Wij zijn momenteel in het bezit van een woning uit het bouwjaar 2015 en op deze woning zit nu een definitief energielabel A. Deze hebben we destijds gekregen toen we de woning aankochten. Nu willen we onze woning gaan verkopen en deze woning moeten we natuurlijk met energielabel overdragen naar de nieuwe bewoners. Het energielabel is nog wel even geldig dus we hoeven eigenlijk niets te doen. Echter is het zo dat we vorig jaar 14 zonnepanelen hebben laten leggen waardoor we meer stroom opwekken dan we verbruiken. Het huis is dus energiezuiniger geworden. Nu zie ik wel eens huizen voorbij komen met een energielabel A+ of A++. Dit staat natuurlijk goed op Funda en kan de verkoopprijs doen bevorderen. Nu is mijn vraag of dat door het aanvragen van een nieuw label een A+ of A++ label kan krijgen? Of houdt het bij A op?
De kans is aanwezig dat je bij een nieuw energielabel er slechter van wordt. De oude labels G t/m A zijn sinds 29 maart 2018 gekoppeld aan de energie-index, die op punten strenger is. Zie daarvoor de Motie Bashir. Wij zouden in de oude situatie van C naar A gaan na flink wat maatregelen, maar bleven na ingang van deze motie op C hangen.Sunri5e schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:29:
Wij zijn momenteel in het bezit van een woning uit het bouwjaar 2015 en op deze woning zit nu een definitief energielabel A. Deze hebben we destijds gekregen toen we de woning aankochten. Nu willen we onze woning gaan verkopen en deze woning moeten we natuurlijk met energielabel overdragen naar de nieuwe bewoners. Het energielabel is nog wel even geldig dus we hoeven eigenlijk niets te doen. Echter is het zo dat we vorig jaar 14 zonnepanelen hebben laten leggen waardoor we meer stroom opwekken dan we verbruiken. Het huis is dus energiezuiniger geworden. Nu zie ik wel eens huizen voorbij komen met een energielabel A+ of A++. Dit staat natuurlijk goed op Funda en kan de verkoopprijs doen bevorderen. Nu is mijn vraag of dat door het aanvragen van een nieuw label een A+ of A++ label kan krijgen? Of houdt het bij A op?
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Verwijderd
https://www.verbeterjehuis.nl/
Als ik daar de beste mogelijkheden invul dan kom ik alsnog niet verder als een A label.
Als ik daar de beste mogelijkheden invul dan kom ik alsnog niet verder als een A label.
Het plaatje op deze website suggereert dat A het hoogst haalbare energielabel is. Geen idee waar de classificaties A+ en hoger dan vandaan zouden komen.
Je kan beter het energielabel loslaten en kijken naar de energie-index. Die is veel verfijnder:phpn3rd schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:36:
Het plaatje op deze website suggereert dat A het hoogst haalbare energielabel is. Geen idee waar de classificaties A+ en hoger dan vandaan zouden komen.

Als je een A label hebt is het toch prima?
Let wel even op dat je de goedkoopste aanbieder neemt. Was hier maar liefst 1 hele euro!
Paar foto's uploaden, lijstje invullen en klaar. En hoppa, definitief label in de mail.
Bewoners van ons nieuwe huis waren bijna €400,00 kwijt. Hadden iemand laten komen
Ik weet ook niet of de koper zoveel waarde hecht aan een label.
Let wel even op dat je de goedkoopste aanbieder neemt. Was hier maar liefst 1 hele euro!
Paar foto's uploaden, lijstje invullen en klaar. En hoppa, definitief label in de mail.
Bewoners van ons nieuwe huis waren bijna €400,00 kwijt. Hadden iemand laten komen

Die bandbreedtes maken inderdaad al heel snel duidelijk dat er geen officieel label boven A zit.CurlyMo schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:40:
[...]
Je kan beter het energielabel loslaten en kijken naar de energie-index. Die is veel verfijnder:
[Afbeelding]
Dan vraag ik me toch af hoe men bij A+ of beter komt..
Dat labeltje is een grote farce. Wij hebben het ook aangevraagd tijdens verkoop; Dan zie je een hele lijst van 'experts' die 3 seconden naar bijvoorbeeld HR++ foto's kijken en dan goedkeuren, hoppa 2-50 euro binnen. En die foto's kunnen net zo goed bij iemand anders thuis zijn gemaakt. Hoe kunnen die experts weten dat die foto's bij jou thuis zijn gemaakt?
Wij kwamen uiteindelijk op B uit nadat ik een aanpassing moest doen omdat ik enkel (of dubbelglas) had ingevuld ipv HR++. Andere gelijkwaardige appartementen uit het blok kwamen op C of soms lager uit, anderen juist ook B, geen pijl op te trekken dus.
Wij kwamen uiteindelijk op B uit nadat ik een aanpassing moest doen omdat ik enkel (of dubbelglas) had ingevuld ipv HR++. Andere gelijkwaardige appartementen uit het blok kwamen op C of soms lager uit, anderen juist ook B, geen pijl op te trekken dus.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Fuck, ik betaalde € 4,-. Da's 400% meer!Highfive95 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:40:
...
......
A+ of A++ lijken mij marketingtermen. Je huidige label is 10 jaar geldig. Een nieuwe aanvragen heeft geen zin. Zelfs energie leverende woningen komen niet verder dan A.
[ Voor 16% gewijzigd door RobB_W op 28-08-2019 14:25 ]
Wordt er eigenlijk ook gekeken naar het label bij de vaststelling WOZ-waarde, en zo ja hoe zwaar telt zoiets mee?
Wat een afzetter
Ik geloofde het eerst ook niet dat voor €1,- kon, maar netjes het label in de mail.
Verwijderd
Ik kon netjes 1 euro betalen volgens de advertentie, maar in de mail stond dat ik een bedrag naar keuze mocht invullen met nog wat tekst dat ze geen subsidie kregen. Geadverteerd met 1 euro dus heb ik dat bedrag ook overgemaakt. Prima label binnen 1 dag, gaat nergens over.Highfive95 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:41:
[...]
Wat een afzetter![]()
Ik geloofde het eerst ook niet dat voor €1,- kon, maar netjes het label in de mail.
Wanneer was dat allemaal? Het bepalen van de energie-index is namelijk een stuk complexer dan het bepalen van het energielabel was.
Twee maanden geleden. Het energielabel is verplicht bij verkoop woning. De energie-index, hoewel misschien complexer, is niet verplicht. Voor particulieren dus ook geen aanleiding om die op eigen initiatief aan te vragen lijkt mij.
Overigens vond ik het proces van invullen en bewijzen leveren inderdaad ook een grote farce. Papieren tijger anyone?
Overigens vond ik het proces van invullen en bewijzen leveren inderdaad ook een grote farce. Papieren tijger anyone?
In 2015 zelfs nog 10 euro voor betaaldHighfive95 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:40:
Als je een A label hebt is het toch prima?
Bewoners van ons nieuwe huis waren bijna €400,00 kwijt. Hadden iemand laten komen![]()
Hail to the king baby!
Vreemd inderdaad hoe dat gaat. Er staat een hele lijst van aanbieders, met prijzen vanaf nul tot honderden euro. Bij die gratis wordt volgens de begeleidende tekst dan wel verwacht dat je je op hun spamlijst inschrijft.
Ik heb gisteravond ook voor eentje van EUR 1 gekozen, en vandaag heb ik het certificaat al binnen. Je kan mij niet wijsmaken dat iemand ook maar een seconde naar de bewijsstukken kijkt voor dat bedrag.
Ik heb gisteravond ook voor eentje van EUR 1 gekozen, en vandaag heb ik het certificaat al binnen. Je kan mij niet wijsmaken dat iemand ook maar een seconde naar de bewijsstukken kijkt voor dat bedrag.
En zo is het maar net.
volgens ons isolatiemannetje wel..zijn tip was dan ook om pas bij de volgende verkoop een nieuw label aan te vragen (niet dat ik heel erg geneigd was om nu ineens een nieuw label aan te gaan vragen na het isoleren..)ASW1 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:35:
Wordt er eigenlijk ook gekeken naar het label bij de vaststelling WOZ-waarde, en zo ja hoe zwaar telt zoiets mee?
Hi Ha Hopjesvla
Ik had elders gelezen (weet niet meer precies het hoe en wat) dat deze manier van labeling waarbij de huiseigenaar zelf de gegevens aandraagt volgend jaar gaat verdwijnen, en het label veel duurder wordt want door een of ander gecertificeerd bedrijfje gedaan moet worden.Hopjesvla79 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:22:
[...]
volgens ons isolatiemannetje wel..zijn tip was dan ook om pas bij de volgende verkoop een nieuw label aan te vragen (niet dat ik heel erg geneigd was om nu ineens een nieuw label aan te gaan vragen na het isoleren..)
Ofwel afweging nu label doen ->vrijwel gratis, 10 jaar geldig, wellicht invloed op WOZ
of pas voor verkoop laten doen ->enkele honderden euro's(?), geen invloed op WOZ.
Wat een afwegingen weer....
Als iemand hier een beter onderbouwde mening over heeft dan ikzelf dan hoor ik het graag.
Helemaal eens met @ByteMe_ ; dat label is een farce.
Zo'n beetje alles van de laatste 30 jaar heeft A-label, terwijl er tussen een nieuwbouwwoning met HR++ glas en Rc 6 / 4,5 / 3,5 versus een jaren '90 toko met dun dubbel glas en Rc 2,5 / 2,5 / 2,5 natuurlijk een verschil zit..
Heb ook al huizen te koop zien staan met enkel glas, originele isolatie uit 1962, gashaarden en energielabel C... bullshit.
Ik zou er als koper in ieder geval 0,0 waarde aan hechten.
Als het invloed op je WOZ heeft... maak een foto van een open gasgeiser, een gashaard, een enkel glas ruitje en een doorschijnend kaal dakbeschot en stuur dat in...
Zo'n beetje alles van de laatste 30 jaar heeft A-label, terwijl er tussen een nieuwbouwwoning met HR++ glas en Rc 6 / 4,5 / 3,5 versus een jaren '90 toko met dun dubbel glas en Rc 2,5 / 2,5 / 2,5 natuurlijk een verschil zit..
Heb ook al huizen te koop zien staan met enkel glas, originele isolatie uit 1962, gashaarden en energielabel C... bullshit.
Ik zou er als koper in ieder geval 0,0 waarde aan hechten.
Als het invloed op je WOZ heeft... maak een foto van een open gasgeiser, een gashaard, een enkel glas ruitje en een doorschijnend kaal dakbeschot en stuur dat in...
[ Voor 15% gewijzigd door kabeltjekabel op 28-08-2019 17:15 ]
Volgens mij heeft dat vooral te maken met het puntenstelsel (WWS) voor huurwoningen, waarbij je voor woningen met A++- en A+-labels meer punten krijgt dan voor woningen met een A-label. de grenzen liggen dan bij energie-index 0,6 en 0,8.phpn3rd schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:58:
[...]
Die bandbreedtes maken inderdaad al heel snel duidelijk dat er geen officieel label boven A zit.
Dan vraag ik me toch af hoe men bij A+ of beter komt..
Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange
Wij zijn ons huis aan het verkopen en hebben een E label en volgens mij doe ik wat fout.
Want ik geef aan dat ik HR++ ramen in de woonkamer heb en dubbelglas in de slaapkamer (geen idee wat voor soort) en ik krijg een G label.
Als ik aangeef dat ik geen Mechanische ventilatie heb ga ik naar F.
Volgens de ene website heb ik die wel (namelijk in de badkamer en wc en volgens de andere website telt het alleen als het in alle ruimtes van het huis is.
Dus geef maar aan dat we het niet hebben, want dat is voor je energie label heel slecht.
Want ik geef aan dat ik HR++ ramen in de woonkamer heb en dubbelglas in de slaapkamer (geen idee wat voor soort) en ik krijg een G label.
Als ik aangeef dat ik geen Mechanische ventilatie heb ga ik naar F.
Volgens de ene website heb ik die wel (namelijk in de badkamer en wc en volgens de andere website telt het alleen als het in alle ruimtes van het huis is.
Dus geef maar aan dat we het niet hebben, want dat is voor je energie label heel slecht.
Jullie zijn toch een raar landje hoor 
In België moeten wij alle facturen voorleggen van welke isolatie er in zit (en dan nog facturen op het adres van u huis)
Op je woord geloven ze u niet, of je moet een halve muur slopen zodat ze kunnen zien hoedik en welke isolatie er zit.
Alles wordt dus berekend op de lambdawaarde van de isolatie en oppervlakte er van.
In België moeten wij alle facturen voorleggen van welke isolatie er in zit (en dan nog facturen op het adres van u huis)
Op je woord geloven ze u niet, of je moet een halve muur slopen zodat ze kunnen zien hoedik en welke isolatie er zit.
Alles wordt dus berekend op de lambdawaarde van de isolatie en oppervlakte er van.
De Nederbelg !
België spant dan ook de kroon qua rare zelfbouwconstructies. In Nederland is het allemaal projectbouw wat de klok slaat, veelal in originele staat.Jellabie schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:38:
Jullie zijn toch een raar landje hoor
Pagina: 1