Hey iedereen,
Ik heb heel recent een nieuw systeem aangekocht. Hieronder de build:
Maar ondertussen heb ik daar niet al te veel leuke ervaringen mee gehad.
Eerst was er een corrupte retail-USB van Win10 (aangekocht in 2018, maar maar 1x gebruikt). Hiervoor moest ik dan een nieuwe bootable USB-stick maken. Standaard wordt de media creation tool hiervoor gebruikt maar om één of andere reden werkte dat spul niet op mijn oude pc. Na lang proberen heb ik dan toch een bootable usb-stick kunnen maken met de laatste build van Win10 (v1903). (loss of gametime
)
Installatie van Windows 10 gaf geen problemen. Hij start goed op.
Maar als ik nu AMD drivers (chipset of GPU) probeer te installeren, dan start hij de installatie wel op. Maar bij het controleren van de eventuele voorgaande versies loopt hij gewoon vast en herstart hij.
Het lukt me voorlopig niet om die te installeren. (even more loss of gametime
)
Nu zou ik even aan jullie willen vragen wat ik het beste doe.
Ik heb heel recent een nieuw systeem aangekocht. Hieronder de build:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X Boxed | € 550,- | € 550,- |
1 | Moederborden | MSI X570-A Pro | € 171,99 | € 171,99 |
1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 5700 XT 8G GDDR6 | € 435,50 | € 435,50 |
1 | Behuizingen | Sharkoon DG7000-G RGB | € 63,90 | € 63,90 |
1 | Monitoren | Samsung LC27JG50QQU Zilver | € 279,- | € 279,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 179,90 | € 179,90 |
1 | Optische drives | Asus BC-12D2HT Retail | € 64,55 | € 64,55 |
1 | Voedingen | be quiet! Dark Power Pro 11 650W | € 154,22 | € 154,22 |
1 | Solid state drives | XPG Gammix S11 Pro 1TB | € 165,- | € 165,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.064,06 |
Maar ondertussen heb ik daar niet al te veel leuke ervaringen mee gehad.
Eerst was er een corrupte retail-USB van Win10 (aangekocht in 2018, maar maar 1x gebruikt). Hiervoor moest ik dan een nieuwe bootable USB-stick maken. Standaard wordt de media creation tool hiervoor gebruikt maar om één of andere reden werkte dat spul niet op mijn oude pc. Na lang proberen heb ik dan toch een bootable usb-stick kunnen maken met de laatste build van Win10 (v1903). (loss of gametime
Installatie van Windows 10 gaf geen problemen. Hij start goed op.
Maar als ik nu AMD drivers (chipset of GPU) probeer te installeren, dan start hij de installatie wel op. Maar bij het controleren van de eventuele voorgaande versies loopt hij gewoon vast en herstart hij.
Het lukt me voorlopig niet om die te installeren. (even more loss of gametime
Nu zou ik even aan jullie willen vragen wat ik het beste doe.
- AMD drivers proberen te installeren via Veilige modus?
- Windows 10 versie 1809 (October) installeren en hopen dat daar de AMD-drivers wel geïnstalleerd kunnen worden op een normale manier? Heeft iemand ervaring met versie 1809 en de laatste Ryzen en Adrenaline drivers?