Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swekkerdaswek
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-06-2024
Mijn vraag

Ik probeer al een flinke tijd een set chromecasts, google home mini's en smartlights te connecten met mijn ASUS router, helaas gaat dit niet zo gemakkelijk als dat ik had gehoopt.

Op dit moment draai ik de standaard ASUS router firmware (nieuwste update). Mijn wifi netwerk heeft net een factory reset gehad alles staat dus ook weer standaard, QoS staat uit, Smart connect staat aan en ik heb 1 netwerk SSID voor de 5ghz en 2.4ghz wifi.

Wanneer ik mijn devices via de google home app probeer te verbinden blijven ze super lang op connecten staan tijdens de setup vervolgens kan ik eindelijk een wifi netwerk kiezen, dan selecteer ik ons netwerk en af en toe verbind die succesvol. Dan werkt het apparaat voor +- 10min en dan disconnecten alle google home devices weer.

Andere apparaten krijgen duidelijk minder bandbreedte, wanneer de google devices proberen te reconnecten wat dus de hele tijd is, super irritant.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Ik heb:
  • Ziggo connectbox in Bridge modus
  • ASUS RT-AC88U compleet standaard
  • Chromecast ultra
  • Chromecast gen2
  • Chromecast gen1
  • 3x google home mini
  • 1x Nanoleave lightpanels
  • 2x Yeelights
  • 1x H&K Citation one
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb geprobeerd AP Isolated op disabled te zetten, QoS aan en uit, 2x complete factory reset op alle devices, Beamforming disabled of enabled, Netwerk gesplitst in 2.4ghz en een 5ghz netwerk.

Nog geen succes gehad, ben vrij technisch en bereid om alles nog een keer te herinstalleren als het maar werkt.

Thanks in advance!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-06 16:59
Airtime fairness staat ook uit?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swekkerdaswek
Ja inderdaad, airtime fairness is disabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-05 19:05
Je hebt ook geen vreemde WPA2 instellingen? Gewoon WPA2-PSK?
Ook niet toevallig speciale tekens in de PSK staan? Ik weet dat het wellicht achterhaald klinkt, maar mocht het zo zijn zou je eens een simpele PSK kunnen proberen als "1234567890" o.i.d.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palo Alto
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Heb je IGMP snooping in de Asus aanstaan? Is de Chromecast/Home firmware up-to-date?

Ik weet niet hoe up to date je chromecasts zijn, maar ze hebben problemen gehad met multicast flooding. In essentie een DDoS in je netwerk.
https://support.google.co...2?hl=en&ref_topic=7071995
https://www.forbes.com/si...your-router/#7e90ea7b789e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swekkerdaswek
heb een simpele WPA2-PSK key geprobeerd zonder succes, IGMP snooping is ook disabled op het moment. Zal het nogmaals proberen met IGMP snooping enabled, alle google devices zitten op de nieuwste updates. Misschien goed om te weten, met 2 google home devices werkt alles prima, maar dat lijkt de max te zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door swekkerdaswek op 28-08-2019 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:05

Pazo

Mroaw?

swekkerdaswek schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:33:
Misschien goed om te weten, met 2 google home devices werkt alles prima, maar dat lijkt de max te zijn.
Misschien domme vraag, maar zit je IP range niet vol (DHCP)?

EDIT:
Andere optie, misschien een andere firmware versie proberen of anders Merlin WRT?
Dan weet je in ieder geval of het wel of niet aan de firmware ligt.

[ Voor 22% gewijzigd door Pazo op 28-08-2019 15:57 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swekkerdaswek
Zelfs met statische ip adressen werkt het niet... In de IP range zouden nog 50 adressen over moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelofsenr
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik heb het zelfde en heb de google producten hebben het altijd gedaan in combinatie met de Asus routers. Het zijn ook alleen de google producten die de wifi kwijt raken?

Iemand anders nog ideeën?
Pagina: 1