Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Hoi Ik heb zojuist mijn contract getekend bij een bekende banenboer.
Zij vertelde me dat ivm mijn tijdelijk contract via hun, dat er vanaf 2020 een nieuwe wetgeving in gaat.

Volgens hun zouden werkgevers tot 3 keer een tijdelijk contract met een totaal tijdsbestek van 3 jaar mogen geven.

Wat zal de impact zijn voor mensen die een huis willen kopen en een hypotheek willen aanvragen mochten hun inderdaad maximaal worden uitgezonden alsvore een werkgever een pernamente contract moet aanbieden aan een werknemer.

Ik zelf hoop binnen een enkele maanden in vaste dienst te kunnen bij de werkgever waar ik nu tijdelijk voor werk via een recruiter.

[ Voor 4% gewijzigd door Wowhead op 28-08-2019 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-12-2024

Thrilseeka

Woef Woef.

*knip* op het forum bejegenen we elkaar niet met lmgtfy reacties

[ Voor 76% gewijzigd door Rukapul op 28-08-2019 11:56 ]

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:20

drooger

Falen is ook een kunst.

Niet anders dan vroeger.
Uiteindelijk is het aan de hypotheekverstrekker om te bepalen of jij voldoet aan de regeltjes en zij vertrouwen hebben in jouw kunnen om de hypotheek te kunnen dragen.

[ Voor 3% gewijzigd door drooger op 28-08-2019 11:20 ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals hierboven al vermeld, precies zoals het altijd al was. Alleen nu is het gewoon een jaartje langer zo (2 jaar ipv 3 jaar), denk niet dat dit verstrekkende gevolgen gaat hebben voor hypotheken.

Het is sowieso al best mogelijk om met een tijdelijk contract een hypotheek te krijgen. Misschien iets lager dan met een vast contract, en je hebt wel een beetje oke baangeschiedenis voor je huidige baan nodig om de hypotheekverstrekker te overtuigen (of natuurlijk een flinke zak eigen geld). Zou gewoon eens een afspraak maken om je kansen in te schatten zonder vast contract.

Als je een goede band met je werkgever hebt kan je altijd ook nog vragen of zij een intentieverklaring op willen stellen. Verplicht je werkgever namelijk nog helemaal niet om je daadwerkelijk een vast contract te geven, maar zorgt wel voor wat meer vertrouwen bij een hypotheekverstrekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holygame
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:56
Wegens omstandigheden moest ik afgelopen jaar een hypotheek afsluiten met een tijdelijk contract van 3 maanden en een intentie tot onbepaalde tijd. Geen enkel probleem bij de hypotheek verstrekker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Hypotheekverstrekkers zijn een stuk milder geworden ja.
Tijdelijk contract en geen intentieverklaring: "Oei, dan moeten we de cijfers van de laatste 3 jaar gebruiken en als dat een beetje in lijn ligt, nemen we het laatste jaar".
Dus als je de afgelopen 3 jaar (ongeveer) hetzelfde verdient (of meer) is er niets aan de hand. Maar met intentieverklaring (wat echt nergens op slaat, maar goed) nemen ze je huidige salaris mee.

ps: Je moet wel uit de proeftijd zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door RoNoS op 28-08-2019 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelflap1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:40
holygame schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:57:
Wegens omstandigheden moest ik afgelopen jaar een hypotheek afsluiten met een tijdelijk contract van 3 maanden en een intentie tot onbepaalde tijd. Geen enkel probleem bij de hypotheek verstrekker. :)
3 maanden contract en gewoon een hypotheek gekregen? Wat hebben banken aan zo'n intentieverklaring waardoor ze dat doen.
Pagina: 1