Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hoe zelf elektrische driewielfiets in en uit de auto doen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jan_fiets
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 29-08 21:47
Doordat ik spastisch ben heb ik een elektrische driewielfiets. Een goede kennis heeft een VW busje. We zouden graag wat verder te fietsen gaan, maar dan moet de elektrische driewielfiets en de gewone fiets eerst in de auto. En er later weer uit.De kennis heeft ook het een en ander en kan hierbij niet helpen.

Het zou mooi zijn als ikzelf beheerst de elektrische driewielfiets en de andere fiets in en uit de het busje kon krijgen zonder hulp. Ik heb al gegoogled, maar heb geen eenvoudige, robuuste, lichte en goedkope oplossing gevonden, die niet erg hulpbehoevend overkomt.

Mijn elektrische driewielfiets heeft voor één wiel in het midden en achter twee wielen.
Het is een van Raam maxi comfort van ongeveer 32 kg https://www.vanraam.com/n...nstapfietsen/maxi-comfort

Het VW busje is niet van mij. Mijn kennis kan moeilijk zijn busje voor mij aanpassen.

Ik ben spastisch aan beide armen en beide benen, links meer dan rechts. Ik loop met een rollator. Ergens even aan vast houden is gewenst. Ik kan niet het voorwiel optillen.

Het zou mooi zijn als iemand een goede oplossing weet of kan bedenken. Of een website weet waar je dit soort vragen kunt stellen.

jan_fiets wijzigde deze reactie 28-08-2019 16:31 (21%)

Alle reacties

• XNL073
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 13-10 12:04
Is een Easyloader wellicht iets voor je?
https://www.easyloader.eu/

Een laadklep die via de accu wordt aangesloten. Ik weet alleen de prijzen niet.

• 7Sins
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 11-10 17:19
Het beste zou zijn om een oprijdplaat aan te schaffen. of die elektrisch moet zijn of niet is aan jou.

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18:51
Ik dacht aan een u frame waarbij de boven kant van de u op zijn kop met scharnieren aan de laadvloer zit.

Met een katrollen kan de U dus reikwijdte achter de bus hebben

En met een 2de katrol systeem kan de 3 wieler omhoog gehesen worden.. daarna trek je de fiets en u weer de bus in.

Maar alles valt en staat met wat jij kan.

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21:43
Vraag is inderdaad wat je zelf kan. Bij de oplossing van @XNL073 hoef je zelf weinig te doen.
Je kan ook denken aan 2 platen waar je eerste de achterwielen op rijdt, de fiets naar achter duwt waarbij je zelf het voorwiel optilt. Zelfde idee als een lader waar auto's op kunnen rijden, al moet jij het middelste wiel optillen. Maar ik heb geen idee wat jij precies kan en hoe zwaar zo'n fiets weegt.

Edit: En bij mijn idee heb je best wat ruimte nodig achter de auto, want hoe steiler de helling hoe zwaarder het is.

TheBrut3 wijzigde deze reactie 28-08-2019 15:55 (13%)

• jan_fiets
XNL073 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:41:
Is een Easyloader wellicht iets voor je?
https://www.easyloader.eu/

Een laadklep die via de accu wordt aangesloten. Ik weet alleen de prijzen niet.
Bedankt @XNL073 !

Met een deels een Wajong uitkering en deels loon van de sociale werkvoorziening is dit niet te betalen.

Bovendien moet dan het busje worden aangepast.

Meer slimme ideeën welkom!

• jan_fiets
7Sins schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:42:
Het beste zou zijn om een oprijdplaat aan te schaffen. of die elektrisch moet zijn of niet is aan jou.
7Sins schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:42:
\
Beste @7Sins ,

Hebt u ook een idee welke niet-elektrische oprijplaat dat dan het beste kan zijn?

• FrankBlom
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 00:04
@jan_fiets

Om je vraag te kunnen beantwoorden is er meer informatie nodig.
Heb je een foto van de fiets?
Hoe zwaar is deze (ongeveer)
En kun je eventueel zelf het voorwiel optillen?

Als je zelf het voorwiel kan tillen kun je met 2 (op)rijplaten af.
https://www.oprijplatensh...ijplaat-inschuifbaar.html

Anders is dit misschien een mooie optie:MARKTPLAATS

FrankBlom wijzigde deze reactie 28-08-2019 16:19 (7%)

• jan_fiets
Emielvanputten schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:47:
Ik dacht aan een u frame waarbij de boven kant van de u op zijn kop met scharnieren aan de laadvloer zit.

Met een katrollen kan de U dus reikwijdte achter de bus hebben

En met een 2de katrol systeem kan de 3 wieler omhoog gehesen worden.. daarna trek je de fiets en u weer de bus in.

Maar alles valt en staat met wat jij kan.
Bedankt @Emielvanputten ,

Begrijp ik het goed? Een soort van scharnierend omgekeerd u frame dat door het op te klappen de fiets naar binnen trekt en door het frame naar beneden te klappen de fiets eruit laat rollen?

De katrollen begrijp ik niet zo goed. Waar moet de 1ste katrol aan bevestigd worden en wat doet deze? En hoe werkt het 2de katrol systeem?

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:28
@jan_fiets Kan je ons vertellen welke elektrische driewieler jij hebt en hoe zwaar deze is?

En ik zou graag weten wat je max. budget voor dit alles is, gratis zal het niet worden ;)

Oh en heeft dit VW busje ook een trekhaak?

Falcon wijzigde deze reactie 28-08-2019 16:26 (11%)

"You never come second by putting other people first"

• Emielvanputten
1 katrol horizontaal van bv de achterwand naar de bovenkant van het frame. ( Frame zit scharnierend vast aan de onder kant.)
De lijn laten los laten geeft het frame de ruimte om naar buiten te kantelen

De 2de lijn is om de fiets over de laaddrempel van de wagen te krijgen.
Deze haakt dus ergens aan de fiets.
Denk dat je 40cm hoogte moet overbruggen om de fiets de auto in te trekken.(met lijn 1)

Emielvanputten wijzigde deze reactie 28-08-2019 16:29 (4%)

• jan_fiets
FrankBlom schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:18:
@jan_fiets

Om je vraag te kunnen beantwoorden is er meer informatie nodig.
Heb je een foto van de fiets?
Hoe zwaar is deze (ongeveer)
En kun je eventueel zelf het voorwiel optillen?

Als je zelf het voorwiel kan tillen kun je met 2 (op)rijplaten af.
https://www.oprijplatensh...ijplaat-inschuifbaar.html

Anders is dit misschien een mooie optie:MARKTPLAATS
Bedankt @FrankBlom ,

Ik heb informatie over de driewielfiets in het starttopic gezet.

Ik kan niet zelf het voorwiel optillen bij het in- en uitrijden.

Ik denk wel dan een langere oprijplaat minder kracht kost dan een kortere, maar dat weet ik niet zeker. En moet een oprijplaat aan de bovenkant dan niet in de auto liggen zodat je daar geen uitsteeksel hebt?

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:28
jan_fiets schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:31:
[...]

Bedankt @FrankBlom ,

Ik heb informatie over de driewielfiets in het starttopic gezet.

Ik kan niet zelf het voorwiel optillen bij het in- en uitrijden.

Ik denk wel dan een langere oprijplaat minder kracht kost dan een kortere, maar dat weet ik niet zeker. En moet een oprijplaat aan de bovenkant dan niet in de auto liggen zodat je daar geen uitsteeksel hebt?
Jan.. wat is je budget ongeveer?

"You never come second by putting other people first"

• jan_fiets
TheBrut3 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:54:
Vraag is inderdaad wat je zelf kan. Bij de oplossing van @XNL073 hoef je zelf weinig te doen.
Je kan ook denken aan 2 platen waar je eerste de achterwielen op rijdt, de fiets naar achter duwt waarbij je zelf het voorwiel optilt. Zelfde idee als een lader waar auto's op kunnen rijden, al moet jij het middelste wiel optillen. Maar ik heb geen idee wat jij precies kan en hoe zwaar zo'n fiets weegt.

Edit: En bij mijn idee heb je best wat ruimte nodig achter de auto, want hoe steiler de helling hoe zwaarder het is.
Bedankt @TheBrut3 ,

De elektrische driewielfiets omgekeerd het busje inrijden had ik nog niet aan gedacht. Maar hoe moet het dan bij het uitrijden van de elektrische driewielfiets?

• gekkie
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21:57
Hmm wel een heel lange wielbasis en met de lage instap is het de vraag of je met rijplaten niet vast komt te zitten bij de "knik" als je van de rijplaten de bus in gaat.

• FrankBlom
Ik zou zelf 2 rijplaten kopen zoals deze.
https://www.oprijplatensh...laat-voor-crossmotor.html
Deze zijn van aluminium en dus niet zwaar.

Dan je fiets achteruit erop rijden.
En je voorwiel optillen tot je hem in de auto kunt zetten.

Makkelijker gaat het helaas denk ik niet worden.
Met de constructie van de U en katrollen zal er iets aan de auto vastgemaakt moeten worden.

Deze is ook mooi
Maar dan moet je je de breedte van je fiets bij de achterwielen even nameten.
Deze plaat is namelijk 70 cm breed uitwendig.

https://www.datona.nl/oprijplaat-scootmobiel.html

Ik weet niet uit welke omgeving @jan_fiets komt, maar waarschijnlijk heeft je gemeente wel een werkplaats voor electrische/aangepaste fietsen en rolstoelen voor mindervaliden.
De mensen in de werkplaats kunnen vaak erg goed met je meedenken hoe je zoiets voor elkaar kunt krijgen.

FrankBlom wijzigde deze reactie 28-08-2019 16:49 (35%)

• jan_fiets
FrankBlom schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:41:
Ik zou zelf 2 rijplaten kopen zoals deze.
https://www.oprijplatensh...laat-voor-crossmotor.html
Deze zijn van aluminium en dus niet zwaar.

Dan je fiets achteruit erop rijden.
En je voorwiel optillen tot je hem in de auto kunt zetten.

Makkelijker gaat het helaas denk ik niet worden.
Met de constructie van de U en katrollen zal er iets aan de auto vastgemaakt moeten worden.

Ik weet niet uit welke omgeving @jan_fiets komt, maar waarschijnlijk heeft je gemeente wel een werkplaats voor electrische/aangepaste fietsen en rolstoelen voor mindervaliden.
De mensen in de werkplaats kunnen vaak erg goed met je meedenken hoe je zoiets voor elkaar kunt krijgen.
Bedankt @FrankBlom ,

Misschien zijn 3 van die platen een oplossing, maar de fiets moet er niet te snel afgaan bij het uit het busje rijden.

• jan_fiets
Falcon schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:25:
@jan_fiets Kan je ons vertellen welke elektrische driewieler jij hebt en hoe zwaar deze is?

En ik zou graag weten wat je max. budget voor dit alles is, gratis zal het niet worden ;)

Oh en heeft dit VW busje ook een trekhaak?
Bedankt @Falcon

Het busje heeft geen trekhaak. Het moet wel onder de 300 euro blijven en dan moet ik wel eerst sparen.

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 21:51

Mrjraider

De mannelijke zuster

Past zo'n driewieler zeker weten in de bak van het VW busje. Die driewielers willen soms achter nogal breed zijn waar je je lelijk op verkijkt.
Zou eerst eens opmeten.
Als je fiets elektrisch is dan kan je inderdaad het beste een grotere brede oprij plaat gebruiken en dan "gas" geven via je fiets mits er een gashendel op zit (lang niet alle elektrische fietsen hebben dat).

Dat je een rollator gebruikt betekend dat je ook ondersteuning nodig hebt met lopen dan zou ik me sowieso niet gaan wagen aan tillen ;)

At the end of the line a survivor will be born

• FrankBlom
fiets kan je eventueel wat remmen door de handremmen gewoon in te knijpen tijdens het uitladen

• jan_fiets
Mrjraider schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:50:
Past zo'n driewieler zeker weten in de bak van het VW busje. Die driewielers willen soms achter nogal breed zijn waar je je lelijk op verkijkt.
Zou eerst eens opmeten.
Als je fiets elektrisch is dan kan je inderdaad het beste een grotere brede oprij plaat gebruiken en dan "gas" geven via je fiets mits er een gashendel op zit (lang niet alle elektrische fietsen hebben dat).

Dat je een rollator gebruikt betekend dat je ook ondersteuning nodig hebt met lopen dan zou ik me sowieso niet gaan wagen aan tillen ;)
Bedankt @Mrjraider ,

De driewielfiets en de gewone fiets en de rollator passen gelukkig allemaal in het busje. Ik heb ook nog een opvouwbare rollator, maar dat is niet echt nodig.

Dat gasgeven zou mooi zijn, maar helaas dat heeft mijn driewielfiets niet.

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012

Mrjraider

De mannelijke zuster

Ik zou dan voor een oplossing gaan zoals @FrankBlom aangeeft dat is eigenlijk het beste van beide. Alleen zit je met de helling, dan moet je iemand hebben die kan helpen met duwen? Of kan je kennis dat? Want dan ben je vrij snel klaar lijkt me.

At the end of the line a survivor will be born

• jan_fiets
FrankBlom schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:41:

Deze is ook mooi
Maar dan moet je je de breedte van je fiets bij de achterwielen even nameten.
Deze plaat is namelijk 70 cm breed uitwendig.
[Afbeelding]
https://www.datona.nl/oprijplaat-scootmobiel.html
Dan zou je de elektrische driewielfiets iets van het midden erop moeten plaatsen, zodat het voorwiel niet op het tussenstuk rijdt.

• jan_fiets
Emielvanputten schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:27:
1 katrol horizontaal van bv de achterwand naar de bovenkant van het frame. ( Frame zit scharnierend vast aan de onder kant.)
De lijn laten los laten geeft het frame de ruimte om naar buiten te kantelen

De 2de lijn is om de fiets over de laaddrempel van de wagen te krijgen.
Deze haakt dus ergens aan de fiets.
Denk dat je 40cm hoogte moet overbruggen om de fiets de auto in te trekken.(met lijn 1)
Bedankt @Emielvanputten ,

Is het ook mogelijk een plaatje te maken van dit alles? Dan kan ik me er wat bij voorstellen.

• Emielvanputten
umm ja, zodra ik de logistieke faciliteiten op orde heb gekregen.

want momenteel is mijn up en download respectievelijk 0 kb en 0.5kb
volgens mij hebben ze de gsm mast gesloopt. of het was de bliksem inslag

https://www.hoistnow.com/...bor-freight-gantry-crane/

ik heb even geen beter voorbeeld. maar bedenk dat dit scharnierend is vast gemaakt.
dus ipv alleen omhoog en naar beneden komt hij bv ook 150cm uit de achterkant draaiend.

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Oprijplaten en een soort krik? Voorwiel eerst op de platen tot de achterwielen erop staan remmen vast en de achterkant opkrikken tot alles horizontaal staat en de bus in rijden? Voor de zekerheid wat blokjes achter de achterwielen.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

De laadvloer van de bestelwagen beetje ophogen met een betonplex of deftige houten plaat en deze on kleine hoek zetten. Gewoon 2 kepertjes van verschillende dikte is al genoeg. Zodat als je er in in zet op wielen het er vanzelf uitbolt. Ongeveer 50 euro of minder aan kosten.
Dan ergens oprijplaat kopen of maken die breed genoeg is of 3 stuks naast elkaar. Kostprijs tussen de 50 a 150 euro.
Dan ergens licht electrisch liertje op 12v. Die maak je vast op de houten plaat aan de kant van de zetels. Kost ongeveer 60 euro.

Oprij planken leggen. Fiets ervoor. Lier aanhaken en opwinden en trekt fiets naar binnen. Lier afrollen en fiets rolt langzaam vanzelf naar buiten. Maakt oog geen snelheid want lier houdt de fiets tegen.

Lier afhaken en alles opruimen en fietsen maar.

Geen permanente wijzigigen aan de wagen. Die plank blijft gewoon in auto liggen, kan nog steeds vanalles vervoeren. En je bent voor minder dan 300 euro klaar. Kost ook weinig aan arbeid want is gewoon plank op maat zagen, 2 balkjes eronder schroeven en lier erop schroeven. Enige werk is eigenlijk lier van stroom voorzien. Denk niet dat ze bestaan via aansteker. Desnoods gebruikte accu op bodemplaat monteren en af en toe opladen met druppellader.

Enige handen arbeid die je moet doen is de rijplanken leggen. De fiets is kwestie van aanhaken en knopje duwen.

SadisticPanda wijzigde deze reactie 29-08-2019 07:57 (12%)

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
Oprijplaat is de meest logische en goedkoopste optie. Moet je niet bang zijn om een stijle helling af te gaan maar dan moet het lukken lijkt mij. Zo'n fiets zou wel tegen een stootje moeten kunnen mocht het mis gaan.

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 18:40
Een taxibedrijf moet om de 5-6 jaar hun wagenpark vernieuwen, om aan het tx-keurmerk te voldoen. Geen idee of de lift en oprijplaat wel ouder dan 5-6 jaar mogen zijn, maar als deze met de taxibus vervangen worden, kun je mogelijk een dealtje sluiten (als deze niet in één keer verkocht worden). Dan heb je overigens meteen professioneel spul. Ik geloof niet dat ze dagelijks meerdere keren een flutkwaliteit lift gebruiken.

Ik denk dat je ook wel een eind komt bij een bedrijf dat modificaties doet aan auto's. Een oude klasgenoot van mij is 2,12m o.i.d. die heeft toen zijn auto laten aanpassen, zodat de bestuurdersstoel op de plaats van de achterbank kwam. Ik denk dat zo een bedrijf best kan helpen met een al dan niet creatieve oplossing.

hoi1234 wijzigde deze reactie 29-08-2019 08:16 (9%)

Kijk op mijn V&A voor goedkope laptops en printers

• jan_fiets
Flagg schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 22:51:
Oprijplaten en een soort krik? Voorwiel eerst op de platen tot de achterwielen erop staan remmen vast en de achterkant opkrikken tot alles horizontaal staat en de bus in rijden? Voor de zekerheid wat blokjes achter de achterwielen.
Bedankt @Flagg ,

Een krik om de achterkant van oprijplaten te bewegen zou kunnen. Heb je een link voor zo'n krik?

Een hydraulisch handvat om achterkant van oprijplaten op en neer te doen met de fiets erop is misschien wat hanteerbaarder. Maar of zoiets bestaat weet ik niet.

• jan_fiets
SadisticPanda schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 07:53:
De laadvloer van de bestelwagen beetje ophogen met een betonplex of deftige houten plaat en deze onder kleine hoek zetten. Gewoon 2 kepertjes van verschillende dikte is al genoeg. Zodat als je er in zet op wielen het er vanzelf uitrolt. Ongeveer 50 euro of minder aan kosten.
Dan ergens oprijplaat kopen of maken die breed genoeg is of 3 stuks naast elkaar. Kostprijs tussen de 50 a 150 euro.
Dan ergens licht electrisch liertje op 12v. Die maak je vast op de houten plaat aan de kant van de zetels. Kost ongeveer 60 euro.

Oprij planken leggen. Fiets ervoor. Lier aanhaken en opwinden en trekt fiets naar binnen. Lier afrollen en fiets rolt langzaam vanzelf naar buiten. Maakt oog geen snelheid want lier houdt de fiets tegen.

Lier afhaken en alles opruimen en fietsen maar.

Geen permanente wijzigingen aan de wagen. Die plank blijft gewoon in auto liggen, kan nog steeds van alles vervoeren. En je bent voor minder dan 300 euro klaar. Kost ook weinig aan arbeid want is gewoon plank op maat zagen, 2 balkjes eronder schroeven en lier erop schroeven. Enige werk is eigenlijk lier van stroom voorzien. Denk niet dat ze bestaan via aansteker. Desnoods gebruikte accu op bodemplaat monteren en af en toe opladen met druppellader.

Enige handen arbeid die je moet doen is de rijplanken leggen. De fiets is kwestie van aanhaken en knopje duwen.
Bedankt @SadisticPanda ,

De bodemplank kan ook met een soort wipwap balkje eronder zodat bij in busje de fiets met de voorkant lager staat en bij uitrollen makkelijker uitrijdt.

• jan_fiets
Je hebt ook een systeem om wasmachines de trap op te krijgen.https://www.youtube.com/watch?v=ihEuHVkPWQ8
Maar dit is een hele groot systeem omdat je plaat nodig hebt die even groot is als de fiets.

Er is ook een soort crank waar je minder kracht voor nodig hebt. Misschien is dit nog een idee. YouTube: Getest: sneller fietsen dankzij een uniek mechanisme

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

jan_fiets schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 20:38:
[...]

Bedankt @SadisticPanda ,

De bodemplank kan ook met een soort wipwap balkje eronder zodat bij in busje de fiets met de voorkant lager staat en bij uitrollen makkelijker uitrijdt.
Jup, bij wijze van spreken als je koffer open doet,dat je fiets er vanzelf uitrijd. Klein hellingtje is genoeg.

Wipwap zou ook gaan al ga je dan zelf fiets gewicht over de knik moeten helpen. Ik weet niet hoeveel kracht je kan zetten maar met vast helling rijdt die er altijd vanzelf uit. Moet je hem gewoon tegenhouden.

• koektrommeltje
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 05-10 19:56
Ik denk waarschijnlijk net wat makkelijker: de auto daar parkeren waar veel mensen komen die je even te hulp kunt vragen om de fiets er in/uit te krijgen.

Anders oprijplank en wellicht een lier/katrollen

• PaPa
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 22:22

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Ik heb geen antwoord op je vraag maar ik dacht aan iets voor achter de auto en ik kwam vervolgens dit tegen. Kan op de trekhaak en daar heb je dus niet speciaal een bus voor nodig.
Wordt verkocht door dit bedrijf. Ze verkopen daarnaast ook aanhangers speciaal voor driewielers e.d. Misschien heb je er wat aan, of voor de toekomst.

Edit:
Hier staan nog meer oplossingen voor achter de auto (zie foto's onderaan).

PaPa wijzigde deze reactie 10-09-2019 14:21 (21%)

• gergs
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 21:47
Ik denk dat je niet veel goedkoper en makkelijker kan gaan dan optie oprijplaten + lier.

Hier een lier gevonden die moeten voldoen https://www.westfalia.eu/...ier-12-volt-draagbaar.htm

Life is too short to drive boring cars

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:44

vso

raap voor zijn recht

gergs schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:49:
Ik denk dat je niet veel goedkoper en makkelijker kan gaan dan optie oprijplaten + lier.

Hier een lier gevonden die moeten voldoen https://www.westfalia.eu/...ier-12-volt-draagbaar.htm
Vergeet niet een ontlaadbeschermer accubeschermer(zodat de auto nog start) eventuee extra accu(tje) die meegeladen word met de auto accu.

Betonplex plaat met tapijt erop gelijmt (tapijt=antislip) met scharnieren kunnen ze andere voertuigen ook makkelijker laden.. eventueel dubbel scharnierend ofzo.

Searching internet is like drinking from a fire hydrant

• PaPa
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 22:22

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

gergs schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:49:

Dat lijkt mij ook de meest praktische en voordelige oplossing.

• Tomatoman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:39

Tomatoman

Fulltime prutser

koektrommeltje schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 02:00:
Ik denk waarschijnlijk net wat makkelijker: de auto daar parkeren waar veel mensen komen die je even te hulp kunt vragen om de fiets er in/uit te krijgen.
Aanvankelijk vond ik deze reactie een beetje kort door de bocht, maar hoe langer ik erover nadenk des te beter vind ik dit advies :) . Op veel parkeerterreinen, onder andere in recreatiegebieden, komen geregeld mensen voorbij. Als de eerste voorbijganger niet kan of wil helpen of niet wordt vergezeld door een tweede persoon, gaat de tweede of derde voorbijganger je wel helpen. Dan moet je misschien tien minuten wachten, maar het is wel een oplossing waar je helemaal niets voor hoeft te investeren. Waarom proberen jullie het niet gewoon een keer? Dan merk je vanzelf of de afhankelijkheid van hulp van derden succesvol is.

Je zou ook een keer bij een bedrijf dat aanpassingen aan auto’s doet kunnen langsgaan om wat verschillende opties uit te proberen met je eigen fiets. Dan kun je proefondervindelijk vaststellen of een korte rijplaat voor jou een oplossing is. En als je daar de fiets niet tegenop kunt duwen, is een lange rijplaat dan een oplossing? En kun je die lange rijplaat dan ook zelf de bus in en uit tillen? Of werken drie goten beter voor jou? Probeer het en je weet het :). Dan kun je daarna veel gerichter verder zoeken zonder eerst geld uit te geven.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Autosport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True