Toetsenbord met usb-c-aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• ari
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-02 20:15
Ik zoek een?
Toetsenbord met usb-c-aansluiting, dus geen usb-A-aansluiting

Wat is je budget?
Beperkt, het mag eigenlijk niet duurder zijn dan een standaard toetsenbord met usb-A-aansluiting.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, we gebruiken nu Dell en dat bevalt aardig.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het toetsenbord wordt gebruikt in combinatie met een losse monitor. Deze combinatie dient als low-budget-alternatief voor volledige docking stations voor onze laptops. De laptops hebben drie usb-c-poorten en geen usb-A.

We willen deze opstelling zeven maal uitvoeren. De monitor heeft een hdmi-aansluiting, al onze medewerkers hebben een dongle/dongel om de hdmi-kabel aan te sluiten. Daar zit ook een usb-A-aanlsluiting op, maar veel gebruikers gebruiken die als aansluiting voor de draadloze muis of externe harde schijf. Daardoor is een tweede dongle/verloopje nodig om het toetsenbord aan te sluiten. Een kleine handeling, maar wel een die te voorkomen is.

Ik ben op zoek naar een 'standaard' toetsenbord zonder poespas met usb-c-aansluiting, zodat het extra verloopje niet nodig is. Ik heb begrepen dat het verschil in kostprijs van de connector anderhalve cent is maar kan alleen high-end toetsenborden vinden met usb-c. Veel websites vermelden als aansluiting alleen 'usb' of 'bedraad' en hebben geen foto waarop de connector zichtbaar is.

Zie bijvoorbeeld dit toetsenbord:
pricewatch: Logitech K120 (Qwerty US)

Is er zoiets op de markt met usb-c zonder dat de prijs over de kop gaat?

Beste antwoord (via ari op 29-08-2019 18:15)

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Zoiets?

https://www.bol.com/nl/p/...tphones/9200000104225467/

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/7/6/4/5/9200000104225467.jpg

Ben je voor €5,- klaar.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Alle reacties

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:51
nee

alleen dit of zo

https://www.bol.com/nl/p/...l-zwart/9200000100347508/

maar zoiets heb je niet voor 10 euro

[ Voor 113% gewijzigd door boyette op 29-08-2019 02:48 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

Zoiets?

https://www.bol.com/nl/p/...tphones/9200000104225467/

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/7/6/4/5/9200000104225467.jpg

Ben je voor €5,- klaar.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:53

The Zep Man

🏴‍☠️

Yup. Dat is de beste oplossing. Die adapter kan je aan de toetsenborden laten, waardoor het niet nodig is om zaken om te wisselen bij het aansluiten en loskoppelen. Een bonus is dat je niet beperkt bent in keuze van het toetsenbord.

Als prijs een probleem is, dan kan je deze adapters voor minder dan 2 USD per stuk uit China krijgen, in vrolijke kleurtjes. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door The Zep Man op 29-08-2019 07:24 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• unezra

unezra

Hebben trouwens die monitoren zelf geen ingebouwde USB HUB?
Dan kun je het toetsenbord dáár op aansluiten, scheelt een kabel inprikken.

Of, het alternatief: Bluetooth.

Ik werk nu een aantal maanden zowel thuis als op kantoor met een BlueTooth muis en dat werkt perfect. Geen gedoe met draad, geen receivers, gewoon 1x koppelen met BT en gaan.

Qua muis heb ik deze:
pricewatch: Logitech M590 Rood

Toetsenbord weet ik niet, maar wellicht dat je iets hebt aan zo'n set:
pricewatch: Logitech MK850 (Qwerty NL)

€90 en je hebt een toetsenbord en muis, op BT.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Bluetooth is een mogelijk alternatief. Draadloos is in sommige organisaties geen optie. Daarnaast is bij flexplekken telkens pairen/unpairen niet echt leuk.

Overigens is het onderwerp toetsenborden en geen muizen.

[ Voor 24% gewijzigd door The Zep Man op 29-08-2019 07:32 ]

• unezra

unezra

The Zep Man schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 07:31:
[...]
Bluetooth is een mogelijk alternatief. Draadloos is in sommige organisaties geen optie. Daarnaast is bij flexplekken telkens pairen/unpairen niet echt leuk.
Die Logitech muizen zijn zowel BT als draadloos en de koppeling met hun ontvanger is op ontvanger, niet op PC. Ofwel, als je niet wil pairen maar wel draadloos wil, gewoon de ontvanger meenemen. :)

Met flexplekken is BT idd minder handig, plus dat de PC natuurlijk ook BT moet hebben. Maar het gaat hier over laptops. Die hebben vrijwel per definitie BT en ik gok zomaar dat dit geen flex laptops zijn, maar persoonlijk. Dan is BT denk ik het betere alternatief, voor zowel toetsenbord als muis.
Overigens is het onderwerp toetsenborden en geen muizen.
Dat is mijn punt niet. Mijn punt is dat er prima desktop sets mét ontvanger te krijgen zijn, draadloos, waarmee je met één set overal vanaf bent. Kan me voorstellen dat, bij flexplekken, dat in de praktijk handiger werkt dan los toetsenbord én muis moeten koppelen, etc. (Al weet ik dat bij Logitech die ontvangers multipairing ondersteunen, dus het hoeft geen set te zijn.)

Met BT is het helemaal geen issue. Dat werkt.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

unezra schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:12:
Met BT is het helemaal geen issue. Dat werkt.
Totdat het onderwerp 'beveiliging' langskomt. Er zijn te veel brakke Bluetooth implementaties en te weinig bewezen veilige implementaties. Daarom is het niet voor elke situatie dat het werkt.

Een kabeltje blijft betrouwbaarder.
Dat is mijn punt niet.
Dat is mijn punt wel. Niet off-topic gaan. OP heeft een vraag die enkel toetsenborden betreft.

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 29-08-2019 08:28 ]

• unezra

unezra

The Zep Man schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:28:
[...]
Totdat het onderwerp 'beveiliging' langskomt. Er zijn te veel brakke Bluetooth implementaties en te weinig bewezen veilige implementaties. Daarom is het niet voor elke situatie dat het werkt.

Een kabeltje blijft betrouwbaarder.
Er zijn maar heel weinig omgevingen waarbij BT werkelijk onverstandig is om te gebruiken. Overgrote deel van de kantooromgevingen is het geen enkel probleem.

Het zou zomaar kunnen dat TS niet in zo'n omgeving zit. :)

Qua betrouwbaarheid, marginaal. Ik was sceptisch, maar die BT muis werkt zó goed, dat als de muis van mijn PC overlijd, ik mogelijk ook daar voor BT ga. (Ik heb nu nog een muis met ontvanger.)

Dus ja, het is niet voor iedere situatie geschikt maar wel voor 99,99% van de situaties en daarme grote kans dat het voor TS meer dan prima gaat werken. Zeker met laptops.

Anoniem: 472287

Waarom niet een goedkoop USB C dockje, desnoods uit China?

Dit klinkt als een werkomgeving, en om daar nou zo erg op te besparen en te rommelen voor een paar euro, lijkt me verkeerde zuinigheid.

Neem bijvoorbeeld dit:
https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN

Dan hoeven ze 1 kabel aan te sluiten voor 4xusb en HDMI, dus de muis, toetsenbord en scherm, met 1 kabel, en zonder gerotzooi.

Kost je welgeteld 194euro eenmalig voor alle 7 workstations

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Die heeft trouwens een verkeerde lay-out. In NL gebruikt men US-internationaal QWERTY, deze is UK QWERTY. Is wel even een dingetje om op te letten.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:52

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Een usb naar usb-c hubje aanschaffen en dan je toetsenbord eraan koppelen.

• ari
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-02 20:15
Dank voor alle reacties! Het is inderdaad een werkomgeving. Ik ben het er zeker mee eens dat een docking station de beste oplossing zou zijn (gewoon met muis en toetsenbord, allebei met draad) en op de lange termijn waarschijnlijk voordeliger, maar het management heeft anders besloten.

Ik denk dat het verloopje dat op de usb-A-aanlsluiting van het toetsenbord past de beste optie is en waarschijnlijk goedkoper dan een toetsenbord die dat al ingebouwd heeft. Even tape er omheen tegen per ongeluk meenemen en klaar is het toetsenbord dat zo in de laptop geprikt kan worden.

Nog even een reactie op de andere suggesties: Bluetooth is eigenlijk geen optie omdat het flexplekken zijn, dan vrees ik voor toetsenborden die nog verkeerd gepaird zijn en zich dan vreemd gaan gedragen. Voor de muis zou Bluetooth heel mooi zijn omdat iedereen een eigen muis bij de laptop heeft, maar we hebben dus een draadloze muis met een usb-A-receiver die in de laptop moet. Dat is dus helemaal irritant omdat je dan ook een dongle nodig hebt, maar die prak je gewoon in de dongle waar ook hdmi in zit en dan is het geen extra handeling. Alleen wel een usb-A-poort minder, zodat er geen toetsenbord meer bij past en je daarvoor een extra dongle nodig hebt die je ook weer aan moet sluiten. Vandaar dus de vraag voor een toetsenbord met usb-c, scheelt weer die dongle.
Pagina: 1