• Mark_Jones
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 29-08 20:05
Via de laptop BBG heb ik deze laptop gekocht https://www.wehkamp.nl/acer-sf314-54-30e1-laptop-16194476/

Ik heb bij de aankoop niet gelet op de Windows versie, behalve dat ik gekeken heb of er Windows 10 op staat. Dat is het geval. Maar, nu staat er dus een geknepen versie op, namelijk Windows 10 S. Ik kan dus alleen apps installeren vanuit de Windows Store.

Als ik in de Windows Store zoek, dan krijg ik de mogelijkheid om te upgraden naar Windows 10 Pro, echter kost dit dan 145 euro!! Ook staat staat er "ik heb een product key".

Wat is raadzaam om te doen? Ik heb vanzelfsprekend geen zin om 145 euro te lappen, want dan had ik ook een andere laptop met een betere versie van windows (en waarschijnlijk betere hardware) kunnen kopen.

Kan ik bijvoorbeeld ergens een productkey kopen die zorgt voor een upgrade? En waar moet ik dan op letten?

Alvast dank voor jullie reacties :P

• Pazo
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online

Pazo

Mroaw?

Is dit misschien nog een werkzame oplossing?
https://support.microsoft...s-10-switch-out-of-s-mode

EDIT:
Ik lees hier dat het na 31-3-2018 niet meer gratis kan.
https://www.techzine.nl/h...-naar-windows-10-pro.html

En zie ook dit artikel:
https://www.consumentenbo...graden-niet-altijd-gratis

Dus waarschijnlijk is de gratis upgrade periode voorbij en zal je toch moeten betalen voor een home of pro licentie.

[Voor 60% gewijzigd door Pazo op 28-08-2019 08:44]

5110Wp op west (Barneveld) • PVOutput
Haal meer uit je Envoy!

• Knee-Buckler
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 23-09 11:02
Stuur hem gewoon terug en koop een andere, dat is de beste manier.

Of je moet ergens nog toevallig een Windows 7 key hebben liggen dan kan je Windows 10 home / pro installeren (ligt eraan welke key je hebt) via een usb stickje.

Met een Windows 7 key kan je Windows 10 gewoon installeren, hij maakt er dan zelf een Windows 10 key van.

• Jordy_413
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 10:59
Misschien een key van een oude laptop afhalen?

• Mark_Jones
Jordy_413 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:45:
Misschien een key van een oude laptop afhalen?
Ik heb nog wel een oude laptop liggen. Hoop dat daar dan Windows 7 op staat (en hopelijk niet windows Vista! :| ). Hoe kan ik de key daarvan raadplegen?

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 08:27
Mark_Jones schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:51:
[...]

Ik heb nog wel een oude laptop liggen. Hoop dat daar dan Windows 7 op staat (en hopelijk niet windows Vista! :| ). Hoe kan ik de key daarvan raadplegen?
Sticker op de onderkant, meestal

Woont in Helsinki

• Jordy_413
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 10:59
Mark_Jones schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:51:
[...]

Wat Intelligo zegt of je hebt nog de mogelijkheid om via powershell of third party software je key te achterhalen.

• bregweb
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 04-12 13:11
Ik heb vorige maand nog 5 laptops gratis uit S gehaald via de Windows Store. Via activatie zie je dat S mode actief is, hier kun je ook naar de Store. In de Store komt een pop-up om de S Mode uit te zetten.

Heb zelf ervaren dat de pop-up niet verschijnt, maar via de 3 puntjes rechtsboven kun je alle updates downloaden, daarna opnieuw proberen en verschijnt de pop-up wel.

Hattrick: Thorgal Eagles

• Mark_Jones
bregweb schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:06:
Ik heb vorige maand nog 5 laptops gratis uit S gehaald via de Windows Store. Via activatie zie je dat S mode actief is, hier kun je ook naar de Store. In de Store komt een pop-up om de S Mode uit te zetten.

Heb zelf ervaren dat de pop-up niet verschijnt, maar via de 3 puntjes rechtsboven kun je alle updates downloaden, daarna opnieuw proberen en verschijnt de pop-up wel.
Wauw, als het zo simpel blijkt te zijn! Ik ga het vanavond gelijk proberen.

• bregweb
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 04-12 13:11
Zojuist bovenstaande nogmaals gedaan, dus ik ga er van uit dat jouw probleem opgelost is? Wel zo netjes om dat te melden, niet voor de veer in mijn achterste, maar voor andere gebruikers!

Hattrick: Thorgal Eagles

• Mark_Jones
bregweb schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:56:
Zojuist bovenstaande nogmaals gedaan, dus ik ga er van uit dat jouw probleem opgelost is? Wel zo netjes om dat te melden, niet voor de veer in mijn achterste, maar voor andere gebruikers!
Ff een tijdje druk geweest. Twee kinderen; eentje van 1,5 en de ander van 3 maanden. Maar, laptop is gefixt. Het was inderdaad heel makkelijk om te zetten via het activatiegedeelte. Nu dus een Windows 10 Home editie waar ik weer van alles mee kan.

Bedankt voor alle reacties!

• elise754
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 08-01-2020
Ik wil dus een laptop kopen die swift 1 voor de brugklas. Maara gwat het echt zo makkelijk die windows S veranderen naar Home? :)

• Nuccie
  • Registratie: augustus 2015
  • Niet online
elise754 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:49:
Ik wil dus een laptop kopen die swift 1 voor de brugklas. Maara gwat het echt zo makkelijk die windows S veranderen naar Home? :)
Ja dat gaat echt zo gemakkelijk en is gratis:
https://support.microsoft.../windows-10-in-s-mode-faq

Lees "Hoe schakel ik over vanuit de S-modus?".
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee