[iPhone 6] Betalen voor het updaten van gratis apps

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 15:56
Een gebruiker bij ons heeft een iPhone 6 in gebruik.

Er zijn 19 apps op die telefoon die geupdate moeten worden maar dit gebeurt niet automatisch. Als we dit handmatig willen doen vanuit de App Store dan krijgen we de volgende melding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gSPeRO8yPBUKTTpfcmzZDgGX/full.jpg

Klik je op Annuleer dan verdwijnt de melding maar wordt er niet geupdate, klik je op Koop dan verschijnt de melding gewoon weer.

Dit geprobeerd met Google Maps, NOS, Radio 538 etc, allemaal hetzelfde resultaat.

Op internet kan ik zo gauw alleen dit issue vinden dat er op lijkt, echter dat bleek door een lege pre-paid creditcard te komen. Dat is hier niet het geval, er is wel een creditcard aan dit AppleID gekoppeld, maar dat is geen pre-paid kaart.

En dan nog, die melding klopt van geen kant. Er is geen sprake van "gereduceerde prijs" want de app is gratis, en we zijn klant van "een eerdere versie van dit artikel" want die app staat gewoon geïnstalleerd op het toestel.... Apple op z'n best...

Iemand enig idee wtf dit is en hoe op te lossen?

Telefoon een harde reset geven was niet de oplossing, ik kan ook gewoon nieuwe gratis apps installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:49
Je kunt de apps alleen updaten als je in de store bent ingelogd met het account welke die apps geïnstalleerd heeft.
En dan maakt het niet uit of de app gratis is of niet. Als het huidige account die apps niet geïnstalleerd heeft gaat hij ze niet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Als de app gratis is, dan kan je toch op koop drukken en problem solved? Je krijgt als t goed is eerst een bevestiging wat het gaat ‘kosten’.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 07:26
Waarschijnlijk heb je de app een keer gedownload en later je regio van Apple ID aangepast. Dit is de melding die dan tevoorschijn komt wanneer je die app weer opnieuw probeert te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Verwijder de apps en download ze opnieuw?

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Late reactie maar toch

@WhatsappHack Lees de TS anders nog een keer door ;) Op Koop drukken dan gebeurt er niks en verschijnt de melding gewoon direct weer

@MelvinW Nope, niet het geval, ze heeft wel een prive AppleID maar deze niet gebruikt op dit toestel

@bartijn2 Niet geprobeerd, maar is ook niet nodig, want afgelopen week was het probleem als sneeuw voor de zon verdwenen en updaten alle gratis apps gewoon weer.

Bagger Apple :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
FastFred schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:26:
Late reactie maar toch

@WhatsappHack Lees de TS anders nog een keer door ;) Op Koop drukken dan gebeurt er niks en verschijnt de melding gewoon direct weer

@MelvinW Nope, niet het geval, ze heeft wel een prive AppleID maar deze niet gebruikt op dit toestel

@bartijn2 Niet geprobeerd, maar is ook niet nodig, want afgelopen week was het probleem als sneeuw voor de zon verdwenen en updaten alle gratis apps gewoon weer.

Bagger Apple :?
Niks bagger Apple. Dit is een user probleem.
Er is een apple ID nodig om apps te downloaden. Dus of je download het met het originele ID of je maakt een nieuwe aan en download het opnieuw.

Soms is de oplossing heel simpel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@low_n_slow er is ook gewoon een AppleID ingesteld, ik kon namelijk gewoon nieuwe apps installeren. Maar Apple meent ineens dat er betaald moet worden voor het updaten van reeds geïnstalleerde apps. En van de een op de andere dag ineens niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 04-09-2019 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
low_n_slow schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:01:
[...]

Niks bagger Apple. Dit is een user probleem.
Er is een apple ID nodig om apps te downloaden. Dus of je download het met het originele ID of je maakt een nieuwe aan en download het opnieuw.

Soms is de oplossing heel simpel!
Hij zegt net dat alle problemen als sneeuw voor de zon zijn verdwenen zonder dat hij iets hoefde te doen en dan kom jij met user probleem. |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 20:37
FastFred schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:18:
@low_n_slow er is ook gewoon een AppleID ingesteld, ik kon namelijk gewoon nieuwe apps installeren. Maar Apple meent ineens dat er betaald moet worden voor het updaten van reeds geïnstalleerde apps. En van de een op de andere dag ineens niet meer.
Ik vind dat altijd zo makkelijk, het hele merk is meteen bagger!!!1!1one! Wellicht is het een storinkje bij de App Store servers geweest. Heb je uberhaupt contact gehad met Apple? Of https://www.apple.com/nl/support/systemstatus/ gechecked?

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
D2FValinor schreef op woensdag 4 september 2019 @ 18:58:
[...]

Hij zegt net dat alle problemen als sneeuw voor de zon zijn verdwenen zonder dat hij iets hoefde te doen en dan kom jij met user probleem. |:(
Zeker, hij roeptoetert hoog van de toren dat heel Apple bagger is door zijn zeer lokale probleem. Als Apple echt zo kut was dan was zijn probleem structureel. Dit is gewoon een zeer lokaal geval en gezien de feiten die hij verteld is de kans zeer groot dat het een user error dan wel een (lokaal) probleem van de desbetreffende iphone is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
D2FValinor schreef op woensdag 4 september 2019 @ 18:58:
[...]

En waarom meld 1 user het dan maar? Hier binnen het bedrijf de afgelopen weken 0 meldingen gehad over app store problemen. Ook op Tweakers 0 berichten erover. Dus nee, geen Apple probleem.

PEBCAK

Problem Exists Between Chair And Keyboard in dit geval, gewoon user error di de gebruiker heeft gefixed, niet durft toe te geven waarschijnlijk en waardoor de IT afdeling denkt dat het magisch is opgelost. Komt veels te vaak voor.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:57
FastFred schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:18:
Het gaat er niet om of er ee AppleID is ingesteld, het gaat erom of alle apps, ook de reeds geinstalleerde gratis die moeten worden geupdate, geinstalleerd zijn met hetzelfde AppleID als er nu op staat.
Als er meerdere AppleID's waren gekoppeld op deze telefoon kun je deze problemen krijgen namelijk.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 11:49
MelvinW schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:39:
Waarschijnlijk heb je de app een keer gedownload en later je regio van Apple ID aangepast. Dit is de melding die dan tevoorschijn komt wanneer je die app weer opnieuw probeert te downloaden.
Kleine 'hijack' maar kan je hier iets meer over vertellen? Ik ga binnenkort mijn Apple account omwisselen van NL -> USA en als ik jou goed begrijp, blijven al m'n apps gewoon staan maar, moet ik die paar die ik gekocht heb opnieuw kopen in de US store, en dit gaat via deze pop-up, klopt dit?

Dat zou wel prettig zijn, hoef ik zelf niet zoveel te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 07:26
ex87 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:07:
[...]

Kleine 'hijack' maar kan je hier iets meer over vertellen? Ik ga binnenkort mijn Apple account omwisselen van NL -> USA en als ik jou goed begrijp, blijven al m'n apps gewoon staan maar, moet ik die paar die ik gekocht heb opnieuw kopen in de US store, en dit gaat via deze pop-up, klopt dit?

Dat zou wel prettig zijn, hoef ik zelf niet zoveel te doen.
Correct. Ze staan niet meer onder 'Aankopen' na de switch en je zult de dus opnieuw moeten 'kopen'. Je krijgt dan deze pop-up en hoef je dus niet nog eens te betalen voor een app die je vóór de switch al had gekocht. Zo ging het bij mij een aantal jaren geleden in ieder geval. Belangrijk puntje is wel dat de app ook beschikbaar moet zijn in het land waar je naar toe switcht, maar dat zal voor de meeste apps niet zo'n probleem zijn.
Pagina: 1