Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:03
Goede middag,

Eerste jaar bij mij werkgever 2 gave projecten gedaan waarvan ik enorm heb geleerd als junior java ontwikkelaar, mee kunnen doen van start-finish, vast contract getekend en sindsdien ben ik het even kwijt voor mijzelf.

Laatste half jaar alleen maar bug fixes gedaan en een mij beloofd project is aan een andere 'nieuwe' ontwikkelaar gegeven. Ik mocht later aansluiten werd mij verteld en mijn kwaliteiten zijn nodig voor de bugs ivm kennis van het domein, nadat ik had aangegeven dat ik dit niet cool vond. Nu is de planning doorgesproken voor het komende half jaar en nu mag ik wel meewerken aan een nieuwe koppeling, maar de complete opzet is al gedaan en het "strafwerk" (quote van diegene die het opgezet heeft) mag ik gaan doen. Dat eerdere project is nu dus van de baan en vind het jammer dat er niet stilgestaan word bij wat er naar mij toe gecommuniceerd is.

Mijn doel voor 2019 is om zelf web apps van database tot frontend in elkaar te zetten en hierin beter te worden. Thuis udemy cursus soap/rest/xml cursus gedaan, javascript boek gepakt en wat met Mongodb gedaan, maar merk dat ik hier ook steeds minder motivatie krijg omdat ik overdag zoveel moeite moet doen om mijn concentratie te behouden op bugs fixes. Urenlang uitzoeken hoe iets werkt en dan 1 regel veranderen en hup naar de volgende geven mij veel minder voldoening en ik word steeds langzamer.

Ik snap de keuzes van de manager, maar mijn ontwikkeling lijd eronder vind ik. Ook heb ik sterk het idee dat ze vinden dat ze de nieuwe medior ontwikkelaar moet 'voeden' met interessante dingen en alles verdelen op basis van kwaliteiten. Snap dit bij meer ervaren mensen, maar iemand met minder ervaring valt dus dan al snel buiten de boot.

De vragen nu zijn;
- Gaat het bij andere bedrijven ook zo?
- Zou het aanvragen van een cursus oid mij kunnen helpen?
- Meer dan het gesprek aangaan kun je niet doen toch?

In ieder geval ga ik nu weer zeggen bij de manager dat ik het k*t vind zo en dat wanneer ik op k*t klusjes gezet word ik ergens anders extra gekieteld moet worden om happy de pappy te zijn en gemotiveerd te blijven. Klinkt verwend, maar hoor overal dat je in de IT constant moet ontwikkelen en laat ik nu ook een persoon zijn die constant wil ontwikkelen. Jammer genoeg moet ik daarvoor wel in de goede flow zitten en momenteel zit ik daar niet echt in.

Qua zelfstudie gaat het dan ook automatisch, maar nu ben ik zoekende en zit ik ook meer te denken over 'hoe zorg ik dat ik wekelijks tijd besteed aan zelfstudie?' in plaats van 'is het al 00:00...fuck ik moet naar bed'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
IMHO moet je serieus overwegen om gewoon eens naar andere werkgevers te gaan kijken. Dat je vooruit wil en dan dergelijke beloftes niet waargemaakt worden, is echt een hele goeie indicatie dat je werkgever weinig geeft om wat jij wil.

Als je de detacheringshoek interessant vindt weet ik nog wel een goeie detacheerder die dat wel goed doet en op dit moment op zoek is naar Junior Javanen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
Hydra schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:43:
IMHO moet je serieus overwegen om gewoon eens naar andere werkgevers te gaan kijken.
Via een masterclass zonder relevante opleiding terecht gekomen bij dit bedrijf en mijn plan is om eerst 'goed genoeg' te zijn waardoor ik mij zekerder voel.

Puntje bij paaltje.... ik durf de switch gewoonweg niet aan voordat ik zekerder ben en niet teleur wil stellen bij een ander bedrijf. Financiele buffer is momenteel ook niet zeker genoeg, dus dat is ook een reden om zeker te zijn van zo'n stap.

Eerst meer ervaring in 'dingen neerzetten' dan kijken naar een nieuwe uitdaging is momenteel mijn uitgangspunt. Dat maakt dit dilemma wel alleen maar lastiger.

Er is overigens wel budget voor een cursus, maar niet voor structureel tijd om te ontwikkelen. Nu 1 cursus gehad en had dat ook wel uit een boek kunnen halen, had die tijd dan liever besteed aan domweg 'spelen' met de geleerde dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:20

drooger

Falen is ook een kunst.

Elke dag een 10 á 15 min zelfstudie doen.
Hou het behapbaar.
En als je lekker in je vel zit kan je altijd nog langer doorgaan.

[ Voor 3% gewijzigd door drooger op 28-08-2019 18:19 ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Furion2000
drooger schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 18:19:
Elke dag een 10 á 15 min zelfstudie doen.
Hou het behapbaar.
En als je lekker in je vel zit kan je altijd nog langer doorgaan.
Ja daar zal het dan ook op uitdraaien, als het op de ene plek niet lukt, moet je zelf aan de slag.