Toon posts:

[T.Net] Belangenverstrengeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het valt me de laatste tijd op dat bedrijven hier op GOT het geld en de klanten ruiken. Diverse medewerkers en/of eigenaren maken dankbaar gebruik van de diverse hypes die geschapen worden door Tweakers die lopen te roepen dat een bepaad product zo fantastisch is (heel gek, en toevallig verkopen ze dat dan ook nog eens), vervolgens geven ze nog even wat replies en weer is een klant "gelokt". Persoonlijk wordt ik er een beetje moe van... :(

Voorbeelden in willekeurige volgorde ;) :

GJBreet (Breet Computers)
Treb (= Bert van Tweakshop)
Newt (= Jeroen Molinger van OC-shop)
Blaze (= Richard Faassen van OC-shop)

Begrijp me goed, ik snap best dat die gasten willen verkopen, maar soms gaat de objectiviteit verloren en holt de rest als makke schapen achter hen aan...

Verwijderd

Het is voor ons natuurlijk erg lastig om dat te controleren...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je vindt dat ze erg lopen te spammen, wijs ons daar dan op in SU :). Ik zou dat echt niet zien.

Als ze iets nieuws binnen hebben, en ze vinden het mooi, en melden het op het forum, is daar niets mis mee (IMHO). Als ze erbij zetten (verkrijgbaar voor 99 piek bij [naam], dan is het idd spam).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Gewoon zelf je ogen openhouden en niet op de mening van 1 persoon afgaan, als je iets koopt.

Sim-pel

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-12 17:26
Op zondag 29 juli 2001 22:46 schreef Revolution het volgende:
Gewoon zelf je ogen openhouden en niet op de mening van 1 persoon afgaan, als je iets koopt.
Als je op GoT rondloopt doe je dat meestal al om meningen te sprokkelen van meer dan 1 persoon.
'k Zou er dus niet zo zwaar aan tillen.

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 22:52 schreef poohbeer het volgende:

[..]

Als je op GoT rondloopt doe je dat meestal al om meningen te sprokkelen van meer dan 1 persoon.
'k Zou er dus niet zo zwaar aan tillen.
Inderdaad, geen probleem dus...

offtopic: Ik zie dat je je nieuwe icon hier ook al gebruikt pooh! ;)

Verwijderd

Ik snap je niet helemaal, maar zal wel aan mij liggen. Proberen ze hun eigen altikelen te verkopen dan?

Verwijderd

En vergeet dan niet MDenie die denkt dat t.net een commerciele rommelmarkt is. :)

Verwijderd

Topicstarter
Breet Computers spant de kroon wat mij betreft. Zie pricewatch: http://www.tweakers.net/shopsurvey/1218
Omdat het zo aardig gevraagd wordt op de factuur:
"Heeft u Breet computers gevonden via: www.tweakers.net zou dan zo vriendelijk willen zijn om de shopsurvey in te vullen?"
Voorbeelden van reclame maken:

[topic=193958]
[topic=190157]
[topic=177310]
[topic=154211]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mjah, gaat wel wat ver ja...

Virussen? Scan ze hier!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:47
Op maandag 30 juli 2001 15:35 schreef Kees_Mot het volgende:
Breet Computers spant de kroon wat mij betreft. Zie pricewatch: http://www.tweakers.net/shopsurvey/1218
[..]

Voorbeelden van reclame maken:

[topic=193958]
[topic=190157]
[topic=177310]
[topic=154211]
Die moeten we onderuithalen >:)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Meneer Breet heeft ondertussen een waarschuwing voor spammen.

Jammer vanwege de spam, want hij geeft best fatsoenlijke adviezen in de tech-fora.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Ik heb in middels de waarschuwing gelezen, en zal in de toekomst niet meer refereren naar de internetsite.

Wat het vragen om het invullen van de shopsurvey op www.tweakers.net zie ik eerlijk zegd het probleem niet.

Deze vraag staat standaard op elke factuur.

Dit is echter niet zonder reden gedaan.

Via email kreeg ik veel reacties van klanten die tevreden waren over de wijze waar op hun bestelling werd afgehandeld.

Veel van deze klanten kwamen tweakers.net aan het internetadres van de site. Bijna geen enkele nam de moeite om de survey in te vullen, vandaar de vraag op de factuur.

Er staat niet bij dat alleen positieve ervaringen gepost moeten/mogen worden. Graag hoor ik ook wat verbeterd kan worden zodat hier iets aan gedaan kan worden.

Zoals bijvoorbeeld de waarschuwing die mij gegeven is op dit forum.

Ik hoop dat hiermee het een en ander duidelijk is geworden, heeft u toch nog een vraag of probleem laat dit dan a.u.b. (via email) weten zodat daar ook iets aangedaan kan worden als dat in de mogelijkheden ligt.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

imo is er nix mis met het plaatsten van die vraag op de factuur, zolang dat natuurlijk wel op elke factuur geplaatst word.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

En zet gelijk FF http:// voor je homepage in je profiel ;)

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 22:40 schreef JvS het volgende:
...
Als ze iets nieuws binnen hebben, en ze vinden het mooi, en melden het op het forum, is daar niets mis mee (IMHO). Als ze erbij zetten (verkrijgbaar voor 99 piek bij [naam], dan is het idd spam).
Als mensen zelf gaan spammen wel ja, maar als ik bv een 2e videokaart aanraadt die bij slechts een winkel verkrijgbaar is en het product niet in de pricewatch staat (ben niet zo actief op t.net zelf, behalve lezen :+ ), dan wil ik het wel eens bij naam en toenaam noemen, incl prijs.
Ik beschouw dit die paar keren dat ik het doe als informatie, en niet als spam, aangezien ik er zelf toch niks mee opschiet.

(niet betalend) Reclame maken voor je eigen producten op t.net en GoT is wel lam ja, en ongewenst.

• Lordy79
  • Laatst online: 02-12 22:17

Lordy79

Vastberaden

Ik werk ook in een computerwinkel waarvan de naam nog wel eens passeert op GoT, maar ik probeer wel objectief te blijven qua adviezen.

Hooguit verkoop ik wel eens iets aan een modje uit mijn lievelingsforum... ;)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Omkoperij? >:) :+ B-) :Y)

just kidding.

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11 10:29

Bene

list incomprehension

[ lama - langzame lezer, kill deze post maar ]

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-11 18:21
Ik vind het vragen van het invullen van de shopsurvey op een factuur niet fout eigenlijk. Het is in principe hetzelfde als vragen of iemand een mening over hun service wil geven toch?

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 15:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 31 juli 2001 08:39 schreef Aphax het volgende:
Ik vind het vragen van het invullen van de shopsurvey op een factuur niet fout eigenlijk. Het is in principe hetzelfde als vragen of iemand een mening over hun service wil geven toch?
Nee, dat vind ik ook niet fout, best een leuk initiatief eigenlijk. Het enige waar ik de waarschuwing voor uitgedeelt heb is voor de spam op de fora en that's it hoor.

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1