Na installatie videokaart doet het systeem niets

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TweakerDennis
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-05-2020
Goedemorgen medetweaker,

Na gisteren de gehele dag zelf lopen proberen en doen ga ik jullie toch even om raad vragen. Gisterenmiddag heb ik in mijn sharkoon vg4 kast het volgende upgrade setje ingebouwd:

MSI z170a mobo
Intel i7 6700k
2x hyperx 8gb ddr4 RAM

Zodra ik mijn videokaart in plug wil het systeem mij op de een of andere manier geen beeld geven.. Zowel niet via de displayport als via de hdmi uitgang. Wat het vreemde is, is als de kaart erin zit het systeem ook niet via de hdmi vanuit het moederbord wil op starten.
Ik gebruik de volgende GPU: Asus Nvidia gtx 780.

Ik wil de kaart natuurlijk wel graag in het andere slot proberen te plaatsen, alleen is die hier simpelweg te lang voor bij de betreffende kast.

Iemand hier ervaring mee, hoe is dit op te lossen?

Alle reacties

• Soepergrover
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-08 09:54

Soepergrover

Je staat op m'n cape

Kun je in de BIOS instellen welke GPU er gebruikt moet worden?

• TweakerDennis
Zodra ik de videokaart erin heb zitten kom ik niet eens in de Bios, en volgens mij kan ik alleen de inboard settings van de Gpu nakijken als ik in de bios zit (via hdmi op moederbord)

Verwijderd

Ik gok dat je Asus 780 geen UEFI ondersteuning heeft, en dat heeft je nieuwe moederbord wel nodig.

• TweakerDennis
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:16:
Ik gok dat je Asus 780 geen UEFI ondersteuning heeft, en dat heeft je nieuwe moederbord wel nodig.
Oke, stel dit is het grote probleem. Is een nieuwe videokaart dan de beste oplossing?

Overigens had ik de gtx 780 hiervoor op een:
Asrock mini h110m-itx
Intel i3 6100

Hier werkte die wel gewoon.

Verwijderd

TweakerDennis schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:24:
[...]

Oke, stel dit is het grote probleem. Is een nieuwe videokaart dan de beste oplossing?

Overigens had ik de gtx 780 hiervoor op een:
Asrock mini h110m-itx
Intel i3 6100

Hier werkte die wel gewoon.
Hm, afhankelijk van je model videokaart zou hij toch UEFI moeten ondersteunen.

Je zou eens kunnen beginnen met de laatste BIOS op zowel moederbord als videokaart te flashen. Voor dat videokaart gedeelte moet je dan wel je oude of een ander moederbord hebben waar hij het wel op doet.

• TweakerDennis
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:27:
[...]

Hm, afhankelijk van je model videokaart zou hij toch UEFI moeten ondersteunen.

Je zou eens kunnen beginnen met de laatste BIOS op zowel moederbord als videokaart te flashen. Voor dat videokaart gedeelte moet je dan wel je oude of een ander moederbord hebben waar hij het wel op doet.
Oke, bios had ik natuurlijk al geprobeerd maar videokaart is nog een goede tip wat ik kan proberen.

• TweakerDennis
Het probleem is verholpen, eigenlijk heel vreemd want niets anders gedaan dan gisteren avond met proberen. Als ik hem nu opstart krijg ik wel nog altijd het rode scherm op het begin ipv de msi auto met keuze uit "del bios" "f11 boot menu" maar dit is alleen als ik via de displayport mijn 144hz scherm opstart.
Via de hdmi uitgang heeft die hier geen last van.
Pagina: 1