• FramesPerSecond
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 07:45
Beste Tweakers,

Mijn MSI RTX 2080 Ti Lightning Z (stock, ja, echt waar) wil niet bepaald meewerken ben ik bang.

CPU: AMD 1950X @ Stock
MOBO: AMD Zenith Extreme
RAM: 64GB (8x8) G-Skill @ 2800Mhz
PSU: Corsair AX860

GPU Drivers: 431.60
MSI Afterburner: 4.6.2 Beta 2 (4.6.1 geprobeerd, geen verschil)

Als ik een custom fan curve aanzet, dan lijkt deze wel te werken, te zien aan het grafiekje van de ventilatorsnelheid van mijn GPU in MSI Afterburner.

Maar de daadwerkelijke ventilator snelheid lijkt wel vast te zitten op 100%.

Dit is enkel in een game met zware load. De seconde dat ik de game afsluit (ALT+F4) dropt de temperatuur direct van 71C naar 51C en de ventilator snelheid van 36% naar 23%.

Opmerkelijk: mijn custom fan curve probeert de minimum ventilator snelheid op 23% te zetten. Dus dat lijkt te werken. Buiten een game kan ik de ventilator snelheid ook vastpinnen op een bepaalde waarde, bijvoorbeeld 50% of 100%.

Maar in-game lijkt de custom fan curve niet te werken. Ook de ventilator snelheid vastzetten op een bepaalde waarde werkt niet.

Wie weet dit raadsel op te lossen? Hoor het graag, bedankt!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
dus je fans gaan ingame alsnog naar de 100%?
heb deze kaart niet een apart aangestuurde fan voor de vrms en lees je deze perongeluk uit ik roep maar wat?
heb je je driger er alleens hellemaal afgehaalt met driversweeper of hoe dat ook weer heten en er een verse op gezet? :)

• FramesPerSecond
maks11223344 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:43:
dus je fans gaan ingame alsnog naar de 100%?
heb deze kaart niet een apart aangestuurde fan voor de vrms en lees je deze perongeluk uit ik roep maar wat?
heb je je driger er alleens hellemaal afgehaalt met driversweeper of hoe dat ook weer heten en er een verse op gezet? :)
Yup, fans schieten ineens naar 100%. Raar, want de fans lijken echt naar 100% te springen precies op het moment als de GPU op 71C komt. Temperatuur van de VRMs zijn niet consistent met de ventilator snelheid.

Drivers zijn er al meerdere keren volledig vanaf gehaald en opnieuw erop gezet ><

Thanks voor de hulp, ik ben erg benieuwd waarom mijn mooie kaartje zo raar doet.

• maks11223344
kan je je kaart niet andere pc proberen?
vertoont hij die kuren daar ook stuur je hem terug gaan we er vanuit dat er iets niet in orde is?
is jouw geheugen nog okee aleen met 100mhz underclock getest?
kaart van me broertje deed ook zoiets als dit maar dan fana voor 2seconde compleet uit tegelijk met een korte freeze dat bleek geheugen tezijn ondertussen al 3e kaart erin dus ik ben me gertrouwen in groene kamp onderhand aardig kwijt

• FramesPerSecond
Deze kaart is gigantisch en vereist 3x8 pin power, dus die gaat helaas niet zomaar in een andere PC.

Geheugen durf ik niet aan te komen, alles onder of boven 2800Mhz is constant blue screens. Ik denk dat ik een nieuwe bios moet installeren op m'n mobootje.

Misschien moet ik een nieuwe kaart kopen? Kreng kost wel 1500 euries 😂

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nvidia driver is al 436.15 btw probeer dat eens. verder is het normaal dat fans gaan draaien als de temp boven de 71gr komt. het is ook best warm de laatste tijd, waardoor de binnentemperatuur ook stijgt.

welke kast gebruik je voor deze build en koeling ?

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 29-08-2019 22:18 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• maks11223344
[quote]FramesPerSecond schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 22:08:
Deze kaart is gigantisch en vereist 3x8 pin power, dus die gaat helaas niet zomaar in een andere PC.

Geheugen durf ik niet aan te komen, alles onder of boven 2800Mhz is constant blue screens. Ik denk dat ik een nieuwe bios moet installeren op m'n mobootje.

Misschien moet ik een nieuwe kaart kopen? Kreng kost wel 1500 euries 😂
[/quote
heb het niet over je je ddr4 latjes maar over dat brieke gddr6 op die rtx planken :)
kopen nee gewoon rma sturen (garrantiewerk werkt immers niet zoals hoord)

[ Voor 6% gewijzigd door maks11223344 op 29-08-2019 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
Hackus schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 22:16:
Nvidia driver is al 436.15 btw probeer dat eens. verder is het normaal dat fans gaan draaien als de temp boven de 71gr komt. het is ook best warm de laatste tijd, waardoor de binnentemperatuur ook stijgt.

welke kast gebruik je voor deze build en koeling ?
Dat zal ik eens proberen, thanks! En ik wil niet opscheppen, maar dankzij de airco is het hier altijd 23C ;)
maks11223344 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 23:06:
heb het niet over je je ddr4 latjes maar over dat brieke gddr6 op die rtx planken :)
kopen nee gewoon rma sturen (garrantiewerk werkt immers niet zoals hoord)
Owwwww, nou daar zal ik dan maar eens naar gaan kijken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

AC in je kast ?
:D

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
Nee dat nog net niet 😂
Pagina: 1