Kun je "eigenaar"zijn van een reunie?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 19:56
Het verhaal is wel iets langer en ingewikkelder dan ik hieronder beschrijf, maar in de kern komt het op het volgende neer:

Ons bedrijf bestaat binnenkort x jaar. Een oud-collega, ik noem hem Johan, had bedacht dat het leuk zou zijn een reunie te organiseren. Hij maakte dit bekend via Facebook. Meerdere mensen lazen dit en meldden zich aan. Johan vroeg hulp. Andere collega's, waaronder ik, hadden onderling ook al eens het idee geopperd en waren bijv begonnen met verzamelen foto's en adressen van ex-collega's. Maar hij was ons voor. We meldden ons aan als hulp. We zijn ergens tussen onze woonplaatsen in, bij elkaar gaan zitten en hebben allerlei afspraken gemaakt, taken verdeeld etc.. In d emaanden erna hebben we een locatie geregeld en de catering, kosten gemaakt, rekeningen geopend voor het verzzamelen van de bijdrage etc. Ondertussen was er al best wat geld binnengekomen op de rekening, die technisch op naam stond van 1 van de 4 "hulpjes".

Dat ging enige tijd goed tot de organisator allerlei bijzondere eisen ging stellen aan ons, de cateraar, ideeen kreeg die praktisch onuitvoerbaar waren of heel veel geld kostten etc. In de discussie die ontstond beschuldigde de organisator ons (de andere 4 mensen) ervan dat we oplichters waren, niet te vertrouwen waren, een verborgen agenda hadden en geld verduidterden. Het liep zo hoog op dat Johan heel boos is opgestapt.

En die avond stuurde hij een mail naar iedereen die interesse had getoond en al betaald had, het geld terug te eisen en te wachten op een nieuwe datum van "zijn" reunie, die gekaapt was door een stelletje oplichters. In de mail beschuldigde hij ons van de grootste onzin.

Dit veroorzaakte veel onrust maar tegelijkertijd waren er veel bezoekers die zeiden toch te willen komen. Dit sterkte ons in het idee dat we er al zoveel tijd en enerie in hadden gestoken om de oorspronkelijke plannen gewoon door te zetten.

Maar Johan wil nu rechtzaken beginnen en wil zijn onkosten vergoed hebben en beschuldigd ons ervan dat we zijn deelnemerslijst en reunie hebben gestolen.

We hebben geen stichting opgericht, er zijn wel globaal notulen gemaakt, maar er is niks formeel vastgesteld of zoiets.

Samenvattend: Johan had een reunie bedacht, er is op zijn verzoek een organisatiecommitee met vrijwilligers ontstaan, daar is hij uiteindelijk met ruzie uitgestapt.

Mijn vraag is nu: zit hier een juridisch risico voor ons in? Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover.

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:44
Heeft Johan veel onkosten gemaakt? Meer dan wat de bezoekers betalen?

Acties:
  • +22 Henk 'm!

Anoniem: 1235814

Niet van het een en ander maar hebben jullie overwogen om aangifte te doen? Dat hij jullie beschuldigd van oplichters zijn lijkt mij smaad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:33

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Johan kan zich beter zorgen maken dat die zich schuldig maakt aan smaad dan dat jullie de zelfde oud collega's hebben.

Johan is juridisch kansloos behalve dat die aangifte van smaad tegen zich kan hebben.

Ik zou Johan ook een brief/mail sturen met verzoek zijn beschuldigen in te trekken als rectificatie en excuus naar al de mensen waar naar die het gestuurd heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door 42dpi op 29-08-2019 02:00 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Lekker in z'n sop gaar laten koken en geen aandacht meer aan besteden, klaar.

Roomba E5 te koop

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Gewoon negeren, laat maar naar de politie gaan en aangifte doen. Gok niet dat dat een heel opportuun verhaal wordt ;).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Denk dat hij eigenlijk geld wilde stelen. Nu zijn jullie bijgesprongen. Plannetje mislukt. Nu probeert die het nog een keer.

• arene
TereZz schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 01:30:
Heeft Johan veel onkosten gemaakt? Meer dan wat de bezoekers betalen?
We hebben ongeveer 400 euro te ruim begroot voor on voorziene kosten. Hij claimt nu 150 euro reiskosten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Sorry? 150 euro reiskosten? Voor wat? Het is vrijwillig van opzet toch?

• arene
Ivysaur schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 02:30:
Denk dat hij eigenlijk geld wilde stelen. Nu zijn jullie bijgesprongen. Plannetje mislukt. Nu probeert die het nog een keer.
Nee dat geloof ik niet, dat hij geld wil stelen. Maar hij ziet wel overal complotten en voelt zich bestolen. Daarom wil hij een soort van wraak.
sig69 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 02:00:
Lekker in z'n sop gaar laten koken en geen aandacht meer aan besteden, klaar.
Ja. Op zich wel maar het zorgt er wel voor dat we steeds opnieuw moeten uitleggen hoe het zit aan deelnemers en er zijn ook best veel mensen die nu gezegd hebben niet meer te willen gaan omdat ze geen zin hebben in gedoe. De schade is dus al gedaan in die zin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik denk dat er iets anders met Johan aan de hand is. Daar moet je achter zien te komen. Iets wat misschien helemaal niks met jullie te maken heeft maar wat er wel op deze manier uitkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

sypie schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 06:48:
Ik denk dat er iets anders met Johan aan de hand is. Daar moet je achter zien te komen. Iets wat misschien helemaal niks met jullie te maken heeft maar wat er wel op deze manier uitkomt.
Dat is mogelijk, maar wat hebben die 4 jongens daarmee te maken?
Hun worden ten onrechte beschuldigd van oplichting.

Jullie moeten gezamelijk serieus naar de politie wegens smaad!

• arene
sypie schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 06:48:
Ja. Daar heb je wel gelijk in. We zijn er via 1 van de deelnemers bijv. achter gekomen dat hij ook heel veel ingezonden brieven stuurt (die ook deels zijn geplaatst )naar kranten waarin de tendens ook steeds is dat er complotten zijn waar hij en de samenleving slachtoffer van zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Misschien is die gast in een psychose geraakt ofzo

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:30

TTLCrazy

Listen to Frankie

Laat die man lekker links liggen en ga met de rest van de groep gewoon door met de reünie.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• arene
Klopt helemaal. Hij is lang niet helemaal 100%. Maar we dwalen wel wat af :-).

De kernvraag is: toen hij boos wegliep had hij het idee dat de commissie was opgeheven en hij de reünie alsnog met zijn eigen ideeën zou organiseren terwijl wij achterbleven met het idee dat hij onze organisatie in de steek liet en uit onze organisatie stapte waar we al zoveel tijd en energie in hadden gestoken.

Voor beide is wel wat te zeggen maar de vraag is of hij meer recht van spreken heeft.
Het was zijn idee, hij is gestart en daarom voelt hij het als zijn kindje.
Wij hebben onze argumenten om het ons kindje te vinden.

Toen hij wegliep, van wie was de reünie toen?

[ Voor 4% gewijzigd door arene op 29-08-2019 07:44 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:07
Johan is niet voor niks ex collega. Negeren en lekker doorgaan. Uiteindelijk zorgen dat iedereen een positieve vibe krijgt voor de reünie en de mensen die afgezegd hebben draaien ook wel bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Boinkie schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 07:46:
Johan is niet voor niks ex collega. Negeren en lekker doorgaan. Uiteindelijk zorgen dat iedereen een positieve vibe krijgt voor de reünie en de mensen die afgezegd hebben draaien ook wel bij.
Als er geen excollegas waren, dan was het een personeelsfeest, geen reünie :+ .

Ik denk wat je nu het beste kunt doen is de boel sussen en de reünie even op de lange baan zetten voor een aantal maanden zodat voor iedereen (hopelijk) duidelijk kan worden wat de "echte" reünie wordt en welke links kan laten liggen.

Maar het liefst ook bijleggen met Johan zodat er opnieuw een bericht gestuurd kan worden aan alle genodigden waar een eensgezind bericht aan wordt gegeven.

Ik weet niet om hoeveel personen het gaat, maar hoe lang de "lange baan" is, heeft dus te maken met het aantal personen die je dient te bereiken.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Ten eerste: Als groep zijnde moet je Johan links laten liggen. De telefoon niet opnemen, SMSjes negeren, mailtjes wegdoen. Alles laat je gaan.

Dit is echt superbelangrijk. Dit soort mensen pakken elke vorm van communicatie op als erkenning en je blijft ongeveer zes weken bezig na ieder contactmoment. Dus als je een SMS beantwoord of reageert op een appje: weer zes weken. Doe dat dus NIET. Alles negeren.

Johan kan zelf nog contact zoeken met alle bezoekers van de reunie. Ik weet niet hoeveel dat er zijn (maar met een budget van 400,- zullen het er geen 100 zijn). Neem zelf persoonlijk contact op met elke bezoeker en leg de situatie op een neutrale manier uit:

- Johan en de rest van de organisatie zijn het oneens over de te maken kosten.
- Johan en het commitee werken niet meer samen aan de reunie.
- De reunie gaat gewoon door op <datum + tijd>
- Het kan dat Johan nog contact zoekt over een alternatief moment voor de reunie. Mensen mogen daar zelf op in gaan, of niet.

Hiermee laat je zien dat je Johan niets misgunt, en dat jij de volwassen partij bent in deze. Geef dus ook geen hints van "Johan spoort niet" of "die vent is niet lekker" want mensen lezen dat wel tussen de regels door. Het enige dat jij doet, persoonlijk, aan de telefoon, is die vier punten aanhalen.

Daarna, wacht op de reunie, negeer Johan en geniet er van.

Oh en dikke kans dat hij zelf ook gaat komen. Houd daar vast rekening mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:16
Anoniem: 1235814 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 06:43:
Sorry? 150 euro reiskosten? Voor wat? Het is vrijwillig van opzet toch?
Vrijwillig betekend dat je geen arbeidskosten rekent. Het is redelijk normaal dat als je iets vrijwillig organiseert dat je wel je onkosten kan declareren.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Begrijp ik *snip*, zoals ik het verhaal heb gelezen zijn reiskosten onzin. Anders kan de hele groep wel alle reiskosten gaan declareren.

[ Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 29-08-2019 11:37 . Reden: Hou het beschaafd. :) ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:46
Naast dat het wel vast staat dat er iets mis is met Johan, even een reactie op de daadwerkelijke vraag:

Iemand kan eigenaar zijn van een evenement, ja.
Maar dat kan alleen als dit (bijvoorbeeld) in stichtings- of bedrijfsvorm is opgericht en dat ook daadwerkelijk is vastgelegd dat hij (en alleen hij) de eigenaar is.

Het organiseren van een reünie voor een MKB lijkt mij daar absoluut niet onder te vallen.

Daarnaast is het ook duidelijk dat er meerdere mensen (5) bij de organisatie betrokken waren, waarvan 1 het oneens is met de loop van zaken.
Dat kan, dat mag, maar dan is het evenement nog niet van hem, dat het initiële idee bij hem vandaan kwam doet er dan ook niet toe, inmiddels is de organisatie groter dan dat en is hij er onderdeel van (geweest).

Ik zou de reactie van @CurtPoindexter ten harte nemen. Het is duidelijk dat Johan niet helemaal 100% is en er verder op in gaan heeft geen nut. Neem gewoon contact op met de deelnemers en leg het duidelijk uit. Niets aan de hand.

Aangifte doen van smaad zou ik alleen doen als er echt schade berokkend wordt, het zwart maken van mensen via een e-mail haalt alleen degene die het doet naar beneden in de ogen van de meeste mensen en als je aangifte doet ben je er alleen maar langer mee bezig.

Geen energie stoppen in Johan, energie stoppen in het evenement en veel plezier op de reünie. :)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:09
arene schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 00:11:
Mijn vraag is nu: zit hier een juridisch risico voor ons in? Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover.
De vraag hier typisch is 1) welke overeenkomst wordt geschonden, en/of 2) welke onrechtmatige daad wordt gepleegd? In dit geval zie ik weinig aanleiding voor een van beide. andersom eerder met de genoemde email

Maar niemand gaat juridisch iets doen. Dat blijkt ook wel uit de volstrekt kansloze lage reiskostenclaim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:12
LordSinclair schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:00:
[...]

Vrijwillig betekend dat je geen arbeidskosten rekent. Het is redelijk normaal dat als je iets vrijwillig organiseert dat je wel je onkosten kan declareren.
Dat kan natuurlijk alleen als dat van te voren is afgesproken. Zou mooie boel zijn als iedereen te pas en te onpas onkosten bij jan en alleman kan gaan declareren als ze iets vrijwilligs hebben gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:41
arene schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 00:11:
Maar Johan wil nu rechtzaken beginnen en wil zijn onkosten vergoed hebben en beschuldigd ons ervan dat we zijn deelnemerslijst en reunie hebben gestolen.
Goed idee. Misschien moet Johan even met een advocaat spreken.

Naar mijn beste inzicht kun je geen "eigenaar" zijn van een evenement, totdat je zoiets vastlegt bij bijvoorbeeld de KvK.

Welnu, ik denk niet dat er statuten zijn gedeponeerd bij de KvK over rollen en verantwoordelijkheden binnen de vereniging die deze reünie organiseert, dus het is lastig voor een rechter af te dwingen dat iemand binnen die vereniging verzaakt heeft, of zijn hand overspeeld. De rechter zal de zaak over eigendom waarschijnlijk als niet ontvankelijk verklaren.

Nu begrijp ik dat er wellicht een rekening is geopend voor dit evenement. Dat kan, meestal wordt dat dan een particuliere rekening. De rekeninghouder is in beginsel hoofdelijk aansprakelijk voor de financiën. Tegelijk moet iedere overboeking ook worden gezien als een gift of betaling aan deze (natuurlijke) persoon. Het zou kunnen zijn dat er afspraken bestaan over een wederprestatie (geleverde goederen of diensten) van die betaling, en het zou zo kunnen zijn dat een rechter terugbetaling beveelt als het daadwerkelijk tot een zaak komt. Maar ik schat in dat een rechter de donaties zal zien als gift, en startkapitaal voor dit evenement - maar dat hangt wel af van de afspraken die daarover bestaan.

Een onkostenvergoeding eisen wanneer daar geen voorgaande afspraken over bestaan lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Heb echt het gevoel bijna precies zo een verhaal ooit eerder op tweakers gelezen te hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 1222698

Jammer dat Johan niet even zijn kant van het verhaal kan vertellen op Tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:30

Honesty

kattenneus!

Anoniem: 1222698 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:34:
Misschien kan TS hem even een linkje sturen.

Dit zijn geen leuke zaken en geeft ook aan waarom je beter ver weg moet blijven van een reünie organiseren, of het nu wel of niet doorgaat zit je met veel uren en kosten die je er in gestopt hebt, maar ook al gaat het door zijn er altijd wel zeikers die zeggen de bitterballen zijn koud, dit is niet goed, dat is verkeerd... Het is jammer want als iedereen dat doorhebt wordt er nooit iets georganiseerd maar voor de complimentjes hoef je het niet te doen.
Gewoon zonder Johan doorgaan er is nu toch al veel op de rails gezet zal ik doen.

Festina lente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
Reunie lekker stop zetten iedereen zijn geld terug verlies nemen en via het bedrijf een reunie organiseren dan heb je deze shit niet.

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:28
Ronker schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:14:
Reunie lekker stop zetten iedereen zijn geld terug verlies nemen en via het bedrijf een reunie organiseren dan heb je deze shit niet.
Dit is inderdaad het beste advies. Door iedereen volledig geldbedrag terug te geven, is er geen budget meer voor "onvoorziene kosten" waar eventueel de organisatoren hun gemaakte (reis)kosten nog op kunnen verhalen. Zo is er dus voor "Johan" geen 150 euro reiskosten meer te verhalen.

Het beste is dan om anderen de reunie te laten organiseren, waarbij de huidige organisatoren van advies kunnen voorzien, zodat het werk niet voor niets is geweest maar "Johan" richting jullie niets meer heeft wat de reunie betreft.

Wat de leugens van Johan betreft: als deze mail ook in jullie bezit is en je zeer makkelijk en duidelijk aan kan tonen dat hier onwaarheden in staan, dan aanklagen voor smaad. Is dit niet het geval, dan laten rusten. Nu is het misschien een storm, maar achteraf zul je zien dat het een storm in een glas water was die uiteindelijk overgewaaid is.

• arene
Anoniem: 1235814 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:03:
Begrijp ik Einstein, zoals ik het verhaal heb gelezen zijn reiskosten onzin. Anders kan de hele groep wel alle reiskosten gaan declareren.
Ja, dat is het ook inderdaad, wij maken ook kosten. Wij zijn niet van plan deze te declareren. Een eventueel overschot na aftrek van de reuniekosten, storten we aan een goed doel hebben we afgesproken. we moeten dan wel eerst beslissen of we zijn reiskosten van Johan daar nog van af halen of niet.
Anoniem: 1222698 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:34:
Ik begrijp dat je dit zegt maar ik heb geprobeerd het zo neutraal mogelijk te beschrijven.
Ronker schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:14:
Dit is eigenlijjk geen optie meer. Er hebben al meer dan 200 mensen betaald en de catering en locatie zijnal geregeld. En de meeste mensen en wij hebben er veel zin in. Zonder het gedoe hadden we waarschijnlijk op 300 gezeten of zo overigens, er is dus wel degelijk schade veroorzaakt door de mail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Kan je niet aangeven dat de reunie met de huidige (/nieuwe) organisatie gewoon doorgaat en dat mensen hun geld terug kunnen krijgen op verzoek? De meeste mensen zullen dat niet doen, maar dan heb je geen gezeik als er mensen loyaal zijn aan Johan. Daarna heb je dan meteen het mandaat om door te gaan.

ps. Hoe reist Johan, als hij voor €150 aan reiskosten heeft?

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arene
ViNcE schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:26:
Kan je niet aangeven dat de reunie met de huidige (/nieuwe) organisatie gewoon doorgaat en dat mensen hun geld terug kunnen krijgen op verzoek? De meeste mensen zullen dat niet doen, maar dan heb je geen gezeik als er mensen loyaal zijn aan Johan. Daarna heb je dan meteen het mandaat om door te gaan.
......
Precies dit hebben we gedaan.
ViNcE schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:26:
......
ps. Hoe reist Johan, als hij voor €150 aan reiskosten heeft?
Hij heeft voor 4 meetings gereisd in een auto die 1 op 3 of 4 rijdt geloof ik.

Het is me wel duidelijk dat Johan geen rechten heeft en ons juridisch niets kan maken. We gaan gewoon door met het organiseren en het wordt vast een leuke reunie. Overigen is hij wat ons betreft welkom hoor, al denk ik niet dat hij komt.

Dank voor alle reacties.

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:16
arene schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:48:
[...]

Hij heeft voor 4 meetings gereisd in een auto die 1 op 3 of 4 rijdt geloof ik.
Gewoon standaard reiskosten afspreken a €0,19 per kilometer (of wat de belastingdienst voorschrijft). Hij had ook goedkoper kunnen reizen. Ik kan ook wel met een helikopter komen en dat gaan declareren :P

[ Voor 6% gewijzigd door YdieresiS op 29-08-2019 13:18 ]

Latin capital letter y with diaeresis

• Orange_Dirk
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik zou maar wat extra beveiliging inhuren voor als Johan besluit toch langs te komen. Je weet het nooit met al die mafkezen tegenwoordig

• arene
Orange_Dirk schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 16:10:
Ik zou maar wat extra beveiliging inhuren voor als Johan besluit toch langs te komen. Je weet het nooit met al die mafkezen tegenwoordig
Haha. Ja, we zaten inderdaad al te denken aan het einde van Flodder. Die scène met die tank.

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-07 23:24

hmr

OverSoft schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:19:

Iemand kan eigenaar zijn van een evenement, ja.
Maar dat kan alleen als dit (bijvoorbeeld) in stichtings- of bedrijfsvorm is opgericht en dat ook daadwerkelijk is vastgelegd dat hij (en alleen hij) de eigenaar is.
Waar baseer je dit op? Want dit is een beetje kort door de bocht en niet geheel juist.

Wat betekent volgens jou "eigenaar" en "evenement"? En waarom kan dit alleen een rechtspersoon zijn? En hoezo moet zijn vastgelegd dat hij eigenaar is?

Maar goed: neemt niet weg dat je dit inderdaad lekker moet laten gaan. Geen rechtsbijstandverzekering die hem gaat helpen een een rechtszaak kost meer dan het geldelijk gewin wat hij mogelijk zou hebben bij een positieve uitspraak.

Nette e-mail sturen waar je zelf aangeeft dat het jammer is dat hij kennelijk een afwijkende mening heeft over het te organiseren uitje en dat het hem vrij staat om een reünie te houden, zolang hij maar geen gebruik maakt van de handelsnaam/merknaam van het bedrijf en zich houdt aan bijvoorbeeld de wetgeving op het gebied van bescherming van persoonsgegeven :).

Einde verhaal.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-07 18:45
LordSinclair schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:00:
[...]

Niet pas als de poep de ventilator heeft geraakt, opeens aankomen met reiskosten uit wrok. Al helemaal niet als, volgens TS, dat ding 1 op 4 rijdt. Dat is doorgaans niet de gangbare vergoeding. Is dat nog wel belastingvrij dan? Ik denk niet dat de belastingdienst hiermee akkoord zou gaan.

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-07 13:56
Domme vraag misschien: Is er betrokkenheid vanuit het bedrijf zelf, of eventueel gedeeltelijke financiering/ondersteuning ? Zo ja, dan lijkt het me dat zij bepalen wie "eigenaar" is van de reunie, Johan, of de rest van het organiserend comite ?

Verder... Succes voor Johan bij de rechtbank... Elke rechter weet ook wel dat het organiseren van een reunie liefdewerk oud papier is. Reiskosten, kosten voor de koffie/koekje als er een bijeenkomst bij jou thuis gehouden wordt, draag je normaal gesproken gewoon zelf. Alleen als er uitzonderlijke kosten gemaakt zijn door één persoon, lijkt me dat die toegewezen worden bij de rechtbank (bijvoorbeeld Johan heeft 200 postzegels aangeschaft om oudere personeelsleden zonder mail aan te schrijven)

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Pagina: 1