Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:09
Mijn vraag
ik ben voor mijn werk op zoek naar een video camera. Hiermee worden personen gefilmd in de omgeving waarin ze wonen.
Deze opnamen worden gebruikt voor onderzoek en behandeling van gedragsproblematiek.
De opnames zullen binnenshuis worden gemaakt, sinds met matige belichting, soms met weinig en soms met veel geluid van de omgeving.
Waar letten er op? Kleine details als het knipperen van ogen, ademhalingsfrequentie, kleine geluiden als smaken, klikken, zuchten, kuchen maar vooral ook van de omgeving (veel geluid, wat voor soort geluid), intensiteiten van licht en de verschillen daartussen. Soms willen we inzoomen, maar soms ook juist een overzicht filmen van de woonkamer etc.

Wij staan zelf ook in de ruimte, zijn echter niet "aanwezig" of participerend. Een grote camera zou zeer afleidend zijn. Omdat we veel vanuit de heup filmen of schouder hoogte filmen is een draaibaar scherm van belang

Deze opnames worden later sterk ingekort en gebruikt bij training om anderen te leren omgaan met deze personen. Er wordt dan diep ingegaan op wat we zien en horen, de beelden worden sinds wel 15*opnieuw bekeken, vaak ook in slow motion.

Relevante software en hardware die ik gebruik

nog niet aanwezig. Alles wordt beveiligd in de cloud opgeslagen, als we ermee werken wordt het steeds op een laptop gezet en als we klaar ook weer verwijderd. De processor kracht is gelimiteerd.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

we werken nu met een kleine Sony video camera, maar bij het inzoomen horen we de lens werken, er is ook veel ruis aanwezig, zowel visueel als bij de audio.

Ik zat te prakkizeren over een beter fototoestel met draaibaar schermpje vanwege betere sensoren, maar vaak is het geluid dan slecht.
Daarnaast is het budget beperkt, maar nog wel niet vastgesteld.

Wat zouden jullie adviseren?

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Alle reacties

• wowly
Niemand?

[ Voor 12% gewijzigd door wowly op 29-08-2019 23:52 ]

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-09 13:32

Ursamajor

Astrofotograaf

Wat is je budget?
Meestal neemt een camera niet zulk geweldig geluid op.
Ik zat te denken aan een GoPro als je geen hinder hoeft te hebben van de aanwezigheid van een camera. Later zou je digitaal kunnen inzoomen bij afspelen. Beeldkwaliteit is in veel licht situaties prima.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
Budget is niet bekend. Denk je dat een go pro het geluid goed zal opnemen? Ik heb geen enkele ervaring met go pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 15:25

Releases

Ja maar!

GoPro kan een oplossing zijn met een externe microphone eraan.
Wel te verstaan dat een GoPro niet over zoveel specifieke eigenschappen bezit.

Allicht een DSLR camera met externe microphone? Hier vaak wel een scala aan mogelijkheden om fatsoenlijk in te kunnen zoomen etc.

Of ik noem even een dwars straat, Sony A6400 met een externe microphone aangesloten op een tripod. Moet voldoende zijn om meeste juist in beeld te brengen. Tevens niet zo log als een traditionele DSLR.
Heeft ook goede autofocus en meen ook eye tracking focus waardoor die subtiele uitdrukkingen van desbetreffende clienten goed is op te nemen.

[ Voor 38% gewijzigd door Releases op 30-08-2019 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
Is idd ook een keus. Compact, met externe mic waarschijnlijk ook goed geluid. Mooi klap schermpje!
Daarnaast is hij wel kostbaar (1000) en geen beeld stabilisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 14:22
Zelf film ik regelmatig met mijn 80D, met daarop de EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM. Super combo om mee te filmen. Heb er zelfs een bruiloft mee gefilmd.

Voor beter geluid kan je een Rode microfoon erop plaatsen. En voor stabilisatie kan je kiezen voor een Tripod, Gimbal of achteraf stabiliseren in een bewerkings programma.

Eventueel zou je nog kunnen kiezen voor een licht sterkere lens i.v.m. binnen filmen. Of iets van een extra externe lichtbron. Maar hierin durf ik je zo 123 geen goed advies in te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:57

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik zou voor een Canon 200D gaan met een externe Røde microfoon. Met de kitlens kun je prima uit de voeten of je kan er voor kiezen een 40mm f/2.8 pancake lens op te zetten. Hij kan filmen in 1080p 60fps dus je kan ook in redelijke slow-motion beelden terug kijken.

Andere opties zouden nog een Canon EOS M50 of Canon EOS M5 kunnen zijn maar of die veel kleiner zijn durf ik zo niet te zeggen. Wel hebben ze allemaal een microfoon aansluiting, wat goedkopere modellen zoals de Canon EOS M100 en ook bijv. een Sony A6000 niet hebben.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Pagina: 1