Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opstart probleem met nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Vorige week vrijdag heb ik mijn eerste (game) pc in elkaar gezet. Maar bij het opstarten was er al een probleem. Als ik de pc aan doe, dan gaat hij eerst 3x aan en valt 3x uit, dan blijft het aan maar krijg geen beeld signaal.
Ik heb mijn gpu eruit gehaald en de hdmi kabel in de mobo gestoken, nog steeds geen beeld.

Toen ben ik met de RAM sticks gaan knoeien, ik heb ze in elke slot gehad, ik heb ook geprobeert met maar 1 stick, maar nog steeds geen beeld en de pc startte nog steeds op die rare manier op.
Tot dat ik de RAM sticks er beiden uithaalde en probeerde de pc op te starten. De pc ging toen in 1x aan, maar nog steeds geen beeld.

Mijn vraag is nu aan jullie: denken jullie dat het aan mijn RAM sticks ligt? Of is het misschien iets anders?
Ik ben nieuw op dit gebied en ik weet echt niet meer wat ik moet doen
Hier onder de lijst van de componenten die ik gebruik voor mijn pc:

Processor: i7 6700k
Moederbord: MSI Z390-A PRO
Grafische kaart: MSI rtx 2060 Super Gaming x
RAM: Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB
Voeding: BeQuit straight Power 11 650W
Geheugen: Intel 660p 1TB m.2 ssd

Hoop dat 1 van jullie mij kan helpen
Alvast bedankt!

• bayatsog
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-08 14:38
Volgens mijn ondersteunt je moederbord je CPU niet.

https://ark.intel.com/con...3/intel-z390-chipset.html

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:51
Je moederbord ondersteunt enkel maar een processor van de 8e of 9e generatie. Meer informatie hier. Oftewel moet je je processor vervangen oftewel je moederbord (met als chipset Z170 of Z270 ipv Z390). Die processor die je nu hebt is ook al 3 jaar oud intussen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties! Dus bij het halen van een ander moederbord (de z170 of z270) met de processor die ik nu gebruik, moet het probleem opgelost zijn?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, als je moederbord het ding ondersteunt komt het goed.

Verwijderd

Topicstarter
Jullie zijn geweldig, hartstikke bedankt!
Pagina: 1