Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows server IIS reverse proxy ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Is het mogelijk om 2 servers die porten 80 en 443 gebruiken via 1 publiek IP te gebruiken met IIS ?

Situatie
1 Windows Server 2016 met Exchange 2016, daarop draait Hyper-V met 1 Ubuntu server
De Exchange server heeft port 80 en 443 nodig, 80 is nodig voor de renew van de lets encrypet certificaat

Op de Hyper-V draait een ubuntu server met nextcloud, waar ik ook een script heb draaien voor het renewen van de lets encrypt certificaat.

En daar gaat het natuurlijk fout.

Ik heb op internet gevonden dat je met URL Rewrite en Application Request Routing Module dat voor elkaar zou moeten krijgen.

ik heb een sub domein aangemaakt op een DNS server en met een A record doorverwezen naar het publieke domein van de Windows 2016 server, 1 van de vele handleidingen gevolgd die er over te vinden zijn, als voorbeeld deze
http://www.debruinonline.net/iis-reverse-proxy

Het is vrij simpel te doen maar bij mij wil het niet werken
het domein
sub1.exchangeserver.nl werkt
het domein
sub.ubuntuserver.nl werkt niet die komt uit op sub1.exchangeserver.nl '

Nu is mij vraag gaat het uberhaubt werken wat ik wil met IIS ? ik twijfel of IIS slim genoeg is om te weten dat poort 80 en 443 voor de ubuntu zo doorgestuurd kunnen worden, en of het niet alleen voor domeinen/apps die op de huidige windows 2016 server draaien dus niet op fysiek andere servers binnen het netwerkt (in dit geval ubuntu op een hyper-v)

De manuals die in gevonden hebben ze toch net even anders dan mijn situatie.
ik wil dus 2 servers gebruik laten maken van port 80 en 443 op 1 extern ip zodat mijn exchange gewoon nog te benaderen is op
sub1.exchangeserver.nl en een nextcloud server op sub.ubuntu.nl en ook de lets encrypt certs automatisch vernieuwd kunnen worden

ik zag dat het met Nginx Reverse Proxy wel kan maar dat is een stap te ver voor mij.

Als het wel werkt via IIS dan ga ik er mee door, maar straks is het technisch niet mogelijk en verdoe ik mijn tijd.

Of weet iemand een andere simpelere manier voor een reverse proxy wat iets makkelijker werkt voor mensen zoals ik ?

Disclaimer
Excuses als ik het te ingewikkeld heb gemaakt, vorige keer was mijn vraag wat te kort dus ik heb nu geprobeerd het zo uitgebreid mogelijk te omschrijven, .

Edit
Fixed ik heb het werkend gekregen met deze manual
https://www.techandme.se/set-up-nginx-reverse-proxy/