Televisie omruil kwestie Samsung

Pagina: 1
Acties:
  • 4.136 views

• Bokkoman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-05 11:25
Beste mede Tweakers,

Ik heb 2 jaar geleden een televisie gekocht van Samsung bij ElectroWorld. De Samsung UE65KS8000, toen met aanschaf prijs van €3599.
Met deze televisie heb ik altijd al problemen gehad. Zo is hij aan het begin al twee keer vervangen. Toen na 1,5 jaar kreeg ik een rode waas over het scherm en is hij vervolgens weer 2x gerepareerd. En nu is hij nog steeds niet in orde.
Dus ik had contact gehad weer met Samsung, nog maals reparatie. Maar nu was het dus zo dat hij niet meer wordt gerepareerd en begon de kwestie waar ik nu mee zit.

Ik kreeg een aanbod om het kosteloos te laten vervangen met een toestel (model van vorig jaar). Dat wilde ik niet, want in reviews kan die niet zo goed uit.
Dus ik kon ook via de winkel iets regelen en kreeg ik crediet vam Samsung. Aangezien dit te lang duurde ging ik weer mailen met de Exchange afdeling van Samsung.

Nu heb ik de volgende opties:
Wel is het zo dat zij jou alleen kunnen voorzien van een alternatieve oplossing zodra je niet akkoord bent gegaan met ons voorstel en het toestel is opgehaald.

De berekening is gebaseerd op de afschrijving van jouw toestel en staat los van de restwaarde van jouw toestel.

De afschrijving is berekend vanuit de levensduur van jouw huidige toestel op basis van de verkoopprijs en de verkoopdatum van jouw toestel.

Zodra een toestel is afgeschreven, wordt de afschrijving gebruikt om de berekening te maken van de consument voor het toestel wat wij aanbieden.

Als fabrikant hanteren wij hiervoor de richtlijnen van Uneto/VNI, hier kunnen wij helaas niet van afwijken.

De verkoopadviesprijs van het aangeboden toestel bedraagt € 2024,-

De berekening is als volgt: 0.36x2024=728.64

Bedragen worden altijd berekend zonder decimalen en worden derhalve naar boven afgerond

Hierdoor komt jouw eigen bijdrage voor jouw toestel uit op €729,-

Televisies destijds hadden een ander prijsklasse dan de televisies vandaag de dag, vandaar dat de prijs hoger is dan je wellicht had verwacht.

Het door jou gewenste model is een upgrade, dit komt doordat dit toestel niet overeenkomt met de specificaties van jouw huidige model.

Doordat de specificaties van het nieuwe model uiteenlopen is het geen gelijkwaardig toestel maar een upgrade.

Bijbetaling gelijkwaardig model: QE65Q70RALXXN= €729

Gelijkwaardig model prijs: QE65Q70RALXXN €2024

Upgrade model: QE65Q80RALXXN €2479

2479-2024= €455,-

Bijbetaling upgrade model €729+455= €1184,- voor model: QE65Q80RALXXN
toon volledige bericht
Ik vraag mij dus af waar die 0,36 vandaan komt.
Op de website van uneto zie ik alleen staan dat de TV 36 maanden mee zou moeten gaan.
Daarnaast vind ik het raar dat ik in het begin een optie had om niets bij te betalen en nu minimaal €729, omdat dat oude model niet meer op voorraad is. Wat voor mij niet uit maakt want die wil ik toch niet.
Ik wil namelijk die Q80R.

Wat vinden jullie hiervan? En wat raden jullie aan?
Ik kan ook nog steeds met de winkel (electroworld) verder gaan (crediet optie). Maar ben bang dat ik dan helemaal niets terug krijg voor die tv.

Bedankt alvast!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:38
Volgens de Uneto richtlijnen heeft een tv met een een aanschafwaarde > 1000 euro een gemiddelde levensduur van 72 maanden. Leuk en aardig maar je hebt niks met Uneto richtlijnen te maken aangezien deze richtlijnen nergens op gebaseerd zijn.

Daarnaast heb je ook niks met Samsung te maken, je hebt een koopovereenkomst met ElectroWorld, jouw tv is meermaals gerepareerd en dus non-conform. Je dient je dan ook te beroepen op het non conformiteitsbeginsel, en via de winkel de koop ontbinden. Zie de shopping sub forum op Tweakers voor soortgelijke cases en voorbeeldbrieven.

Je hebt recht op volledige teruggave van het aankoopbedrag, echter heb je in veel gevallen hiervoor wel een lange adem nodig.

Wil je het sneller geregeld hebben en genoegen nemen met een gedeeltelijke creditering van de aanschafprijs, dan zou je de Uneto richtlijnen kunnen hanteren en genoegen nemen met een creditering waar je de leeftijd van jouw tv aftrekt van de 72 maanden. De 36 maanden waar Samsung het over heeft is denk ik de leeftijd van jouw tv, gezien de aanschafprijs lijkt mij het sterk dat deze tv halverwege 2017 3600 euro heeft gekost.

Waarom wil je per se een 65Q8R? Momenteel is deze tv way to overpriced, zelf met de cashback meegerekend.

Met de Sony 65XF9005 heb je momenteel een veel betere deal en een betere tv, met jouw budget kan je ook een 65'' OLED tv kopen. Wil je per se een Samsung dan zou je naar de 65Q9F kunnen kijken ;).

[ Voor 10% gewijzigd door Freshouttheoven op 29-08-2019 12:42 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kickje naar SF

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:21
Regel het met de winkel. Zij hebben een overeenkomst met Jouw. Samsung niet.

De heeft een aantal opties om het prduct weer conform de overeenkomst te maken.

A: ze gaan het toestel repareren
B: ze geven je gelijkwaardig toestel(waar jij mee akkoord gaat.
C: Jij ontbind de overeenkomst en krijgt AL je geld terug inc verzendkosten en terug stuur kosten. En kan voor 3.6k een nieuwe tv kopen.

Maar het belangrijkste is dat je alles regelt met Electro world en niet met Samsung.

• Bokkoman
Bedankt voor alle reacties!
Hoe kan ik dit beste aanpakken met de winkel? In het verleden heb ik via de winkel steeds de tv omgeruild (de eerste paar maanden), maar later de reparaties via samsung (intern het scherm vervangen en hardware).

Kan ik alsnog via de winkel het aankoop bedrag terug krijgen? Of het grootste deel hier van?

Ik wil niet perse een Samsung, dit is vanwege de omruil via Samsung. En als ik dan kon kiezen wilde ik de 65Q80R of de 90. Ik wil geen OLED vanwege het burnin feit (console gamer). Dus vandaar dat ik LCD wil.

**Edit**
Ik ben daarnet naar de winkel geweest (zit toevallig in de straat) en gevraagd of wij er samen uit kunnen komen. Hij had er volgens mij niet zoveel zin in.
Ik legde hem uit over het ontbinden en dat ik op die manier het geld terug kan krijgen. Ook de brief van de consuwijzer heb ik voorgedragen. Heb naar zijn mening gevraagd en of we er dus uit kunnen komen. Maar hij zei nee en begon steeds over Samsung en dat ik het aanbod wat ik in het verleden kreeg had moeten doen (omruil met model uit 2018 zonder bijbetaling).
Nu weet ik zelf niet zo goed wat ik moet gaan doen.

[ Voor 58% gewijzigd door Bokkoman op 29-08-2019 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Dan zou ik een workshop digitalie puppie ogen opzetten en mensen die in dit vak gebied zitten. Zoals @GlowMouse @Stevenkamp @VeeGee. Zij kunnen kunnen waar je recht op hebt. En hoe je dat moet aanpakken. Maar ik verwacht dat je ze moet gaan dagvaarden.

• Bokkoman
loki504 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:59:
Dan zou ik een workshop digitalie puppie ogen opzetten en mensen die in dit vak gebied zitten. Zoals @GlowMouse @Stevenkamp @VeeGee. Zij kunnen kunnen waar je recht op hebt. En hoe je dat moet aanpakken. Maar ik verwacht dat je ze moet gaan dagvaarden.
Moet ik hen dan een PM sturen? Of zijn ze door die @ al soort van verwezen naar dit topic?
Mijn ogen zijn helaas niet groot als die van een schattige puppy, maar ik hoop dat ze mij willen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Ik zou beginnen met onderstaande email te versturen, je moet de winkel eerst nog een kans geven om het product te repareren c.q. vervangen. Mocht de winkel hier geen gehoor aan geven of jou toch een geldbedrag in rekening willen brengen dan kan je hierna de koop ontbinden.

Beste ElectroWorld,

Op [datum] heb ik bij u een tv gekocht met factuurnummer [xxxx], het betreft een Samsung UE65KS8000 met een aanschafprijs van € 3599. Ik heb met deze tv altijd problemen gehad.

[Insert tijdlijn van omruilingen en reparaties door Samsung:
Op xx heb ik de tv in uw winkel omgeruild
Op xx heb ik ... etc.]

Helaas beantwoord het product op dit moment niet aan de overeenkomst, [insert reden] en is dus non-conform. Volgens artikel 7:17 Burgerlijk Wetboek heb ik recht op een kosteloze reparatie of vervanging binnen een redelijke termijn.

Vriendelijk verzoek ik u om een oplossing te bieden binnen twee weken.

Met vriendelijke groet,

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 07:05

Croga

The Unreasonable Man

Bokkoman schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:07:
Bedankt voor alle reacties!
Hoe kan ik dit beste aanpakken met de winkel? In het verleden heb ik via de winkel steeds de tv omgeruild (de eerste paar maanden), maar later de reparaties via samsung (intern het scherm vervangen en hardware).
De grote vraag is; hoe zijn de reparaties via Samsung verlopen?

In principe heb je het hier over een non-conform product. De winkel is daar verantwoordelijk voor. Als jij buiten de winkel om naar Samsung gegaan bent voor die latere reparaties dan zou dat voor de winkel reden kunnen zijn om hun aansprakelijkheid af te wijzen.

Houdt daarnaast rekening met recht hebben vs. recht krijgen. Hoe ver ben je bereid te gaan als de winkel blijft zeggen dat je er maar met Samsung uit moet komen?

• Bokkoman
Croga schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:11:
[...]

De grote vraag is; hoe zijn de reparaties via Samsung verlopen?

In principe heb je het hier over een non-conform product. De winkel is daar verantwoordelijk voor. Als jij buiten de winkel om naar Samsung gegaan bent voor die latere reparaties dan zou dat voor de winkel reden kunnen zijn om hun aansprakelijkheid af te wijzen.

Houdt daarnaast rekening met recht hebben vs. recht krijgen. Hoe ver ben je bereid te gaan als de winkel blijft zeggen dat je er maar met Samsung uit moet komen?
Ik weet niet meer precies hoe ik dat heb gedaan. Volgens mij hebben zij mij eerst doorverwezen naar Samsung. En had ik dus Samsung gebeld en die heeft weer tegen de winkel gezegd dat ik via hun een nieuwe tv zou krijgen (dit was aan het begin). Dus toen dit jaar heb ik eigenlijk direct via Samsung gedaan.

Ik ben best bereid wat te doen. Wat kan er in het ergste geval gebeuren?

• loki504
Bokkoman schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:04:
[...]

Moet ik hen dan een PM sturen? Of zijn ze door die @ al soort van verwezen naar dit topic?
Mijn ogen zijn helaas niet groot als die van een schattige puppy, maar ik hoop dat ze mij willen helpen.
Het ergste wat er kan gebeuren is dat je verliest en dan kost het je geld ipv oplevert. Maar het zoek het maar uit met Samsung argument zal geen stand houden bij een rechter. Tevens is de TV nog erg jong dus moeten ze het gewoon regelen.

Die @ geven al een notificatie dat zij zijn genoemt in dit topic. En duurt het meestal niet lang voor ze reageren. En ik denk zeker voor een tv van 3,6k dat 700 gewoon absurt is. Er is vast wel iemand die wil procederen voor 2,9K😀.

[ Voor 17% gewijzigd door loki504 op 29-08-2019 14:22 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

loki504 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:59:
Gezien TS al een vergelijkbare, nieuwe en nieuwere TV heeft geweigerd zal het wel een moeilijk verhaal worden?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• loki504
YakuzA schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:25:
[...]

Gezien TS al een vergelijkbare, nieuwe en nieuwere TV heeft geweigerd zal het wel een moeilijk verhaal worden.
Waarom? Als die duidelijk minder is mag je hem zover ik weet gewoon weigeren.

• Bokkoman
[...]

Gezien TS al een vergelijkbare, nieuwe en nieuwere TV heeft geweigerd zal het wel een moeilijk verhaal worden?
Ik heb de nieuwe omruil opties nog niet geweigerd. Dit speelt via Samsung (Samsung Exchange) zelf en niet via de winkel. Weet niet of dat uitmaakt.

• Freshouttheoven
Ik ben best bereid wat te doen. Wat kan er in het ergste geval gebeuren?
In het ergste geval kost het jou veel tijd en ergernis.

Je moet stapsgewijs te gang gaan en alles zwart op wit hebben helpt enorm.

Stap 1: Je geeft de winkel een kans om de overeenkomst weer conform te maken. Stuur een e-mail, zie mijn eedere reactie

Stap 2: Je ontbindt de koop.

Stap 3: Je gaat over op dagvaarden wanneer de winkel niet akkoord gaat met het ontbinden van de overeenkomst.

[ Voor 4% gewijzigd door Freshouttheoven op 29-08-2019 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkoman
Freshouttheoven schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:28:
[...]

In het ergste geval kost het jou veel tijd en ergernis.

Je moet stapsgewijs te gang gaan en alles zwart op wit hebben helpt enorm.

Stap 1: Je geeft de winkel een kans om de overeenkomst weer conform te maken. Stuur een e-mail, zie mijn eedere reactie

Stap 2: Je ontbindt de koop.

Stap 3: Je gaat over op dagvaarden wanneer de winkel niet akkoord gaat met het ontbinden van de overeenkomst.
Ik heb een mail gestuurd met gebruik van jouw reactie. Dus stap 1 is nu gezet.
Beste ElectroWorld,

Op 14-02-2017 heb ik bij u een tv gekocht met factuurnummer 190101xxxx, het betreft een Samsung UE65KS8000 met een aanschafprijs van € 3599. Ik heb met deze tv altijd problemen gehad.

Zo is in de eerste maanden de televisie al twee keer omgeruild door jullie. Echter bleek na normaal gebruik de televisie toch weer in gebreken te zijn (rode waas over het scherm). Daarom is hij een aantal keer gerepareerd maar heeft dit nooit alle problemen opgelost en zit er nu dus een vlek in het scherm.

maart 2017 tweemaal omruil televisie.
21 januari reparatie voor rode waas
13 februari nogmaals reparatie rode waas, opgelost maar nu een vlek in het scherm.

Helaas beantwoord het product op dit moment niet aan de overeenkomst, gebreken aan het beeld en is dus non-conform. Volgens artikel 7:17 Burgerlijk Wetboek heb ik recht op een kosteloze reparatie of vervanging binnen een redelijke termijn.

Vriendelijk verzoek ik u om een oplossing te bieden binnen twee weken.

Met vriendelijke groet,
toon volledige bericht

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:45
[...]

loki504 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:26:
En zelfs dat "vergelijkbare" zegt helemaal niks.
Voor sommige mensen kan bepaalde eigenschappen essentieel zijn die voor andere mensen helemaal niks uitmaken.

Ik noem als voorbeeld:
Voor mijn ouders moet er perse minimaal 3 HDMI poorten op zitten, voor mij is 1 HDMI poort al voldoende.
Of voor mij moet er een CI+ module die Ziggo certificeert is, zonder dat heb ik niks aan een TV.
Hoe goed de specs ook zijn t.o.v. de mijn aangeschafte "technisch mindere" TV, voor mij heb ik er dan niks aan.

Dus ja, je mag altijd de alternatieven weigeren, want de fabrikant/verkoper kan je niet verplichten dat doordat zij een non-conform product leveren je genoegen moet nemen met voor jouw toepassing een mindere product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
loki504 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:26:
[...]

Hierom:
Ik kreeg een aanbod om het kosteloos te laten vervangen met een toestel (model van vorig jaar). Dat wilde ik niet, want in reviews kan die niet zo goed uit.
TS stelt hier het verkeerde criterium: het gaat er niet om wat de reviews ervan zeggen op het moment dat het nieuwe toestel uitkomt, maar om de vraag of het toestel tenminste zo goed is als het oude toestel.

• Bokkoman
GlowMouse schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:38:
[...]

Hierom:

[...]

TS stelt hier het verkeerde criterium: het gaat er niet om wat de reviews ervan zeggen op het moment dat het nieuwe toestel uitkomt, maar om de vraag of het toestel tenminste zo goed is als het oude toestel.
Dit begrijp ik. Ik kreeg toen de optie voor die televisie of de optie om het via de verkoper op te lossen met creditering. Dus ik koos voor de optie via de winkel. Helaas speelt dit dus al sinds februari en zat er totaal geen schot in.
Niemand kan zeggen hoeveel ik terug krijg voor de tv, samsung exchange niet en de winkel niet. Dus dat werd ik een beetje zat en vroeg ik of ik toch de omruil kon doen.
Vervolgens kwam er dus uit dat de optie van toen (de gratis omruil optie), dat model niet meer op voorraad is en dus het model van nu (Q70R) maar met bijbetaling. Het is alleen zo dat ik die tv liever niet wil vanwege het semi-gloss scherm (dat zeg ik niet tegen hen) en dus vroeg wat het kost voor de Q80R. Vandaar de opties in mijn eerste post.

Nu krijg ik dus te horen via mijn beste mede tweakers dat ik dus ook eventueel al mijn geld kan terug krijgen. Dat klinkt voor mij beter dan 1000 euro bijbetalen.

• GlowMouse
  • Niet online
Je hebt in beginsel recht op reparatie of een gelijkwaardig toestel. De tv die je had is semi-gloss, dus als je de aangeboden optie hebt geweigerd omdat die semi-gloss is, heb je geen poot om op te staan. Je kunt aangeven dat je die alsnog wilt, of toch maar bijbetalen voor de Q80R.

[ Voor 4% gewijzigd door GlowMouse op 29-08-2019 14:55 ]

• Bokkoman
GlowMouse schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:54:
Je hebt in beginsel recht op reparatie of een gelijkwaardig toestel. De UE65KS8000 is semi-gloss, dus als je de aangeboden optie hebt geweigerd omdat die semi-gloss is, heb je geen poot om op te staan. Je kunt aangeven dat je die alsnog wilt, of toch maar bijbetalen voor de Q80R.
Ik heb nog niets geweigerd. Plus ik moet sowieso bijbetalen, ook voor de semi-gloss Q70R (729 euro).

• GlowMouse
  • Niet online
Bokkoman schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:57:
[...]

Ik heb nog niets geweigerd. Plus ik moet sowieso bijbetalen, ook voor de semi-gloss Q70R (729 euro).
Niet?

• Bokkoman
Ja ok. Dat wel. Maar dat was omdat ik toen dus voor de creditering ging via de winkel. En omdat dat dus zo lang duurde vroeg ik me af of ik toch die optie voor omruilen nog kon krijgen. Wat dus kan, maar nu ineens met bijbetalen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Bokkoman Volgens mij heeft de winkel in de historie een goede optie gegeven, maar heb jij dat geweigerd.
Je hebt toen genoegen genomen het toestel langer te gaan gebruiken, terwijl er een vervangend toestel is aangeboden destijds. De winkel stuurt je nu die richting uit, omdat ook zij vinden dan dat een nette oplossing was. Welke optie is er nu aangeboden en hoelang is het geleden dat er een vervangend toestel is aangeboden ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Bokkoman
Hackus schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:04:
@Bokkoman Volgens mij heeft de winkel in de historie een goede optie gegeven, maar heb jij dat geweigerd.
Je hebt toen genoegen genomen het toestel langer te gaan gebruiken, terwijl er een vervangend toestel is aangeboden destijds. De winkel stuurt je nu die richting uit, omdat ook zij vinden dan dat een nette oplossing was. Welke optie is er nu aangeboden en hoelang is het geleden dat er een vervangend toestel is aangeboden ?
De winkel heeft dit nooit geboden, dat was Samsung zelf.
Dat aanbod van Samsung was op 14 mei 2019.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bokkoman schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:06:
[...]

De winkel heeft dit nooit geboden, dat was Samsung zelf.
Dat aanbod van Samsung was op 14 mei 2019.
Via de winkel, of heb jezelf contact gezocht met Samsung ?
(dat is dus recent voor de zomervakantie)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Bokkoman
Hackus schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:08:
[...]

Via de winkel, of heb jezelf contact gezocht met Samsung ?
(dat is dus recent voor de zomervakantie)
Zelf contact gezocht met Samsung. Omdat de winkel mij in het begin dus al daar naartoe verwees.
Samsung had toen reparatie service geboden, tweemaal gerepareerd en bij de derde keer wilden ze het niet meer repareren en een andere oplossing zoeken. Wat dus die omruil zou zijn of crediet via winkel.

**edit**
Heb zojuist antwoord van reparatie verzoek van de winkel. Zie mail:
Geachte heer,

Wij hebben net uw reparatieverzoek ontvangen. U vraagt om reparatie of vervanging binnen redelijke termijn.

Wat ik hier niet in lees is het voorstel van Samsung Nederlang voor kostenloze omruiling van de tv naar het huidige vervangende type. Uw huidige UE65KS8000 omruilen voor QE65Q9F2018.
Zoals u al weet vinden wij dit een zeer goed voorstel van Samsung Nederland.Dit voorstel heeft Samsung Nederland al 2 a 3 maanden geleden gedaan.

Met vriendelijke groet,

E

Electroworld van Rij Spijkenisse.

[ Voor 38% gewijzigd door Bokkoman op 29-08-2019 16:49 ]

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04:55
Het uitgangspunt is dat je naar de verkoper terug moet bij klachten. De verkopende partij moet jouw problemen/klachten oplossen. Dat is immers de partij waarmee je een koopovereenkomst hebt gesloten.

Het is mij niet helemaal duidelijk wanneer je je tot welke partij hebt gewend. Ik lees namelijk dat je zowel bij ElectoWorld als bij Samsung hebt geklaagd en dat het toestel ook diverse malen gerepareerd is. Om te bepalen of je nu nog bij de winkel kunt aankloppen, is het van belang om te achterhalen wanneer je de winkel in kennis hebt gesteld van deze problemen. Als je je namelijk op een gegeven moment enkel tot Samsung hebt gewend voor de reparatie, zou de winkel zich op het standpunt kunnen stellen dat je te laat bij hun hebt geklaagd en daarmee (dus) je rechten hebt verspeeld (art. 7:23 BW). Of dat zo is, is vooralsnog lastig te beoordelen.

Ervan uitgaande dat je wel tijdig hebt geklaagd bij de verkoper c.q. de koper steeds op de hoogte hebt gehouden van jouw klachten, kun je herstel of vervanging eisen (art. 7:21 BW). Het gaat bij vervanging in principe om een identiek (of gelijkwaardig) exemplaar. Je hoeft m.i. geen genoegen te nemen met een ander (slechter) model. Ze zijn ook niet verplicht om jou een beter exemplaar te bieden. Dat kan natuurlijk wel (ook eventueel tegen een kleine bijbetaling), maar of je dat accepteert is in prinicpe aan jezelf. Ik kan niet beoordelen in hoeverre het model dat nu wordt aangeboden gelijkwaardig is of een beter model betreft.

Alléén wanneer herstel of vervanging niet meer mogelijk is (of niet van de verkoper gevergd kan worden), is het mogelijk de overeenkomst te ontbinden (art. 7:22 BW). Wil de verkoper daar buiten rechte niet aan meewerken, dan kun je overwegen de zaak uit handen te geven. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, zou ik de zaak ook daar alvast aanmelden.

[ Voor 4% gewijzigd door VeeGee op 29-08-2019 16:04 ]

Tesla Model 3 RWD (2023)

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:25
Je zal best gelijk hebben, echter moet je je afvragen of het allemaal de moeite waard is. Persoonlijk zou ik gewoon ruilen. Geen gezeur en een prima televisie.

• Bokkoman
NotSoSteady schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:40:
Je zal best gelijk hebben, echter moet je je afvragen of het allemaal de moeite waard is. Persoonlijk zou ik gewoon ruilen. Geen gezeur en een prima televisie.
Dat is ook wel wat ik wil. Niet teveel gezeik. Maar dan moet ik dus wel bijbetalen, is dat dan wel redelijk? Omdat het dus eerst 0 euro was (model 2018, nu niet meer verkrijgbaar) en nu 729 euro (model 2019).

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04:55
NotSoSteady schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:40:
Dat is zeker het overwegen waard. Ik ben onvoldoende thuis in deze televisies, echter gaat het hier niet om goedkope televisies. Ik kan me voorstellen dat je dan wel kritisch bent (en mag zijn).

Tesla Model 3 RWD (2023)

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:25
Bokkoman schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:42:
[...]

Dat is ook wel wat ik wil. Niet teveel gezeik. Maar dan moet ik dus wel bijbetalen, is dat dan wel redelijk? Omdat het dus eerst 0 euro was (model 2018, nu niet meer verkrijgbaar) en nu 729 euro (model 2019).
Dat had ik even gemist. Nee, 729 euro zou ik ook niet willen bijbetalen. Kun je ook gewoon een bedrag ontvangen op basis van de nieuwprijs, dan zou je bij een andere partij mogelijk wat moois kunnen kopen. Ik zie namelijk dat zij hun som baseren op de prijs van een vergelijkbare televisie.

[ Voor 7% gewijzigd door NotSoSteady op 29-08-2019 15:45 ]

• Bokkoman
NotSoSteady schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:44:
[...]

Dat had ik even gemist. Nee, 729 euro zou ik ook niet willen bijbetalen. Kun je ook gewoon een bedrag ontvangen op basis van de nieuwprijs, dan zou je bij een andere partij mogelijk wat moois kunnen kopen.
Dat was de optie creditering via de winkel, wat ik dus gekozen had. Niemand kwam echter met een bedrag. Daarvoor moest ik eerst de televisie laten ophalen door een reparatie service voor 90 euro. Die kon hem dan nog is bekijken en dat bepalen denk ik? Maar ben bang dat het dan vrij weinig is. Ook al is de tv dus in februari nog volledig vervangen (nieuw scherm en andere hardware).

Ik vind het een lastige kwestie allemaal.

• Joe Pistone
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-03-2020
Vreemd dat ze zo moeilijk doen. Ik zou als Samsung zijnde gewoon een topmodel aanbieden. Kost hun minder en goede reclame, zeker na wat je allemaal al meegemaakt hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Bokkoman schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:47:
[...]

Dat was de optie creditering via de winkel, wat ik dus gekozen had. Niemand kwam echter met een bedrag. Daarvoor moest ik eerst de televisie laten ophalen door een reparatie service voor 90 euro. Die kon hem dan nog is bekijken en dat bepalen denk ik? Maar ben bang dat het dan vrij weinig is. Ook al is de tv dus in februari nog volledig vervangen (nieuw scherm en andere hardware).

Ik vind het een lastige kwestie allemaal.
Ik begrijp dat je het allemaal lastig vindt, voor ons komt het allemaal erg verwarrend over.

In jouw OP geeft je aan dat je het 2018 model niet wilde i.v.m. slechte reviews en een glossy scherm, nu blijkt uit de reactie van de winkel dat Samsung jou het topmodel heeft aangeboden. Ondanks dat de Q9FN een glossy scherm heeft, beschikt deze tv over de beste anti-reflectie laag op de tv-markt. Een bijna net zo goede anti-reflectielaag als de KS8000 welke ook over een glossy scherm beschikt.

Misschien is het handig om alles stapsgewijs en tijdgebonden goed en duidelijk te omschrijven in jouw OP of een nieuwe post.

Haal ook even de naam van de medewerker van ElectroWorld weg, is niet zo nettjes.

Je zou onderstaande reactie kunnen terugsturen. Dit is onder voorbehoud en gebaseerd op alle info die je tot nu toe hier kenbaar hebt gemaakt.

Beste meneer xx,

Ik heb inderdaad een aantal maanden geleden een voorstel ontvangen vanuit Samsung Nederland. De aangeboden tv met modelnummer 65Q9FN vond ik ook een goed voorstel echter diende ik in eerste instantie 90 euro te voldaan om mijn huidige defecte tv op te laten halen door de reparatieservice van Samsung Nederland, hierna zou er bepaald worden of ik daadwerkelijk recht heb op de aangeboden vervangend toestel.

Dit is tevens ook de reden waarom ik op dat moment niet ben ingegaan op het voorstel aangezien 90 euro in rekening brengen onrechtmatig is, om vervolgens alsnog in onzekerheid te verkeren.

Onlangs heb ik opnieuw contact gehad met Samsung Nederland over de afwikkeling van mijn garantie-claim, de aangeboden 65Q9F is niet meer leverbaar. Waar ik eerder nog de 65Q9F als vervanging kon krijgen met een bijbetaling van 90 euro moet ik plots honderden euro's bijbetalen voor een vervangend product, dit is onrechtmatig en gaat tegen het conformiteitsbeginsel in.

Na het inwinnen van juridisch advies begrijp ik dat de winkel waarbij ik het product heb gekocht het aanspreekpunt is voor de afwikkeling van garanties c.q. bij het niet voldoen aan het conformiteitsbeginsel. Ik heb in deze dan ook niets met Samsung Nederland te maken en dient u mij hierin verder te helpen.

Graag wil ik dit op een nette manier met u oplossen en verzoek ik u nogmaals vriendelijk doch dringend om met een gepaste oplossing te komen.

Met vriendelijke groet,

[ Voor 3% gewijzigd door Freshouttheoven op 29-08-2019 16:52 ]

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-05 08:45
Ik zou de alinea over het juridische deel gewoon weglaten. Daarmee impliceer je namelijk ook dat je dingen buiten de winkel om hebt lopen regelen. Laat dat lekker in het midden.

Ik zou een simpele reactie sturen:
Geachte heer/mevrouw,

Ik ben het met u eens dat een kosteloze omruiling naar de QE65Q9F2018 een prima oplossing is. Ik vertrouw erop dat u dit voor mij in orde maakt en verneem graag wanneer de omruil plaats zal hebben.

• Bokkoman
Nijn schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:09:
Ik zou de alinea over het juridische deel gewoon weglaten. Daarmee impliceer je namelijk ook dat je dingen buiten de winkel om hebt lopen regelen. Laat dat lekker in het midden.

Ik zou een simpele reactie sturen:
Geachte heer/mevrouw,

Ik ben het met u eens dat een kosteloze omruiling naar de QE65Q9F2018 een prima oplossing is. Ik vertrouw erop dat u dit voor mij in orde maakt en verneem graag wanneer de omruil plaats zal hebben.
Het probleem is, is dat die omruiling via Samsung was en niet via de winkel. Samsung zegt nu dat dat model niet meer op voorraad is en nu dus moet bijbetalen. De winkel staat hier buiten.

Waarom ik toen ook niet voor dat toestel ging is omdat de FALD niet uit te schakelen is. Bij huidige modellen ook niet officieel, wel via een service menu als ik het goed heb.
Om die redenen had ik voor mijzelf besloten om de kwestie toen met de winkel af te handelen en voor creditering te gaan (dus samsung zou geld geven aan winkel, onduidelijk hoeveel).

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-05 08:45
Bokkoman schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:13:
[...]

Het probleem is, is dat die omruiling via Samsung was en niet via de winkel. Samsung zegt nu dat dat model niet meer op voorraad is en nu dus moet bijbetalen. De winkel staat hier buiten.

Waarom ik toen ook niet voor dat toestel ging is omdat de FALD niet uit te schakelen is. Bij huidige modellen ook niet officieel, wel via een service menu als ik het goed heb.
Om die redenen had ik voor mijzelf besloten om de kwestie toen met de winkel af te handelen en voor creditering te gaan (dus samsung zou geld geven aan winkel, onduidelijk hoeveel).
De winkel geeft aan dat die omruiling een optie is. En nog kosteloos ook. Dus laat ze dat maar regelen.

Het lijkt mij een pittige opgave om aan te tonen dat het een significant nadeel is om van edge-lit naar FALD te gaan. Maar als je dat wilt volhouden: Stel een lijst op van specificaties die voor jou belangrijk zijn, beargumenteer waarom en geef dat aan de winkel.

Hoe de creditering toen is geregeld wordt mij niet duidelijk uit je posts, maar volgens mij is dat nu geen optie meer. Hoe dan ook is creditering vanuit de fabrikant naar de winkel vrijwel altijd onderhevig aan afschrijving en nemen ze BTW niet in beschouwing, dus of je daar echt blij van gaat worden...

Het voorstel is nu omruilen voor een QE65Q9F2018. Volgens mij is dat niet bepaald een downgrade, dus ik zou het doen. Dan mag de winkel verder uitzoeken hoe ze dat oplossen met voorraad.

• Bokkoman
Nijn schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:30:
[...]

De winkel geeft aan dat die omruiling een optie is. En nog kosteloos ook. Dus laat ze dat maar regelen.

Het lijkt mij een pittige opgave om aan te tonen dat het een significant nadeel is om van edge-lit naar FALD te gaan. Maar als je dat wilt volhouden: Stel een lijst op van specificaties die voor jou belangrijk zijn, beargumenteer waarom en geef dat aan de winkel.

Hoe de creditering toen is geregeld wordt mij niet duidelijk uit je posts, maar volgens mij is dat nu geen optie meer. Hoe dan ook is creditering vanuit de fabrikant naar de winkel vrijwel altijd onderhevig aan afschrijving en nemen ze BTW niet in beschouwing, dus of je daar echt blij van gaat worden...

Het voorstel is nu omruilen voor een QE65Q9F2018. Volgens mij is dat niet bepaald een downgrade, dus ik zou het doen. Dan mag de winkel verder uitzoeken hoe ze dat oplossen met voorraad.
Klopt dat ze dat aangeven. Dat zeggen ze omdat ik een aantal mails naar de winkel had gestuurd. De mails tussen mij en Samsung. Dus de winkel staat echt helemaal buiten die omruiling voor de Q9F2018. Toen hij dat las zei de winkel eigenaar inderdaad dat ik dat beter kon doen, maar ik had hem dus verteld over die FALD die ik niet wilde (vanwege problemen die er zijn bij dat model).
Over die creditering? Het was of omruilen voor dat toestel of creditering. Daarmee gaf samsung aan dat ik naar de winkel moest en het dan met hen moest regelen blabla en zou Samsung krediet sturen. Dus dat zou wel zijn wat jij ook zegt. Die reparatie service van Samsung (extern) zou dan de tv ophalen (90 euro, kosten voor mij) en zou aan de hand daarvan het krediet bepaald worden denk ik. Zo ver ben ik nooit gekomen, dan zat ik waarschijnlijk aantal weken zonder de tv en uiteindelijk ook te weinig geld naar mijn zin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:10
Bokkoman schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:10:
[...]

**edit**
Heb zojuist antwoord van reparatie verzoek van de winkel. Zie mail:

[...]
Sorry je weigert om een KS8000 te laten vervangen door een Q9FN?
Dat is een enorme upgrade.

Die FALD 'problemen' waar je het over hebt vallen in het niets bij de betere beeldkwaliteit ten opzichte van de KS8000.

Voordelen Q9FN tov KS8000:
* Veel betere zwartwaarden
* Hogere piekhelderheid gecombineerd met FALD waardoor veel betere HDR weergave
* Betere kijkhoeken
* Betere anti-reflectie
* Hoger kleurbereik

Je zal van hele goede huizen moeten komen om te beweren dat deze TV niet minimaal gelijkwaardig is.

[ Voor 42% gewijzigd door Arjant2 op 30-08-2019 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
Arjant2 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:31:
[...]

Sorry je weigert om een KS8000 te laten vervangen door een Q9FN?
Dat is een enorme upgrade.

Die FALD 'problemen' waar je het over hebt vallen in het niets bij de betere beeldkwaliteit ten opzichte van de KS8000.

Voordelen Q9FN tov KS8000:
* Veel betere zwartwaarden
* Hogere piekhelderheid gecombineerd met FALD waardoor veel betere HDR weergave
* Betere kijkhoeken
* Betere anti-reflectie
* Hoger kleurbereik

Je zal van hele goede huizen moeten komen om te beweren dat deze TV niet minimaal gelijkwaardig is.
toon volledige bericht
Dat de TV beter is wist ik natuurlijk wel. Ik ben wel thuis in de tv wereld. Maar omdat de optie er was om met de winkel een andere oplossing (ander merk tv bijvoorbeeld) te krijgen koos ik voor dat. Maar dat heeft dus tot niets geleid....
En zit ik nu in deze situatie waar ik die Q9FN niet meer kan krijgen en moet bijbetalen voor de Q70R.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjant2
Ja lastige situatie zit je nu wel ergens. Je hebt geprobeerd er meer uit te slepen daar waar ze met een meer dan uitstekend voorstel kwamen. Daardoor zit je nu eigenlijk een beetje in een shit situatie.
En dan bedoel ik meer eruit slepen als in de zin van volledige vrijheid hebben om een andere TV te kiezen.
De winkel was dat sowieso niet verplicht om je een creditering aan te bieden en zoals je zelf zegt ze zijn nooit met een bedrag gekomen. In zulke gevallen moet je eigenlijk altijd kiezen voor het vervangende model (zeker als dat een veel betere TV is), dan moet je gewoon in je handen knijpen.

Ik zou de winkel laten weten dat je nog steeds graag tot een oplossing met hen wil komen. Samsung staat hier gewoon buiten. Als de winkel die Q9Fn wel nog kan leveren is het probleem opgelost.

[ Voor 33% gewijzigd door Arjant2 op 30-08-2019 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:19

LankHoar

Langharig tuig

Is ontbinden geen optie? Het is duidelijk dat reparatie hem niet word, en het genoemde voorstel past niet voor TS.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
LankHoar schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:12:
Is ontbinden geen optie? Het is duidelijk dat reparatie hem niet word, en het genoemde voorstel past niet voor TS.
Zover zijn ze nog niet, want de winkel moet met een oplossing komen. Niet Samsung.
TS heeft voorlopig geweigerd een aanbod aan te nemen voor een betere TV, dus ontbinding lijkt me nog niet aan de orde. Weliswaar kwam dat aanbod via Samsung, maar daar zal de winkelier wel terecht naar wijzen.

Dus ik zou terug naar de winkelier gaan en melden dat Samsung dat aanbod heeft ingetrokken en dat je verwacht dat zij met een oplossing komen.

[ Voor 12% gewijzigd door Arjant2 op 30-08-2019 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
Arjant2 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:34:
[...]

Zover zijn ze nog niet, want de winkel moet met een oplossing komen. Niet Samsung.
TS heeft voorlopig geweigerd een aanbod aan te nemen voor een betere TV, dus ontbinding lijkt me nog niet aan de orde. Weliswaar kwam dat aanbod via Samsung, maar daar zal de winkelier wel terecht naar wijzen.

Dus ik zou terug naar de winkelier gaan en melden dat Samsung dat aanbod heeft ingetrokken en dat je verwacht dat zij met een oplossing komen.
Ik heb inderdaad aan de winkelier doorgegeven/gemaild dat de optie van toen (Q9FN) niet meer van kracht is en dat ik nu dus veel moet bijbetalen.
Ik wacht nog op antwoord af, maar heb het idee dat die er niet gaat komen. Aangezien vorige keer ik antwoord had binnen een uur. Goed, ik wacht het nog even af of het antwoord komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
Het is nu meer dan 2 weken geleden dat ik de mail heb gestuurd met verzoek tot reparatie/vervangen. Daar is niet op gereageerd.

Wat zijn mijn vervolg stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Ik zou zeggen met juristen de verkoper dagvaarden. Maar ik ben maar een simpele Tweaker shopping forum leecher😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
loki504 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 14:30:
Ik zou zeggen met juristen de verkoper dagvaarden. Maar ik ben maar een simpele Tweaker shopping forum leecher😀
Eerst de koop ontbinden en een termijn geven voor de terugbetaling. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
GlowMouse schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 14:34:
[...]

Aah kijk dat bedoel ik. Wel handig😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
GlowMouse schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 14:34:
[...]
Tja, aangezien er een andere (betere) TV is afgewezen krijg je natuurlijk wel dat de winkel dat zal gebruiken om geen terugbetaling te doen. En er is daarna een goede kans dat ze aankomen met dezelfde opties die Samsung geeft (welke op zich ook goed te verdedigen zijn) en je er verder dus weinig mee opschiet.

Het klinkt bij mij iig alsof de kaarten overspeeld zijn en dat er daardoor een mindere oplossing uit zal komen. Want als je kijkt wat een winkel moet aanbieden is dat gewoon gebeurt (via Samsung, maar dat is een keuze van TS). Je kunt het nu wel hard gaan spelen, maar de winkel kan aantonen dat de goede opties zijn aangeboden en dat die afgewezen zijn door TS.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 14:54:
[...]

Tja, aangezien er een andere (betere) TV is afgewezen krijg je natuurlijk wel dat de winkel dat zal gebruiken om geen terugbetaling te doen. En er is daarna een goede kans dat ze aankomen met dezelfde opties die Samsung geeft (welke op zich ook goed te verdedigen zijn) en je er verder dus weinig mee opschiet.
De vraag is of TS daarmee zijn rechten heeft verwerkt. Ik denk het eerlijk gezegd niet.

Mogelijk verkeert de verkoper nog in de veronderstelling dat TS het nieuwere model niet wil. Als dat nog niet duidelijk is gecommuniceerd, zou ik dat duidelijk aangeven en de verkoper nog een keer een week de tijd geven om een oplossing te regelen, voordat de koop wordt ontbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
GlowMouse schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:03:
[...]
De vraag is of TS daarmee zijn rechten heeft verwerkt. Ik denk het eerlijk gezegd niet.
Ik denk het ook niet, maar ik denk wel dat door dit aanbod af te wijzen het verhaal wat lastiger wordt. Er is ten slotte een goed aanbod geweest dat is afgewezen. Aan de andere kant is het uiteindelijk natuurlijk wel aan de winkel om aan de garantie-eisen te voldoen en bijbetalen voor een nieuwe TV voldoet daar niet aan.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 13-05 17:01
Pfff, wat zijn we weer allemaal druk met het onderste uit de kan halen. Hoe ging dat gezegde ook alweer verder...?

Ga gewoon akkoord met die upgrade naar een betere en nieuwere TV. Desnoods gooi je hem op marktplaats/V&A en koop je van de opbrengst een andere TV.

Er is gewoon zeer netjes gehandeld door zowel de winkel als Samsung, maar nog is het niet genoeg voor de veeleisende consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Smobbo schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:34:
Pfff, wat zijn we weer allemaal druk met het onderste uit de kan halen. Hoe ging dat gezegde ook alweer verder...?

Ga gewoon akkoord met die upgrade naar een betere en nieuwere TV. Desnoods gooi je hem op marktplaats/V&A en koop je van de opbrengst een andere TV.

Er is gewoon zeer netjes gehandeld door zowel de winkel als Samsung, maar nog is het niet genoeg voor de veeleisende consument.
Jij vind de consument door verwijzen naar de fabrikant en voor de rest negeren netjes van de winkel? Geen wonder dat winkels er mee weg komen. En erg makkelijk 5 sterren reviews krijgen...

Het gaat om een TV van 2 jaar geleden 3600!!!! Euro. Niet 1 of andere 200 euro slaapkamer tvtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
loki504 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:05:
[...]

Jij vind de consument door verwijzen naar de fabrikant en voor de rest negeren netjes van de winkel? Geen wonder dat winkels er mee weg komen. En erg makkelijk 5 sterren reviews krijgen...

Het gaat om een TV van 2 jaar geleden 3600!!!! Euro. Niet 1 of andere 200 euro slaapkamer tvtje.
Als ik de reactie van ElectroWorld lees dan zie ik dat zij op de hoogte zijn van het handelen van Samsung. Ik zie dan ook niet een winkel die de boel afschuift, maar een winkel die samen werkt met de fabrikant (wel zo handig in geval van reparatie/vervangen van dingen).
Ze weten precies wat het aanbod was, ik ben er dus niet van overtuigd dat dit niet een reparatie via de winkel was. Dat er dan direct contact met de reparateur mogelijk is, is logisch. Die hebben ook info nodig.
Nogmaals, net aanbod. Gewoon goed afgehandeld. Dat een consument vervolgens een betere en nieuwere TV weigert op onbekende gronden is voor een winkel toch ook niet op te lossen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@Smobbo excusses ik was even met een ander topic in de war.

Na opnieuw doornemen

vind ik dat electro world het als nog moet regelen. En dat willen ze blijkbaar niet. Die geven gewoon aan tja Samsung heeft een prima oplossing aangeboden en ons is niet duidelijk waarom dus stik er naar in. Want niet reageren op een mail van een klant die je 3600 euro komt brengen is alsnog een no-go. Zij hadden gewoon zelf moeten regelen met Samsung en die 7xx euro voor het 2019 model moeten betalen.

[ Voor 78% gewijzigd door loki504 op 17-09-2019 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Eerste keer reageerden ze snel, nu niet.
De winkel zit in de straat van TS, dus ff langslopen.
Misschien zijn ze het vergeten/overheen gelezen, weet ik veel. 1 poging en gelijk vragen naar de juridische vervolgstappen lijkt me niet echt een constructieve houding.

• Bokkoman
Even voor de duidelijkheid; ik heb nooit iets geweigerd, ik heb alleen alle opties bekeken en daar de keuze uit gemaakt. Dat was toen de keuze voor afhandeling via winkel met credit.

Ik zal binnenkort wel naar de winkel lopen om te vragen. Voelt alleen een beetje vreemd, want ik weet gewoon dat ze toch met hetzelfde antwoord komen dat Samsung toen met een aanbod kwam blablabla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Pistone
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-03-2020
Inderdaad langslopen en de druk er op houden. Er moet gewoon een goede en eerlijke oplossing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-05 13:00
hoe is dit afgelopen? heb ook een maat met soortgelijk probleem. tv is 4 jaar oud. winkel houd poot stijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topics kicken (na 1,5 jaar) met als doel het kapen ervan is niet de bedoeling. Gezien alles in de originele discussie wel is gezegd, gaat hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.