Beste mede Tweakers,
Ik heb 2 jaar geleden een televisie gekocht van Samsung bij ElectroWorld. De Samsung UE65KS8000, toen met aanschaf prijs van €3599.
Met deze televisie heb ik altijd al problemen gehad. Zo is hij aan het begin al twee keer vervangen. Toen na 1,5 jaar kreeg ik een rode waas over het scherm en is hij vervolgens weer 2x gerepareerd. En nu is hij nog steeds niet in orde.
Dus ik had contact gehad weer met Samsung, nog maals reparatie. Maar nu was het dus zo dat hij niet meer wordt gerepareerd en begon de kwestie waar ik nu mee zit.
Ik kreeg een aanbod om het kosteloos te laten vervangen met een toestel (model van vorig jaar). Dat wilde ik niet, want in reviews kan die niet zo goed uit.
Dus ik kon ook via de winkel iets regelen en kreeg ik crediet vam Samsung. Aangezien dit te lang duurde ging ik weer mailen met de Exchange afdeling van Samsung.
Nu heb ik de volgende opties:
Op de website van uneto zie ik alleen staan dat de TV 36 maanden mee zou moeten gaan.
Daarnaast vind ik het raar dat ik in het begin een optie had om niets bij te betalen en nu minimaal €729, omdat dat oude model niet meer op voorraad is. Wat voor mij niet uit maakt want die wil ik toch niet.
Ik wil namelijk die Q80R.
Wat vinden jullie hiervan? En wat raden jullie aan?
Ik kan ook nog steeds met de winkel (electroworld) verder gaan (crediet optie). Maar ben bang dat ik dan helemaal niets terug krijg voor die tv.
Bedankt alvast!
Ik heb 2 jaar geleden een televisie gekocht van Samsung bij ElectroWorld. De Samsung UE65KS8000, toen met aanschaf prijs van €3599.
Met deze televisie heb ik altijd al problemen gehad. Zo is hij aan het begin al twee keer vervangen. Toen na 1,5 jaar kreeg ik een rode waas over het scherm en is hij vervolgens weer 2x gerepareerd. En nu is hij nog steeds niet in orde.
Dus ik had contact gehad weer met Samsung, nog maals reparatie. Maar nu was het dus zo dat hij niet meer wordt gerepareerd en begon de kwestie waar ik nu mee zit.
Ik kreeg een aanbod om het kosteloos te laten vervangen met een toestel (model van vorig jaar). Dat wilde ik niet, want in reviews kan die niet zo goed uit.
Dus ik kon ook via de winkel iets regelen en kreeg ik crediet vam Samsung. Aangezien dit te lang duurde ging ik weer mailen met de Exchange afdeling van Samsung.
Nu heb ik de volgende opties:
Ik vraag mij dus af waar die 0,36 vandaan komt.Wel is het zo dat zij jou alleen kunnen voorzien van een alternatieve oplossing zodra je niet akkoord bent gegaan met ons voorstel en het toestel is opgehaald.toon volledige bericht
De berekening is gebaseerd op de afschrijving van jouw toestel en staat los van de restwaarde van jouw toestel.
De afschrijving is berekend vanuit de levensduur van jouw huidige toestel op basis van de verkoopprijs en de verkoopdatum van jouw toestel.
Zodra een toestel is afgeschreven, wordt de afschrijving gebruikt om de berekening te maken van de consument voor het toestel wat wij aanbieden.
Als fabrikant hanteren wij hiervoor de richtlijnen van Uneto/VNI, hier kunnen wij helaas niet van afwijken.
De verkoopadviesprijs van het aangeboden toestel bedraagt € 2024,-
De berekening is als volgt: 0.36x2024=728.64
Bedragen worden altijd berekend zonder decimalen en worden derhalve naar boven afgerond
Hierdoor komt jouw eigen bijdrage voor jouw toestel uit op €729,-
Televisies destijds hadden een ander prijsklasse dan de televisies vandaag de dag, vandaar dat de prijs hoger is dan je wellicht had verwacht.
Het door jou gewenste model is een upgrade, dit komt doordat dit toestel niet overeenkomt met de specificaties van jouw huidige model.
Doordat de specificaties van het nieuwe model uiteenlopen is het geen gelijkwaardig toestel maar een upgrade.
Bijbetaling gelijkwaardig model: QE65Q70RALXXN= €729
Gelijkwaardig model prijs: QE65Q70RALXXN €2024
Upgrade model: QE65Q80RALXXN €2479
2479-2024= €455,-
Bijbetaling upgrade model €729+455= €1184,- voor model: QE65Q80RALXXN
Op de website van uneto zie ik alleen staan dat de TV 36 maanden mee zou moeten gaan.
Daarnaast vind ik het raar dat ik in het begin een optie had om niets bij te betalen en nu minimaal €729, omdat dat oude model niet meer op voorraad is. Wat voor mij niet uit maakt want die wil ik toch niet.
Ik wil namelijk die Q80R.
Wat vinden jullie hiervan? En wat raden jullie aan?
Ik kan ook nog steeds met de winkel (electroworld) verder gaan (crediet optie). Maar ben bang dat ik dan helemaal niets terug krijg voor die tv.
Bedankt alvast!