:
Ik bewaarde altijd veel dozen maar het blijktdat die dingen uiteindelijk vooral in de weg liggen. Voor eventuele doorverkoop is het enigszins handig ivm de restwaarde maar verder is de toegevoegde waarde niet zo groot. Inmiddels wacht ik even tot de zichttermijn is afgelopen, veel zaken worden online besteld tegenwoordig. Daarna gaan de dozen zsm weg :-)
[...]
Alhoewel hier wel wat inzit heb ik de doos van de laatste TV zsm weggedaan, wat een sta-in-de-weg was dat zeg!
Eigenlijk zijn we best rare wezens. We willen extra betalen, om een doos jaren op zolder te zetten en denken dat doordat iemand anders die doos ook jaren op zolder heeft gezet, deze goed met z'n spullen is omgegaan. Een willekeurige doos vervult de taak van stevige verpakking vaak ook wel.
[
Voor 23% gewijzigd door
hoi1234 op 30-08-2019 10:59
]