Over-ear koptelefoon (€250)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:04
Hoi allen!

Aangezien mijn huidige koptelefoon de geest heeft gegeven zoek ik een nieuwe over-ear koptelefoon. Ik ben niet echt super thuis in deze materie. Kunnen jullie advies geven?

Ik zoek een?
Over-ear koptelefoon. Wireless is een pluspunt, maar geen noodzaak. Liever betere klank dan minder klank en wireless. Noise cancellation is niet noodzakelijk: de koptelefoon gebruik ik in een aparte ruimte.

Wat is je budget?
Max €250. Mag natuurlijk minder zijn ;)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek te beluisteren op m'n pc, vooral (hard) rock, pop en af en toe wat klassiek. Ik doe ook af en toe wat basic audio bewerking met audacity (mixen van muziek voor spinning lessen). De meeste muziek is loseless opgeslagen (Flac). Ik gebruik momenteel m'n on-board audio van m'n moederbord.

Mocht ie toch wireless zijn zal ik hem misschien ook in andere omstandigheden gebruiken (tv? Op reis?).

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik hoor veel goeds over de Sony WH-1000XM3 en de Bose QuietComfort 35 II. Die hebben echter noise cancellation en zijn wireless. Dit is geen nadeel, maar aangezien het geen dwingende vereisten zijn, zijn er misschien beter keuzes voor mijn budget?

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe verhouden wireless koptelefoons zich tov bedrade tegenhangers? Klinken die per definitie slechter?

Experience the mountains!

Alle reacties

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-10 21:47
Ik ben in het bezit van bose qc25 en de qc35 II. Ik merk echt geen verschil met wireless tegenover wired.

De modellen die je noemt hebben beide hun voor en nadelen. De bose heeft een beter comfort en gaat minder snel zweten maar de Sony doet het wat beter met de geluidskwaliteit. Beide hebben hierin hun eigenschappen en het kancalsnogczijn dat, de bose je toch meer aanspreekt met het geluid.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:22
Qua geluidskwaliteit tussen bedraad en draadloos merk ik ook geen verschil wanneer je gebruik maakt van een goede bluetooth codec.

Qua draadloze hoofdtelefoons zie je vaak dat je meer waar voor je geld hebt in het hoge segment, de hoofdtelefoons in het middensegment zijn over het algemeen gebouwd uit goedkopere materialen en zo voelen ze ook aan. En op het gebied van geluidskwaliteit vaak ook minder.

Bluetooth hoofdtelefoons zijn niet geschikt om ermee tv te kijken vanwege hun hoge latency, daarentegen is het voordeel van bluetooth hoofdtelefoons dat deze over het algemeen praktischer zijn gebouwd en dus makkelijk mee te nemen zijn op reis.

De Sony MDR-1A biedt een zeer goede geluidskwaliteit, deze zou ik je adviseren wanneer je toch besluit om een bedrade hoofdtelefoon te kopen. https://www.amazon.de/Son...140&s=gateway&sr=8-6&th=1

Qua draadloze hoofdtelefoons kun je kijken naar de door jouw genoemde Bose en Sony, de Jabra Elite 85H komt ook goed uit de reviews, neem eens een kijke op rtings.com ;).

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:07
De Sennheiser HD6xx via Drop is waarschijnlijk je beste optie qua geluid per euro. Die is ouderwets bedraad, maar klinkt veel beter dan een portable fashion statement koptelefoon zoals de Sony en Bose modellen die je noemt. Niets mis met die koptelefoons, maar een open, grote, bedrade koptelefoon is veel beter qua geluid.

Ik heb een 6xx (al gebruik ik 'm veel te weinig vanwege mijn andere koptelefoons), en het is per dollar gigantisch waar voor je geld. Hij is zo goed als gelijk aan de HD650, de meest bekende high-end koptelefoon aller tijden. Een natuurlijke klank en ook heel goed comfort maakt het daarvoor de beste optie.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Ik heb ook een Sennheiser HD6xx serie: de HD600, al heel lang. Heb er destijds 220 euro nieuw voor betaald. Beste koptelefoon die ik ooit gehoord heb. Grote schelpen, ze zijn "open", dus geen zweetoren. Dat betekent wel dat je omgeving jouw geluid zacht kan horen.

Hij drukt niet hard tegen je orden en ik kan hem zonder problemen een uur of 5,5 op hebben. Hij hoeft ook niet hard om goed geluid en een diepe bas te reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:04
Dank voor jullie antwoorden!
Wat met de Sennheiser HD 58X? En iemand ervaring met Drop?

Experience the mountains!

Pagina: 1