Driver touchpad Asus Zenbook: geen precisie touchpad meer?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprto
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14-05-2024
Hallo! Ik heb een vraag ivm drivers voor een touchpad.
Na een recente kleine update van Windows 10 werkt mijn scroll functie van de touchpad niet meer.

Meer nog, alle beweging met twee of drie vingers werkt niet, al de rest wel. De touchpad wordt dus niet meer als precisie touchpad herkend. Er zijn in windows geen settings meer te vinden voor deze bewegingen. Ik heb reeds de ATK en Smart Gesture drivers geupdatet en ook Elan drivers proberen toevoegen. Maar niks helpt..

Heeft iemand suggesties/ervaring?
Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:07

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je probleem lijkt meer met Windows en de drivers ervan te liggen. Dat past beter in Windows Clients dan Client Software Algemeen. Tikje die kant op.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-05 13:05
Alle drivers die te maken hebben met de touchpad opnieuw installeren is misschien een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Heb je bij Asus smart gestures gekeken naar instellingen? Want bij veel laptops zijn de instellingen van de touchpad nog niet native Windows 10, maar gaat dat nog via een fabrikantendriver a la synaptics of bijvoorbeeld Asus smart gestures. Wat als je dat programma eens opent? En welke naam heeft je touchpad momenteel in apparaatbeheer?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprto
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14-05-2024
MsG schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:53:
Heb je bij Asus smart gestures gekeken naar instellingen? Want bij veel laptops zijn de instellingen van de touchpad nog niet native Windows 10, maar gaat dat nog via een fabrikantendriver a la synaptics of bijvoorbeeld Asus smart gestures. Wat als je dat programma eens opent? En welke naam heeft je touchpad momenteel in apparaatbeheer?
Dank je, dit heb ik ook reeds nagekeken. In Smart Gesture staat de optie voor twee, drie vingers wél aan. Maar dit maakt geen verschil. In apparaatbeheer staat hij als Asus Support Device, correct aangesloten op de PS/2 poort.