Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htn02
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 09:13
Mijn vraag
nadat mijn sharp tv uit het niets weigerde aan te gaan zonder software update, heb ik hem geupdate. met de orginele software van de sharp website:

https://forums.tomsguide....not-power-off-scan.69768/

sindsdien blijf ik hangen in het opstartscherm, waar ik talen moet selecteren. dit kan met de knoppen op de achterkant van het toestel. echter moet ik daarna op "ok" drukken. hiervoor zit geen knop op de tv. (ik heb ze alle 7 geprobeerd)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UVvjliGl.jpg

Relevante software en hardware die ik gebruik
Sharp LC-32LE244E Zwart, Software Version 1.11

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ten eerste natuurlijk de afstandbedieningen die ik wel heb. 2 algemene dingen die het altijd prima deden met de TV, maar nu alleen nog gebruikt kunnen worden voor het aan en uit zetten van de TV, en het muten van de TV. (er is geen geluid, maar je ziet het mute icoontje verschijnen) geen enkele andere knop doet het.

ik heb vervolgens de handleiding doorgelezen, deze lijkt aan te geven dat de menu knop gebruikt kan worden, maar helaas, dat werkt ook niet
https://www.sharp.be/cps/...32LE144E-LE244E_OM_NL.pdf

Ik heb een gewoon computer toetsenbord aangesloten, en alle knoppen geprobeerd. ook dit levert geen resultaat op.

verder heb ik nog een usb afstandbediening van mijn android TV. ook aangesloten, werkt ook niet.

de laatste optie die ik mij kan bedenken is voor 40 euro een nieuwe afstandbediening bestellen.
dit levert mij geen garantie op dat dit werkt, of dat ik nog lang een werkende TV heb. dan bestel ik liever een nieuwe.

heeft er iemand een beter idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htn02
Mocht er nog iemand een idee hebben, heel graag, anders bestel ik van het weekend een nieuwe :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat je nog niet geprobeerd hebt, is een muis (liefst bedraad via USB) en anders zou ik toch wel die 40 euro investeren. Als je hem in NL koopt kun je hem retourneren als deze niet blijkt te werken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-09 15:33
Op ebay en aliexpress koop je waarschijnlijk voor < 10 euro een imitatie afstandsbediening met exact dezelfde layout en functies. Duurt wel ca. 2 weken levertijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

htn02 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:09:
Mocht er nog iemand een idee hebben, heel graag, anders bestel ik van het weekend een nieuwe :-(
optie 1, loop een tv toko binnen met je huidige AB .. probeer die op tv(s) uit en vraag als je er 1 vind of je die mag "lenen" desnoods borg van 200,- oid zodat je thuis op OK kan klikken

optie 2 .. bijna het zelfde als 1 maar dan sleep je tv mee ipv je AB

optie 3 there is an APP for that oftewel: gedacht aan IR afstandsbediening applicatie(s) phone/laptop .. heb je geen IR is dat wel simpel in elkaar te freubelen .. of is er iemand in de omgeving die een IR phone heeft (zeldzaam maar ze zijn er) en op internet is het USB/headphone IR ding ook nog mogelijk

kortom genoeg opties :)

40 euro is echter minder hoofdpijn :)

[ Voor 8% gewijzigd door vso op 06-09-2019 12:21 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:07
Volgens mij moet je de menuknop gebruiken, onder de aan/uit knop. Misschien moet je kort of juist lang drukken.

Anders misschien een kennis met een Logitech universele AB?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Bij de action/big bazar etc (en blokker maar duurder) hebben ze vaak wel een el cheapo ab die voor meerdere tv's is te gebruiken. Of het gaat werken is de vraag.

Als ik in de handleiding kijk zou het de menu toets moeten zijn, pagina 10 onder Gebruik zonder afstandsbediening. ... Druk op MENU om de selectie te bevestigen

Maar aangezien je alles heb geprobeerd, heb je dat opgezocht en gedaan

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Kan je iets aansluiten op HDMI en middels hdmi link (cec) bedienen ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htn02
Bedankt voor alle reacties :-) ik was het weekend even AFK door omstandigheden, dus lees ze nu pas.
Room42 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:15:
Wat je nog niet geprobeerd hebt, is een muis (liefst bedraad via USB) en anders zou ik toch wel die 40 euro investeren. Als je hem in NL koopt kun je hem retourneren als deze niet blijkt te werken.
Ga ik vanavond is proberen. ik heb al een airmouse geprobeerd (zit in de USB afstandsbediening). er kwam geen pointer naar boven, maar een simpele muis heb ik nog niet geprobeerd.

Wat betrefd terugsturen indien niet werkt: heb je wel gelijk in. vind ik WKOA niet helemaal voor bedoeld, maar als he 40 euro vraagt voor een afstandsbediening, zal dat ingecalculeerd zijn :-) als last resort.

Merci!
Kitano schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:37:
Op ebay en aliexpress koop je waarschijnlijk voor < 10 euro een imitatie afstandsbediening met exact dezelfde layout en functies. Duurt wel ca. 2 weken levertijd.
Dan ga ik liever voor de orginele: ik heb al redelijk wat algemene afstandsbedieningen geprobeerd, maar die werken geen van alle. toch bedankt voor de suggestie!
vso schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:20:
[...]

optie 1, loop een tv toko binnen met je huidige AB .. probeer die op tv(s) uit en vraag als je er 1 vind of je die mag "lenen" desnoods borg van 200,- oid zodat je thuis op OK kan klikken

optie 2 .. bijna het zelfde als 1 maar dan sleep je tv mee ipv je AB

optie 3 there is an APP for that oftewel: gedacht aan IR afstandsbediening applicatie(s) phone/laptop .. heb je geen IR is dat wel simpel in elkaar te freubelen .. of is er iemand in de omgeving die een IR phone heeft (zeldzaam maar ze zijn er) en op internet is het USB/headphone IR ding ook nog mogelijk

kortom genoeg opties :)

40 euro is echter minder hoofdpijn :)
Helaas, die toko's zijn in mijn woonplaats al allemaal dicht, op de BCC na. en die zijn niet bepaald behulpzaam hier.

die IR app is een goed idee, helaas heb ik geen infrarood adapter, en zie ik mijzelf die ook niet zo snel vaker gebruiken.

Ik denk inderdaad die afstandsbediening maar gewoon te bestellen.
Josk79 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:31:
Volgens mij moet je de menuknop gebruiken, onder de aan/uit knop. Misschien moet je kort of juist lang drukken.

Anders misschien een kennis met een Logitech universele AB?
jeanj schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:47:
Bij de action/big bazar etc (en blokker maar duurder) hebben ze vaak wel een el cheapo ab die voor meerdere tv's is te gebruiken. Of het gaat werken is de vraag.

Als ik in de handleiding kijk zou het de menu toets moeten zijn, pagina 10 onder Gebruik zonder afstandsbediening. ... Druk op MENU om de selectie te bevestigen

Maar aangezien je alles heb geprobeerd, heb je dat opgezocht en gedaan
Dat dacht ik dus ook (ik heb dezelfde handleiding gelezen), maar die knop doet helaas niets. heb het inderdaad geprobeerd hem langer ingedrukt te houden, maar ook dat werkt niet.

Helaas geen kennisen met een Logitech AB voor zover ik weet. ik zal is rondvragen. ik heb al een aantal universele afstandsbedieningen geprobeerd, maar die werken helaas geen van allen.
DukeBox schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:54:
Kan je iets aansluiten op HDMI en middels hdmi link (cec) bedienen ?
ga ik vanavond is proberen! goed idee :-)

• htn02
Helaas, zowel de muis als de hdmi link hebben niets geholpen :-(

moet een paar weken op pad voor het werk, maar daarna zal ik de afstandsbediening bestellen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:39
Je zou ook naar een Logitech Harmony kunnen kijken wanneer je meerdere apparaten hebt. Kun je meteen alle AB's vervangen voor die en als je dan toch geld uit gaat geven is dat wel een mooie. Kan prima meerdere tv's mee wellicht. ;)

Just throwing it out there.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htn02
Arunia schreef op woensdag 11 september 2019 @ 09:07:
Je zou ook naar een Logitech Harmony kunnen kijken wanneer je meerdere apparaten hebt. Kun je meteen alle AB's vervangen voor die en als je dan toch geld uit gaat geven is dat wel een mooie. Kan prima meerdere tv's mee wellicht. ;)

Just throwing it out there.
bedankt voor de suggestie, maar afstandsbedieningen dienen alleen om TV's en de beamer aan/uit te zetten, en het volume te regelen. 1 TV staat in de woonkamer, 1 TV in de slaapkamer (1ste verdieping) en de probleem TV en de beamer staan in de mancave op zolder. ik ga geen afstandbediening meeslepen door het huis :-) op zolder heb ik al een el cheapo afstandbediening die beide kan bedienen.

(de rest gaat via Apple TV's, en worden dus bediend door telefoons)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:31
Als je toch paar weken weg bent gewoon een afstandsbediening kopen via ali.
Zit geen verschil in met een echte en kost je paar euro.
Pagina: 1