Welke M.2 SSD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• st_naram
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-06 22:26
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Ik ben op zoek naar een M.2 SSD voor het systeem wat ik aan het bouwen ben.
Ik wil mijn systeem voor development, gaming, muziekproductie en een beetje standaard taken gebruiken. Deze zijn ongeveer gelijk verdeeld.

Aan de hand van wat reviews had ik hier al een beetje naar zitten kijken:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 100,95€ 100,95
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 118,58€ 118,58
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 1TB€ 217,90€ 217,90
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 500GB€ 112,95€ 112,95
1Solid state drivesSamsung 970 Pro 512GB€ 132,90€ 132,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 683,28

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik heb niet een specifiek budget maar ben opzoek naar de beste prijs/kwaliteit verhouding. De prijs voor de Samsung 970 Pro 1TB, vond ik bijv. wel wat veel.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
De SSD die ik zoek hoeft niet perse in het lijstje te staan. Ik ben opzoek naar de beste keuze.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 344,-€ 344,-
1MoederbordenMSI B450M Mortar Max€ 114,95€ 114,95
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB€ 153,-€ 153,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 611,95

[ Voor 3% gewijzigd door st_naram op 29-08-2019 11:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bayatsog
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-08 14:38
Mijn keuze zou gaan naar de Kingston. 1TB en TLC.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-09 16:29
Ik zou ook voor TLC kiezen boven QLC.

De Kingston is daarmee de meeste bang-for-buck keuze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:27
Vijf dagen geleden: reviews: Ssd Best Buy Guide - Augustus 2019

Ik zou zelf de Samsung 500GB Evo Plus doen.

Uiteindelijk maakt het weinig uit, elke normale M.2 SSD geeft voor normaal thuisgebruik meer dan genoeg prestaties. Verschil ga je niet merken zonder er erg op te letten of het specifiek te testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Playa del C. schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:38:
Vijf dagen geleden: reviews: Ssd Best Buy Guide - Augustus 2019

Ik zou zelf de Samsung 500GB Evo Plus doen.

Uiteindelijk maakt het weinig uit, elke normale M.2 SSD geeft voor normaal thuisgebruik meer dan genoeg prestaties. Verschil ga je niet merken zonder er erg op te letten of het specifiek te testen.
Lol, als het toch in snelheid bijna niet uit maakt, waarom dan een ssd kiezen van 500 GB terwijl er 1 is van de dubbele capaciteit voor dezelfde prijs?

Je komt altijd ruimte tekort. De extra snelheid merk je in de praktijk niet, alleen in benchmarks of als je er echt zwaar gebruik van maakt.

Ik zou dus de voor de Kingston gaan. 1 TB voor een mooie prijs en toch wel een stuk sneller en degelijke dan de Intel (TLC vs QLC).

In de ssd-bbg van augustus komt deze er als beste uit voor een 1 TB nvme-ssd.

Ook bij Hardware.info zijn ze erg enthousiast:

https://nl.hardware.info/...ewTabHWI&utm_campaign=HWI
Conclusie

De Kingston A2000 is wat ons betreft de aantrekkelijkste nvme-ssd van dit moment. Qua prijs komt hij dicht in de buurt van wat je voor sata-ssd's of nvme-ssd's met qlc-geheugen betaalt. De A2000 is echter significant sneller en maakt bovendien gebruik van duurzamer tlc-geheugen, wat Kingston keurig tot uitdrukking laat komen in een hogere gegarandeerde levensduur en vijf jaar garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@st_naram voor €120,- een goede SSD pricewatch: Kingston A2000 1TB 500GB versie kun je ook kiezen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Playa del C.
White Feather schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:31:
[...]

Lol, als het toch in snelheid bijna niet uit maakt, waarom dan een ssd kiezen van 500 GB terwijl er 1 is van de dubbele capaciteit voor dezelfde prijs?

Je komt altijd ruimte tekort. De extra snelheid merk je in de praktijk niet, alleen in benchmarks of als je er echt zwaar gebruik van maakt.

Ik zou dus de voor de Kingston gaan. 1 TB voor een mooie prijs en toch wel een stuk sneller en degelijke dan de Intel (TLC vs QLC).

In de ssd-bbg van augustus komt deze er als beste uit voor een 1 TB nvme-ssd.

Ook bij Hardware.info zijn ze erg enthousiast:

https://nl.hardware.info/...ewTabHWI&utm_campaign=HWI

[...]
Dat is ook wat ik bedoel. Maar ... ikzelf zou voor de Samsung gaan. Die heb ik al twee jaar en zoals ik hem gebruik kom ik nooit over de 200 GB heen. Verder zo ongeveer de beste prestaties en ik vind een 100 euro niet heel interessant op een compleet systeem van 3000 euro.
Bang for buck is inderdaad een in verhouding goedkopere 1 TB versie.

• monoking
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 01:19
Playa del C. schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 22:32:
[...]

Dat is ook wat ik bedoel. Maar ... ikzelf zou voor de Samsung gaan. Die heb ik al twee jaar en zoals ik hem gebruik kom ik nooit over de 200 GB heen. Verder zo ongeveer de beste prestaties en ik vind een 100 euro niet heel interessant op een compleet systeem van 3000 euro.
Bang for buck is inderdaad een in verhouding goedkopere 1 TB versie.
Ik ben nu zelf ook opzoek naar een nieuwe 1TB ssd want mijn 500GB ssd begint al aardig vol te raken alleen door games die erg groot zijn van 50gb/100gb per spel.

Jammer genoeg is Kingston A2000 1TB niet meer op vooraad of je moet € 142,86 betalen bij max-ict. Ik zou dan liever gewoon een SATA3 TLC SSD kopen want QLC is gewoon te traag vooral als het vol raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
monoking schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 23:13:
[...]

Ik ben nu zelf ook opzoek naar een nieuwe 1TB ssd want mijn 500GB ssd begint al aardig vol te raken alleen door games die erg groot zijn van 50gb/100gb per spel.

Jammer genoeg is Kingston A2000 1TB niet meer op vooraad of je moet € 142,86 betalen bij max-ict. Ik zou dan liever gewoon een SATA3 TLC SSD kopen want QLC is gewoon te traag vooral als het vol raakt.
Ik speel soms ook een spel van 50 GB tot 100 GB. Ik speel echter altijd één of twee spellen per keer en wis ze na een paar weken als ik er klaar mee ben. Over het algemeen altijd zo weinig mogelijk data op mijn game pc. Hoe groot een SSD moet zijn is natuurlijk een persoonlijke keuze verder.
De Samsung 9-series EVO gebruiken 3D TLC. Verder nog goedkoop ook naar mijn mening, maar een 1 TB schijf wordt dan wel wat duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

monoking schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 23:13:
[...]

pricewatch: Adata XPG SX6000 Lite 1TB

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1