Mijn vraag
Ik heb een klein servertje (Win10 Pro) met daarop Hyper-V.
Op de Hyper-V staat een guest, ook een Win10 Pro.
Als ik inlog op de RDP de eerste keer na nieuwe installatie Windows, werkt deze prima.
Log ik uit en verbind ik weer, dan kom ik niet ingelogd. Ik moet dan de guest opnieuw starten om weer via RDP in te loggen. Nadat ik weer verbreek, kom ik er ook niet meer in. Dus weer reboot. Etc etc.
Ik kom wel bij het scherm om een wachtwoord in te voeren (dus vanuit de RDP client) en moet daarna op Ja of OK drukken om het certificaat (wat niet geldig is) te accepteren. Maar vervolgens gebeurd er niks. Geen melding. Hij ziet het systeem wel, want anders krijg je geen certificaat melding neem ik aan.
Relevante software en hardware die ik gebruik
HP microserver gen 10
Windows 10 Pro (1903)
Hyper-V
8 GB
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Is een nieuwe installatie van Windows. (3x opnieuw geïnstalleerd)
Linux guest geïnstalleerd en geen problemen met inloggen.
In de Windows logs gekeken, geen melding / fouten.
IP adres klopt. (verbind op ip adres)
Als ik ingelogd ben, kan ik gewoon internetten / netwerken.
Zowel intern als extern verbinden lukt niet. Heeft niks met router / nat te maken.
Internet gezocht, maar niet veel kunnen vinden behalve de TS licentie meldingen. Maar dat geldt niet voor dit systeem.
Wie o wie
Ik heb een klein servertje (Win10 Pro) met daarop Hyper-V.
Op de Hyper-V staat een guest, ook een Win10 Pro.
Als ik inlog op de RDP de eerste keer na nieuwe installatie Windows, werkt deze prima.
Log ik uit en verbind ik weer, dan kom ik niet ingelogd. Ik moet dan de guest opnieuw starten om weer via RDP in te loggen. Nadat ik weer verbreek, kom ik er ook niet meer in. Dus weer reboot. Etc etc.
Ik kom wel bij het scherm om een wachtwoord in te voeren (dus vanuit de RDP client) en moet daarna op Ja of OK drukken om het certificaat (wat niet geldig is) te accepteren. Maar vervolgens gebeurd er niks. Geen melding. Hij ziet het systeem wel, want anders krijg je geen certificaat melding neem ik aan.
Relevante software en hardware die ik gebruik
HP microserver gen 10
Windows 10 Pro (1903)
Hyper-V
8 GB
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Is een nieuwe installatie van Windows. (3x opnieuw geïnstalleerd)
Linux guest geïnstalleerd en geen problemen met inloggen.
In de Windows logs gekeken, geen melding / fouten.
IP adres klopt. (verbind op ip adres)
Als ik ingelogd ben, kan ik gewoon internetten / netwerken.
Zowel intern als extern verbinden lukt niet. Heeft niks met router / nat te maken.
Internet gezocht, maar niet veel kunnen vinden behalve de TS licentie meldingen. Maar dat geldt niet voor dit systeem.
Wie o wie
PSN: plexforce (ps4)