Toon posts:

Computer loopt vast, power blijft aan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Laurensv1
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 01-09-2019
Goedenavond,

Ik heb een probleem en hoop dat jullie me daarmee verder kunnen helpen. Een tijd geleden heb ik aan een vriend van mij gevraagd of hij een computer voor me kon samenstellen. Hij had hier al wat ervaring mee en heeft dit voor mij gedaan. Zelf heb ik vrij weinig verstand van computers.

Na enige tijd liep ik tegen het probleem aan dat mijn beeldschermen op zwart sprongen, maar mijn computer wel aan bleef staan. De power button reageert nergens op en moet de computer dus echt van het stroom afhalen om hem opnieuw te kunnen opstarten. Het gebeurd wanneer ik aan het gamen ben, maar het zijn geen zware games.

De volgende onderdelen heb ik besteld:
AMD Ryzen 5 2400G
Corsair Vengeance LPX
Corsair VS Series VS450 (2018) - Voeding (intern)
SanDisk PLUS - Solid state drive
Corsair Carbide Series 88R - Midtowermodel
Asrock A320M-HDV R4.0 - Moederbord

Ik heb al gekeken of het een temperatuur-probleem is, maar dit kan ik eigenlijk wel uitsluiten. Op internet lees ik meer mensen die hier problemen mee hebben maar worden allerlei oorzaken genoemd.

Heeft iemand een idee?

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 10:10
Kan het geheugen zijn dat niet op de juiste settings loopt. Wat zijn de geheugensettings in het bios?
Kan een bios zijn die niet lekker loopt. Update het bios naar de meest recente versie.
Kan de voeding zijn. Sws is de VS450 een slechte keuze voor het systeem, voor alle nieuwe systemen overigens.
Kan een driver zijn die stopt met werken, meestal de grafische driver. Verwijder de Radeon driver met DDU in veilige modus en installeer deze vervolgens opnieuw.

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 10:03
Kan inderdaad van alles zijn. Staat er nog wat in de Windows Event Viewer weggeschreven?
Zo niet, dan kan het ook zelfs een probleem zijn met sata-communicatie of contactproblemen.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• Laurensv1
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 01-09-2019
Bedankt voor het meedenken.

Is de Windows Event Viewer 'Logboeken'?

Als ik naar Logboeken > Systeem ga vind ik eerst een waarschuwing 'In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID' en vervolgens een fout 'De CDPUserSvc_21e73-service is onverwacht gestopt. Dit is 1 keer gebeurd. De volgende herstelbewerking zal over 3000 milliseconden worden uitgevoerd: Service opnieuw starten.'

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee