'Label' mp3-files invullen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ceesvb
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-07-2024
Ik wil mijn verzameling mp3-files groeperen (via tabblad weergave) met behulp van labels, https://1drv.ms/u/s!AsFpIakqkHuAv0vMwuPUyzUUjvzv , de kolom uiterst rechts met die naam.
Ik las via Google, dat ik de files in verband daarmee zou kunnen uitbreiden met een veld/'Label''.in het tabblad Details; b.v.
https://www.avk.nl/sneller-zoeken-me...s-in-verkenner .
ikzelf vind op dat tabblad geen aanknopingspunt???
...

...

Alle reacties

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-10 11:32
Labels staat onder Eigenschappen > Details van het bestand. Daar kan je iets invullen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
@ceesvb die eerste link geeft toegang tot alle plaatjes die in die directory staan. Misschien wil je een directe link geven :Y)

Je vraag is wat onduidelijk over de situatie: het gaat over de standaard verkenner in Windows 10? Of een specifiek tool?

Voor uitgebreid beheer van mp3 tags zijn er overigens misschien handigere tools dan de verkenner. Je zou er een paar kunnen proberen: Mp3Tag, Mediamonkey, Tag & Rename, etc. (wel even opletten niet te downloaden van al te vage download sites: liever gewoon bij de maker).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Je wilt dus je ID3-tags op orde krijgen.
Dat is zoveel (of zo weinig) werk als je zelf wilt. Opties te over. Afgaande op je screenshot zou ik gaan voor een tool als in Mediamonkey. Het lijkt erop dat je zo'n 800 losse MP3'tjes hebt staan. Dat is 800 keer handmatig dingen invullen en aanpassen.
Als dit maar een deel van je collectie is, en de rest is meer gesorteerd (lees: volledige albums) dan kun je naar tools als MP3tag of Tag&Rename kijken.
Ben je van plan om je hobby te maken van het op orde houden van je (constant uitbreidende) muziekcollectie, kun je denken aan programma's als Musicbrainz Picard of Beets.io (maar die laatste twee zijn absoluut overkill voor 800 bestanden).

Overigens: het veld Label zal sowieso niet door een van deze programma's worden gevuld. Labels zijn wat jij zelf aan het bestand knoopt en moet je in dezen niet verwarren met het muzieklabel dat de track heeft uitgegeven, of het genre (wat weer een ander veld is dat naar believen aan- of uit te zetten is)

[ Voor 18% gewijzigd door Jester-NL op 29-08-2019 10:07 ]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm