[Win 10] HP wifi printer "Stuurprogramma niet beschikbaar"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mijn vraag:
Een "klant" van mij heeft een HP Officejet 3830 alles in 1 printer. Deze kan ik toevoegen via de instellingen. Echter komt er bij te staan "Stuurprogramma niet beschikbaar". Oftewel ik kan niet printen.

Via de HP Smart app op de computer kan ik de printer benaderen, kan de status uitlezen, netwerkinstellingen doorlopen enzovoorts. De printer is dus correct ingesteld op het draadloze netwerk. Via HP Smart kan ik ook een document scannen, dat werkt feilloos.

Echter printen vanaf een programma wat op de computer draait is niet mogelijk omdat het stuurprogramma niet beschikbaar is.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
HP laptopje (weet het exacte type even niet) welke net vorige week schoon is geïnstalleerd en geen oude meuk terug is gezet van de vorige installatie. De laptop werkt uitstekend. De software is de software die je bij HP kunt downloaden, zoals HP Smart. Het maakt geen verschil.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
De 2e post uit dit topic op een HP forum.
Printer weggegooid, software verwijderd, laptop herstart, printer herstart, printer opnieuw toegevoegd.

Het is een cirkeltje waar je in zit en waar je niet zo 1-2-3 doorheen breekt.

Iemand die eerder met dit HP probleem gestoeid heeft?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-06 17:32
En wat is er niet gelukt met de drivers van: https://support.hp.com/nl...ne-printer-series/7172321 ?

Als het goed is moeten zowel met de basis als de volledige drivers de printer toegevoegd kunnen worden (draadloos) als ik het me goed herinner.

Anders even (nadat je de printer hebt toegevoegd) onder Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Apparaten en printers kijken of je die driver(s) aan de printer kan toekennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:27

nelizmastr

Goed wies kapot

Idd wel de drivers installeren. Voor printers wil je eigenlijk niet een generieke Windows driver. Dan mist er een hoop functionaliteit.

Het hele pakket van HP installeren dus.

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 02-12-2019 11:51 . Reden: Laat dat Windhoos gewoon even achterwege. Dat was 10 jaar geleden misschien grappig, in 2019 is het dat niet meer. ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die zijn geïnstalleerd. Daarmee wordt het een en ander geïnstalleerd, wordt de printer gevonden in het netwerk. Met HP Smart kan ik ook de status van de inkt bekijken, kan ik de netwerkinstellingen opvragen en alle configuratie-instellingen op de printer maken. Dat werkt dus. Het punt is en blijft ook dan dat Windows blokt roepen dat "het stuurprogramma niet beschikbaar" is en bij de printereigenschappen in HP Smart staat ook dat het niet geïnstalleerd is.
Ik heb dan deze software gedownload, vanaf de gelinkte site
Volledige software en drivers voor de HP OfficeJet 3830 serie
Versie 40.11 164.2 MB 24 apr. 2017
Als het goed is moeten zowel met de basis als de volledige drivers de printer toegevoegd kunnen worden (draadloos) als ik het me goed herinner.
Starke schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 23:29:
Anders even (nadat je de printer hebt toegevoegd) onder Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Apparaten en printers kijken of je die driver(s) aan de printer kan toekennen?
Dit ga ik nog doen (zal vanavond worden), kijken of er drivers zijn geïnstalleerd of dat het installatiepakket maar wat doet.

Het mooiste is dat de hele installatie, inclusief drivers wel goed gaat wanneer de printer met USB wordt geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-06 17:32
Let wel mijn ervaring met de HP Printers (draadloos) is begin het Windows 7 tijdperk. En zoals je aangeeft met USB aangesloten ging het altijd goed maar draadloos (vooral ook met scannen) was het altijd vrij veel moeite om dit werkend te krijgen. Ik hoop dat je het werkend krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1295926

The same error was showing when I tried to add my printer. I got the solution after searching many websites and found 123.hp.com. Now all of the problems of my hp printer has been solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06 14:27

Agent47

I always close my contracts.

En bij apparaatbeheer? Staat daar een geel uitroepteken? Anders het hardware ID kopiëren en plakken in google en die installeren?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Pagina: 1