Hoe Somfy RTS op APP Klik-aan-klik-uit zetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-03 14:24
Beste Twaekers,

Wij proberen een Luxaflex en/of een screen, met Somfy RTF aansturing te koppelen met de KAKU app.

Daar het niet lukte zoals in de app beschreven staat, hebben wij contact gezocht met KaKu.
Ze geven aan om te verbinden door achter op de Trelis 1 RTF de PROG knop indrukken.
Dat de PROG knop ook de RESET is wordt niet begrepen. 8)7
Want alleen zo zou het verbonden moeten zijn met de app.

Het screen geeft wel de signalen 'omhoog-omlaag' maar de app neemt niets over.
En het screen is gelijk ontregeld...

Dus:
> De app doet niets, ook al zegt hij 'de verbinding is gelukt'.
> Doordat je op de PROG knop a.k.a. RESET knop op de Trelis moet drukken om te verbinden (raar) is gelijk de Trelis 1 ontregeld en doet ook niets meer.

De Trelis 1 RTF heb ik nu 5x opnieuw moeten instellen.

Dat is dus het probleem waarom wij dit niet gekoppeld krijgen.

Wat gaat er fout?
KaKu eindigt het probleem door aan te geven 'weet het niet want we ondersteunen het niet'.
Terwijl dit toch echt met de Kaku app kan.

Wie heeft de oplossing om de screen en/of Luxaflex in de app te krijgen maar....
ze niet te ontregelen!

Ik hoop op jullie hulp _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WShoe98
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 31-03-2021
Hallo

Heb je de 3-8-3 reset al geprobeerd, en daarna de KaKu programmeerstand?

Bij mij werkte dit wel: Zie YouTube: Zo reset je een Somfy afstandsbediening - RTS voor de 3-8-3- reset.

Vervolgens met de KaKu-app de besturing overnemen van de Somfy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsX
Nee. Die kende ik niet.
Ik ga er nasr kijken en eerdaags even proberen.
Alvast bedankt.

Ik laat het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hboogaard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik had hetzelfde probleem. Na contact en verder puzzelen ben ik er uit. Ik had volgens de rekening van de leverancier een scherm gekocht met RTS afstandsbediening. Nu blijk ik een systeem te hebben gekregen met IO-homecontrol afstandsbediening.
KlikAanKlikUit (KAKU) werkt alleen met RTS en niet met IO-homecontrol.
Op bijgevoegde afbeeldingen een foto van mijn afstandsbediening. Op de achterzijde staat heel klein IO.
Dus KAKU is niet te gebruiken voor mijn uitvalscherm :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsX
Dat is bij ons niet het geval.
Screen en Luxaflex zijn beide RTS.

De gegeven oplossing in dit topic werkt ook niet.
hboogaard schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 23:19:
Ik had hetzelfde probleem. Na contact en verder puzzelen ben ik er uit. Ik had volgens de rekening van de leverancier een scherm gekocht met RTS afstandsbediening. Nu blijk ik een systeem te hebben gekregen met IO-homecontrol afstandsbediening.
KlikAanKlikUit (KAKU) werkt alleen met RTS en niet met IO-homecontrol.
Op bijgevoegde afbeeldingen een foto van mijn afstandsbediening. Op de achterzijde staat heel klein IO.
Dus KAKU is niet te gebruiken voor mijn uitvalscherm :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gliset94
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-09-2020
Wij hadden een vouwgordijn (InsideBlinds) gekocht met Somfy RTS bediening, juist om dit te koppelen aan ons KlikAanKlikUit systeem. Op zich lukte koppelen wel met de PROG knop achterop de Telis afstandsbediening, maar de bediening via de app lukte vervolgens niet. Het signaal van de ICS-2000 veroorzaakte slechts een korte beweging van het vouwgordijn, terwijl een korte druk op de knop van de afstandsbediening het gordijn wél helemaal deed openen en sluiten.

De helpdesk van KlikAanKlikUit vermoedde een probleem in de instelling van de Somfy motor (shutter/jaloezie modus in plaats van rolgordijn), maar kon niet helpen met het omzetten van die instelling. Op internet is het mij ook niet gelukt om dit terug te vinden, maar gelukkig heeft de leverancier wél het antwoord kunnen vinden bij Somfy. Omzetten van shutter/jaloezie naar roller gaat heel eenvoudig met de afstandsbediening:
Waarschijnlijk staan de motoren nog in jaloezie modus ipv vouwgordijn modus. Om dit om te zetten moet je:

1: het vouwgordijn ( ongeveer ) in het midden plaatsen
2: Op en neer ( op de afstandsbediening van somfy ) tesamen induwen tot de reactie van de motor
3: de neer en My toets tesamen induwen tot de reactie van de motor.

Deze staat nu in vouwgordijn modus
Uitgevoerd, en waarempel: het werkt! Dus nu zijn de vouwgordijnen (eindelijk) geautomatiseerd _/-\o_

Kudo's voor mijn leverancier voor de snelle reactie (via de mail, webformulier was niet zo snel... |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsX
Wij hebben jalouzieën en de motor staat goed. Inclusief kantelen.

De koppeling heeft het een keer gedaan en toen gingen zowel luxaflex als screen.

Ontkoppeld.

Blijkt screen er wel mee overweg te kunnen.
Luxaflex niet.

Beiden hebben Somfy motor.
Zó balen.

Leverancier weet niets van Kaki.
Dus schieten we ook niets mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricoldw
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-05-2024
Ik hen zelf 3x rolgordijn en 1x zonnescherm met somfy RTS bediening. Deze heb ik met de KAKU app gekoppeld via klonen (de app feeft aan wanneer je het “down” knopje op de somfy afstandsbediening moet indrukken!
Ik heb dit voor alle 4 de achermen gedaan en ze werkten direct perfect!

SUC6,

Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricoldw
Ik hen zelf 3x rolgordijn en 1x zonnescherm met somfy RTS bediening. Deze heb ik met de KAKU app gekoppeld via klonen (de app geeft aan wanneer je het “down” knopje op de somfy afstandsbediening moet indrukken!

SUC6,

Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsX
Dank je.

Deze gaan we zeker proberen.

Maar op dit moment zijn er problemen met de app op Android.

De regels zijn meer bewerkbaar.

Het is al gemeld bij Kaku ben benieuwd wanneer dat is opgelost.

Dan pak ik dit gelijk weer op.
Nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricoldw
Sorry ik bedoel het “prog” knopje achter op de afstandsbediening!

Krijs de mogelijkheid voor:
1. Naar boven
2. MY (een eigen in te stellen favoriete stand)
3. Naar beneden

Via Google Home krijg ik helaas allen de mogelijkheden:
1. Aan (naar boven)
2. Uit (naar beneden)

Weet iemand hoe de MY stand er bij te krijgen valt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsX
Er is geen kloon mogelijkheid als je een apparaat met RTS wilt toevoegen.
Je kunt dit schijnbaar alleen via de programmeertoets op de Somfy AB inregelen.
Helaas gaat dan het screen of de luxaflex helemaal over de zeik en is niet meer goed te krijgen.

En ja, we hebben de stekker van luxaflex er uit bij instellen van screen (en omgekeerd)
Daarna werken beide niet meer op de AB.

Als je klonen hebt gebruikt ben ik heel benieuwd hoe je dat je gedaan hebt en via welke stappen.
Ricoldw schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 22:11:
Ik hen zelf 3x rolgordijn en 1x zonnescherm met somfy RTS bediening. Deze heb ik met de KAKU app gekoppeld via klonen (de app geeft aan wanneer je het “down” knopje op de somfy afstandsbediening moet indrukken!

SUC6,

Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Askardis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-02-2021
Beste tweakers

Ik heb precies hetzelfde probleem ik krijg mijn somfy rts plisse gordijnen niet aangesloten op mijn ics-2000.

Elke keer als ik wil verbinden verbind hij meteen met iets maar niet mijn gordijnen.
Of ik heb nu alle gordijnen en systemen in een straal rond mijn huis toegevoegd maar mijn gordijn zit daar niet tussen.

Misschien is het klonen een oplossing ik weet alleen niet welke optie dan het beste werkt binnen de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadelonC
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-02-2023
Hoi,

Ik heb jaloezieën waarin we de somfy tilt only motor met rts hebben ingebouwd. Ik kon met kaku ook verbinding maken, maar de jaloezieën kantelde dan maar een klein stukje ipv naar de begin- of eindpositie te gaan. Ook ik kreeg het advies van kaku om de motor in de rollermodus te zetten, ondanks dat ik dus jaloezieën heb en geen rol- of vouwgordijnen. Dit werkte wel, alleen doet de my positie (die ik voor de open stand wilde gebruiken) het niet. Deze wordt door de app niet overgenomen. Ik heb dit nog aan KAKU doorgegeven en wacht nog op een reactie. Voorlopig heb ik open als “neer” en gekanteld omhoog als “op”. Dus ik kan ze maar één kant op kantelen. Daarnaast werkt nu de afstandsbediening een beetje anders. De op en neer knoppen moeten langer worden aangehouden om naar de eindpunten te gaan.
Nog hartelijk dank trouwens voor de uitleg over het omzetten naar de rollermodus (eigenlijk niet eens van toepassing op een tilt only motor!). De medewerker van somfy heeft mij er een paar dagen geleden doorheen geloodst, maar ik had de stappen niet opgeschreven en de handleiding vond ik erg onduidelijk op dit punt. Ik had niet door dat je op de my en neer toets moest drukken om de daadwerkelijke wisseling te maken. Heeft wat frustrerende uurtjes gekost vandaag 😉
Pagina: 1