Opzoek naar beste goedkope router

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:17
Ik zoek een?
Router 2.4Ghz en 5Ghz

Wat is je budget?
Rond de 50/60 Euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Ik ben opzoek naar een goedkope router welke de beste prijs/kwaliteitverhouding heeft. Ik ga verhuizen naar een studio, dus de range is niet erg belangrijk, ga ik van uit. De retour dient stabiel internet te geven, voor online gaming of streaming bijvoorbeeld (ik weet dat via kabel een stuk beter is, dus misschien dat ik daarvoor ga :))

Het internet wat ik ga krijgen is rond de 100/100Mbit, voor zover ik heb vernomen.

Zelf ben ik uitgekomen op:
pricewatch: TP-Link TL-WR841N-300Mbps Wireless N Router
pricewatch: TP-Link Archer Draadloze Dual Band Gigabit Router Archer C1200
pricewatch: D-Link DIR-842 Wireless AC1200 Dual Band Gigabit Router

Is dit wat? Zo ja, welke van de 2 raden jullie aan of hebben jullie nog andere suggesties?

[ Voor 7% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 29-08-2019 15:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 16:24

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Ik zou de C1200 kopen. De WR841N is oud en beschikt niet over hedendaagse standaarden zoals 5Ghz Wi-Fi bijvoorbeeld.

eventueel kun je deze ook overwegen: pricewatch: TP-Link Archer C6

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Misschien een hele stomme vraag, maar waarom voldoet de router van ISP niet? Je geeft aan dat de range niet belangrijk is, dus wat is het dan dat je wel zoekt? Routers van een ISP hebben vaak ook 2,4 en 5Ghz en online gamen en streamen moet geen probleem zijn. Dat doe ik hier in een rijtjeshuis op 1e verdieping met een 100Mbit aansluiting zonder enig probleem. En dat gaat met een standaard KPN router.

[ Voor 8% gewijzigd door n9iels op 29-08-2019 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
n9iels schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:28:
Misschien een hele stomme vraag, maar waarom voldoet de router van ISP niet? Je geeft aan dat de range niet belangrijk is, dus wat is het dan dat je wel zoekt? Routers van een ISP hebben vaak ook 2,4 en 5Ghz en online gamen en streamen moet geen probleem zijn. Dat doe ik hier in een rijtjeshuis op 1e verdieping met een 100Mbit aansluiting zonder enig probleem. En dat gaat met een standaard KPN router.
Begrijpelijke vraag. Ik woon in het buitenland en hier krijg je, in mijn geval dan, geen router van de ISP. Het appartementencomplex heeft in ieder appartement een ethernet stekker waar je de router op aansluit, en dan zou ie het moeten doen.

• DeVliegendeNLer
Kapteynn schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:38:
Ik zou de C1200 kopen. De WR841N is oud en beschikt niet over hedendaagse standaarden zoals 5Ghz Wi-Fi bijvoorbeeld.

eventueel kun je deze ook overwegen: pricewatch: TP-Link Archer C6
En enig idee wat betreft deze? pricewatch: D-Link DIR-842 Wireless AC1200 Dual Band Gigabit Router

Verwijderd

Inderdaad de C1200 lijkt mij ook de beste optie voor het budget. Of je moet ook op de tweedehands markt willen kijken.

• DeVliegendeNLer
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:24:
Inderdaad de C1200 lijkt mij ook de beste optie voor het budget. Of je moet ook op de tweedehands markt willen kijken.
Ook als je de volgende meeneemt in de beoordeling? pricewatch: D-Link DIR-842 Wireless AC1200 Dual Band Gigabit Router

Ik kijk ook op de tweedehandsmarkt, dus mocht je een specifiek type weten welke duurder, maar geweldig is, dan hoor ik dat ook graag :)

[ Voor 12% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 29-08-2019 15:27 ]

Verwijderd

De ASUS RT-AC66U (Liefst de B1 variant). De ASUS RT-AC68U natuurlijk ook, maar die zal wel vaak voor meer aangeboden worden.

• DeVliegendeNLer
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:31:
De ASUS RT-AC66U (Liefst de B1 variant). De ASUS RT-AC68U natuurlijk ook, maar die zal wel vaak voor meer aangeboden worden.
Bedankt.

pricewatch: Linksys Smart Wi-Fi Router AC 1750 HD Video Pro (EA6700) kan ik van iemand krijgen voor 30 euro. Is dit wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 00:15

HKS-Skyline

Vroooom ?

Nee dat is een erg oud model, met oog op veiligheid, updates etc zou ik het bij een gangbaar model houden. De tp-link C1200, C6 of C7 zouden dan mijn aanraders zijn. Die bieden de beste prijs/prestatieverhouding.
Pagina: 1