iBood ontbindt eenzijdig overeenkomst (Roomba & Braava)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AckRite
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-04 09:54
Tijdens de iBood Hunt van 27-8-19 stond er tussen de “Dikke Deals” een aanbieding voor een combinatie van een iRobot Roomba en een Braava Jet voor een prijs van €134,95.
Velen hebben deze aanbieding gekocht.
Tevens is er een, qua inhoud, identieke aanbieding gedaan welke voor een hogere prijs is aangeboden. Ook deze bestellingen zijn eenzijdig gewijzigd door iBood.

De overeenkomst werd enkele uren later eenzijdig opgezegd (gewijzigd) door de verkopende partij met als reden dat er een fout zou zitten in de omschrijving en titel.

N.a.v. een discussie in het topic van de “Dikke Deals” werd er geopperd om wellicht collectief iets tegen deze onwettige handeling van iBood te doen.
Dot topic is aangemaakt voor de kopers/gedupeerden om te bekijken wat de mogelijkheden zijn om te zorgen dat de verkopende partij zich aan de regels houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1247518

Yes gevonden!
Ik vind het vreemd dat ze opeens zeggen dat ze er bij Ibood mee bezig zijn terwijl ze in hun e-mail heel duidelijk zijn door te zeggen dat het een fout is en je maar 1 van de 2 producten krijgt. Zelf heb ik nog een bericht via fb Messenger gestuurd, maar heb nog geen reactie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-05 13:28
Als ik de prijzen van de individuele producten opzoek lijkt het me toch vrij duidelijk dat die lage prijs een fout moest zijn, simpelweg te mooi om waar te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de duurdere versie besteld. Oftewel ik heb 469,95 euro betaald. Gezien het feit dat de combi actie vorige maand voor zo'n 100 euro meer werd verkocht, is 469,95 niet te mooi om waar te zijn. Vooral niet aangezien de eerdere acties bij de hunt vaak iets goedkoper zijn dan waar het eerst voor werd aangeboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AckRite
Josefien schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:37:
Als ik de prijzen van de individuele producten opzoek lijkt het me toch vrij duidelijk dat die lage prijs een fout moest zijn, simpelweg te mooi om waar te zijn?
iBood pretendeert een stunter te zijn adverteert openlijk met hoge kortingen.
Tijdens de “Hunt” worden kortingen tot 90% geopperd.

Waar zie jij dat dit niet mogelijk zou kunnen zijn?

Desalniettemin is dit topic in beginsel niet bedoeld om een welles nietes spelletje te spelen maar meer om een bedrijf een “halt” toe te roepen dat zich niet aan de regels van de wet houdt.
Dit is voor mij nu de 3e maal dat men eenzijdig een overeenkomst ontbindt, en hoe je het ook wendt of keert; dat mág simpelweg niet, zonder een héle duidelijke reden volgens het burgerlijk wetboek.
Daar veranderen algemene voorwaarden opgesteld door verkopende partij namelijk niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binto
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik heb de 135 euro combo besteld. Heb direct gereageerd op de mail maar nog geen reactie ontvangen.

Ze geven tevens aan dat je de order kan annuleren, dit was echter niet mogelijk en 4 minuten later kreeg ik al een track en trace code. Dus morgen komt de helft van mijn bestelling binnen.

Kan eventueel ook via pay-pal gebruik maken van de aankoopbescherming, weet alleen niet waar dat op uitdraait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AckRite
binto schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:49:
Ik heb de 135 euro combo besteld. Heb direct gereageerd op de mail maar nog geen reactie ontvangen.

Ze geven tevens aan dat je de order kan annuleren, dit was echter niet mogelijk en 4 minuten later kreeg ik al een track en trace code. Dus morgen komt de helft van mijn bestelling binnen.

Kan eventueel ook via pay-pal gebruik maken van de aankoopbescherming, weet alleen niet waar dat op uitdraait.
Hier zelfde combi besteld. 2 stuks zelfs (ik heb er al een beneden en wilde er een voor 1e verdieping en zolder).

Ik heb direct een reply gestuurd na ontvangen van mail van iBood. Gezegd dat ik niet akkoord ga en ze aan hun leveringsverplichting houd.
Geen reactie op gehad. Ik heb ze daarna gebeld en zou worden teruggebeld. Na 6u wachten nog maar eens gebeld. Zelfde verhaal. Ze doen er niks mee. Ik heb om de naam van de “manager”. gevraagd die de uitspraak zou hebben gedaan zodat ik dit kan doorgeven als ik dit bij mijn verzekeraar zou neerleggen maar krijg deze niet.

Ik heb weinig vertrouwen in een (volledige) levering. Ik heb ook nog geen T&T ontvangen. Bestelling is “in verwerking”.

Ik zag wel ergens, op de 2e pagina van het subforum op iBood, iemand die de bestelling al gehad (en geweigerd) zou hebben. Lijkt me erg sterk maar deze persoon zei dat de DHL status als “geleverd”. zou zijn komen te staan. Dat wordt een leuk verhaal om je geld dan terug te krijgen.

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:03
iRobot Roomba 980 Robotstofzuiger Black Edition + Braava Jet 240 Dweilrobot

Om deze set gaat het? Als dat het geval is moet je gewoon niet zeuren. Lijkt me nogal duidelijk dat 134 euro geen reële prijs is. Dat je hierover een topic opent zegt meer over jou, dan over iBood. Je wilt van alles met iBood doen, maar in de tussentijd blijf je wel rustig bij ze bestellen. Nee, jij staat wel echt ergens voor. _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door NotSoSteady op 27-08-2019 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AckRite
Anoniem: 1247518 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:29:
Yes gevonden!
Ik vind het vreemd dat ze opeens zeggen dat ze er bij Ibood mee bezig zijn terwijl ze in hun e-mail heel duidelijk zijn door te zeggen dat het een fout is en je maar 1 van de 2 producten krijgt. Zelf heb ik nog een bericht via fb Messenger gestuurd, maar heb nog geen reactie.
Ik vind het ook vreemd. Ik verwacht er niet heel veel van. (Gezien mijn eerdere ervaringen).
Het nadeel is dat ze geen lid zijn van een branche organisatie om zo, als consument, je recht te halen zonder hier voor te gaan procederen.

Maar ik wacht het nog wel even af. Ik verwacht de spullen vrijdag of misschien zelfs zaterdag (ik heb ook een set HEOS speakers in dezelfde bestelling die ik wél wil houden).
Ik ben zelf niet thuis vanwege een renovatie aan mijn vloeren in huis dus ik zal het moeten oppikken bij een DHL punt vermoed ik.

Tot die tijd, denk ik even afwachten wat iBood van plan is.

Ik hoop dat ze hun eigen fouten inzien en de klanten niet laten stikken. Het zou ze in ieder geval sieren als het een gevalletje mea culpa zou zijn en hun “verlies” nemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AckRite
NotSoSteady schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 23:05:
iRobot Roomba 980 Robotstofzuiger Black Edition + Braava Jet 240 Dweilrobot

Om deze set gaat het? Als dat het geval is moet je gewoon niet zeuren. Lijkt me nogal duidelijk dat 134 euro geen reële prijs is. Dat je hierover een topic opent zegt meer over jou, dan over iBood.
Realisme is voor een ieder verschillend.
Juridisch, daarentegen, valt dit wel degelijk te betwisten.

Maar als je hier alleen komt om met e-modder te gooien, wil ik je vriendelijk verzoeken op Bokt te gaan spoken.

Edit:
Zie dat je nog een toevoeging had, dus zal ook daar even netjes op reageren.

Je schijnt me goed te kennen, tarot?

Zonder gekheid. Soms is de maat vol. Dit is mij reeds 2 keer eerder gebeurd. Mag iemand het wellicht ook eens zat zijn?
Weet verder niet waar jij vandaan haalt dat ik vrolijk door blijf bestellen. Ik ben de laatste die mensen/bedrijven geen 2e of zelfs 3e kans geeft.

Ik vind het schandalig dat er eenzijdig een overeenkomst wordt gewijzigd en men ook nog eens van de klant zélf verwacht dat hij vervolgend de nodige actie onderneemt als deze het er niet mee eens is (lees: annuleren [wat niet mogelijk was] of retourneren [en zelf de kosten hier wellicht voor zou moeten dragen ook?).

[ Voor 37% gewijzigd door AckRite op 27-08-2019 23:16 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:03
AckRite schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 23:11:
[...]

Realisme is voor een ieder verschillend.
Juridisch, daarentegen, valt dit wel degelijk te betwisten.

Maar als je hier alleen komt om met e-modder te gooien, wil ik je vriendelijk verzoeken op Bokt te gaan spoken.
E-modder? Jij opent hier toch een topic vanwege het feit dat je een combo t.w.v. 600 euro niet voor 134 euro ontvangt. Zoek snel een advocaat en ga ze collectief aanpakken in plaats van hier zieltjes te winnen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Goed, zullen we het gezellig houden hier? Het trollen, moraalridder-reacties, enz. enz. mogen gewoon achterwege blijven.

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 27-08-2019 23:15 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binto
Het was beter geweest als ze de orders tegengehouden hadden tot ze een reactie van de klant hadden.

Nu leveren ze dus een deel van de order (net het deel waar ik niet op zit te wachten) zonder dat ik de mogelijkheid heb gekregen de order voor uitlevering te annuleren.

Nu moet ik dadelijk een product terug sturen en maar hopen dat de retour kosten vergoed gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AckRite
*knip* Modbreak hierboven gemist?

[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 27-08-2019 23:47 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 12:22
AckRite schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 23:09:
[...]

Ik hoop dat ze hun eigen fouten inzien en de klanten niet laten stikken. Het zou ze in ieder geval sieren als het een gevalletje mea culpa zou zijn en hun “verlies” nemen.
Dit zegt eigenlijk alles al. Je gaat me echt niet vertellen dat je niet doorhad dat dit een fout was. Dat er tijdens de hunt extreme kortingen voorkomen (voor 'oude' producten) wordt nu lekker aangegrepen om mee te rechtvaardigen dat je probeert te profiteren van de fout van iBood. Zeg nou eens eerlijk. Heb je ook maar een moment oprecht gedacht dat deze advertentie de bedoeling zou zijn van iBood?

Los van wat ik daarvan vind is de redelijke verwachting die jij als consument mocht hebben van belang of er een overeenkomst tot stand is gekomen. Mocht jij erop vertrouwen dat dit een oprechte aanbieding was, of wist je zelf wel dat het niet de bedoeling van iBood was? Voor redelijk handelende mensen met kennis van de producten en hun normale prijs lijkt het me niet meer dan normaal om te weten dat er sprake is van een wilsgebrek van iBood en dat er dus geen overeenkomst tot stand is gekomen.

Je lijkt vooral een beetje boos te zijn op iBood dat dit je al twee keer eerder is gebeurd. Allemaal heel vervelend, maar je hoeft daar natuurlijk niet te bestellen. Je kiest er zelf voor om voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten toch?

[ Voor 35% gewijzigd door Lan Mandragoran op 28-08-2019 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Lan Mandragoran schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:54:
[...]

Dit zegt eigenlijk alles al. Je gaat me echt niet vertellen dat je niet doorhad dat dit een fout was. Dat er tijdens de hunt extreme kortingen voorkomen (voor 'oude' producten) wordt nu lekker aangegrepen om mee te rechtvaardigen dat je probeert te profiteren van de fout van iBood. Zeg nou eens eerlijk. Heb je ook maar een moment oprecht gedacht dat deze advertentie de bedoeling zou zijn van iBood?

Los van wat ik daarvan vind is de redelijke verwachting die jij als consument mocht hebben van belang of er een overeenkomst tot stand is gekomen. Mocht jij erop vertrouwen dat dit een oprechte aanbieding was, of wist je zelf wel dat het niet de bedoeling van iBood was? Voor redelijk handelende mensen met kennis van de producten en hun normale prijs lijkt het me niet meer dan normaal om te weten dat er sprake is van een wilsgebrek van iBood en dat er dus geen overeenkomst tot stand is gekomen.

Je lijkt vooral een beetje boos te zijn op iBood dat dit je al twee keer eerder is gebeurd. Allemaal heel vervelend, maar je hoeft daar natuurlijk niet te bestellen. Je kiest er zelf voor om voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten toch?
Ik merk dat er alleen maar in wordt gegaan op de versie van 130 euro en dat mensen konden weten dat zo'n goede deal niet de bedoeling kon zijn. Echter zijn er ook mensen (zoals ik) die 470 euro hebben betaald en ook een e-mail hebben ontvangen met daarin de mededeling dat er maar 1 van de 2 producten wordt ontvangen. Deze deal scheelde iets meer dan 100 euro met de deal die in juli op ibood stond. Dit is gezien het kenmerk van Ibood (eerdere deals in de hunt goedkoper aanbieden) dus helemaal geen vreemde prijs. Dit in combinatie met de foto, de titel, de tekst en de bevestiging zorgt er naar mijn mening zeker voor dat erop vertrouwd mocht worden dat deze deal wel degelijk de bedoeling was van Ibood.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dabbel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-05 13:18
Natuurlijk is de aanbieding te goed om waar te zijn. Toch hoeft de TS per definitie niet de eventuele zaak bij de rechter te verliezen.
De consument moet altijd gericht onderzoek doen. Dat is hier beperkt mogelijk, omdat het een deal is met zeer beperkte tijdsduur.
Ibood hanteert daarnaast slogans als tot 90% korting.
Tot slot, als deze combi-korting in een surprise doos zat, dan was het wel gewoon een valide deal.(Zie als bewijs de vele hunt posts hier op tweakers.)
Dit zijn de argumenten uit mijn hoofd binnen 30 seconde.

Als de TS met goede, overtuigende argumenten komt, goed onderzoek doet naar meer argumenten, dan zie ik ze zeker een kans maken bij de rechter. Mede omdat het business vs consument is, waar TS een zwakkere positie heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:17
Kon je weten dat het niet klopte is de vraag.
De prijs is erg mooi en onrealistisch laag als je dit bij een " normale winkel " zou kopen, maar ibood adverteert inderdaad met dat al hun producten hele hoge kortingen hebben.
Op hun eigen website hebben ze ook adviesprijzen die vaak veel te hoog zijn waarop ze dan een hele hoge korting geven.
Ik zou zeggen dat je wel degelijk kans zult maken bij de rechter, vooral door die hoge kortingen en dat die hoge kortingen ook vaak worden toegepast.
Redelijkerwijs kon je dit wel als een geldige koopovereenkomst zien m.i. ( ik weet ook wel dat ibood dit zo niet had gewild, maar door altijd maar met hoge kortingen aan te komen, ook al klopt de adviesprijs voor geen meter, kun je zo'n aanbieding als die van TS ook als normaal gaan zien ).

Verder is er wel een bevestiging gestuurd? Dan is de koopovereenkomst definitief en moet ibood leveren.
Zie ook: https://www.consuwijzer.n...en-voor-afgesproken-prijs en daar kun je ook gelijk een klacht indienen als je er met ibood niet uit komt.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Is het misschien zelfs zo dat iBood de overeenkomst bevestigt door een deel uit te leveren? Mensen hebben de bundel besteld, daar is de overeenkomst voor. Om deze dan ongevraagd eenzijdig te wijzigen en slechts de helft te leveren, lijkt me dan niet in het voordeel van iBood. Dan is er dus alsnog een overeenkomst voor wat betreft de geplaatste bestelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
Dabbel schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:40:
Natuurlijk is de aanbieding te goed om waar te zijn. Toch hoeft de TS per definitie niet de eventuele zaak bij de rechter te verliezen.
De consument moet altijd gericht onderzoek doen. Dat is hier beperkt mogelijk, omdat het een deal is met zeer beperkte tijdsduur.
Ibood hanteert daarnaast slogans als tot 90% korting.
Tot slot, als deze combi-korting in een surprise doos zat, dan was het wel gewoon een valide deal.(Zie als bewijs de vele hunt posts hier op tweakers.)
Dit zijn de argumenten uit mijn hoofd binnen 30 seconde.

Als de TS met goede, overtuigende argumenten komt, goed onderzoek doet naar meer argumenten, dan zie ik ze zeker een kans maken bij de rechter. Mede omdat het business vs consument is, waar TS een zwakkere positie heeft.
Je eerste zin is goed tegenstrijdig met de rest van je stukje ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:39

Pazo

Mroaw?

Zal iBood zich niet gewoon beroepen op zijn algemene voorwaarden?

https://www.ibood.com/nl/nl/terms/
3. Onjuistheden: iBOOD is niet gehouden om een bestelling uit te voeren, noch tot vergoeding van enig door de koper geleden nadeel, wanneer zij bij de presentatie van de zaak, de formulering van de eigenschappen daarvan of bij de vermelding van de prijs een fout heeft gemaakt en i) het voor de koper duidelijk behoorde te zijn dat het in het betreffende geval om een zetfout ging, of ii) wanneer de koper onder de gegeven omstandigheden er in redelijkheid niet op heeft mogen vertrouwen dat iBOOD die zaak met die eigenschappen voor die prijs zou leveren of zou kunnen leveren.

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwen Schepens
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-09-2019
Gevonden! Zojuist een mail gekregen van Ibood dat we niet in ons gelijk staan... ze halen als voorbeeld de hoogslapers van Leen Bakker erbij. Maar dit is toch niet een zelfde soort zaak? Ze adverteren zelf met hoge kortingen. Ze veranderen zelf de bestelling. Ook is die inmiddels al verstuurd vernam ik via de mail. Ik heb geen idee wat ik moet doen hiermee. Moet ik de bestelling weigeren? Of vervallen dan al mijn rechten? En wat als ik niet thuis ben op het moment van leveren? Zit ik dan met eventuele retourkosten opgescheept? Ik heb niet om alleen een dweilrobot gevraagd. Iemand een idee wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binto
Gwen Schepens schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:21:
Gevonden! Zojuist een mail gekregen van Ibood dat we niet in ons gelijk staan... ze halen als voorbeeld de hoogslapers van Leen Bakker erbij. Maar dit is toch niet een zelfde soort zaak? Ze adverteren zelf met hoge kortingen. Ze veranderen zelf de bestelling. Ook is die inmiddels al verstuurd vernam ik via de mail. Ik heb geen idee wat ik moet doen hiermee. Moet ik de bestelling weigeren? Of vervallen dan al mijn rechten? En wat als ik niet thuis ben op het moment van leveren? Zit ik dan met eventuele retourkosten opgescheept? Ik heb niet om alleen een dweilrobot gevraagd. Iemand een idee wat te doen?
iBood heeft op het forum (van iBood) aangegeven de retour kosten te vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwen Schepens
Bedoel je de reactie gisteravond op het forum? Want hier ging het om een vermoeden van vergoeding van de retourkosten. Helaas kan ik dit forum nergens meer terugvinden
binto schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:25:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binto
Gwen Schepens schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:55:
Bedoel je de reactie gisteravond op het forum? Want hier ging het om een vermoeden van vergoeding van de retourkosten. Helaas kan ik dit forum nergens meer terugvinden

[...]
http://nl-nl.forum.ibood....kke-deals/#comment-887561

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
binto schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:25:
[...]

Daarbij zou het ook fijn zijn dat zij dan het (verzend)risico op zich nemen.

@Gwen Schepens ibood denkt er dus anders over, maar het staat je altijd vrij om een gerechtelijke procedure te starten.
Hier stond ook nog wat over de mogelijkheden om je recht te behalen: https://www.consuwijzer.n...en-voor-afgesproken-prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Wat ik nog een beetje mis is of er naast de titel, ook daadwerkelijk in de rest van de aanbieding stond dat het om de 2 artikelen gaat. Of was de afbeelding, omschrijving e.d. enkel de Braava?

Kwa prijsfout is het met iBood lastig te bepalen. Zeker in de HUNT's hebben ze zo'n lage prijzen tussendoor dat het bij een rechter moeilijk hardmaken is wat nou wel of niet de bedoeling was. Dat spreekt naar mijn mening in het nadeel van iBood.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zie een aantal nieuwe gebruikers met een paar posts, ook de TS is een nieuwe gebruiker.
Net als alle 'te mooi om waar te zijn' aanbiedingen hebben vele denk ik de aanbieding gekocht puur omdat de prijs zo mooi was, niet voor eigen gebruik.

Zelf zit ik al vrij lang op tweakers en vroeger had ik hiervoor misschien ook een topic geopend. Inmiddels ben ik echter wat ouder en boeit het me allemaal vrij weinig.
Overal worden fouten gemaakt, altijd en overal maar je gelijk halen kost enorm veel tijd en frustratie, zeker ook nog eens als veel mensen een ander beeld hebben dan dat jij hebt.
Laat het lekker gaan, misschien krijg je een gratis verzenden code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binto
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:11:
Wat ik nog een beetje mis is of er naast de titel, ook daadwerkelijk in de rest van de aanbieding stond dat het om de 2 artikelen gaat. Of was de afbeelding, omschrijving e.d. enkel de Braava?

Kwa prijsfout is het met iBood lastig te bepalen. Zeker in de HUNT's hebben ze zo'n lage prijzen tussendoor dat het bij een rechter moeilijk hardmaken is wat nou wel of niet de bedoeling was. Dat spreekt naar mijn mening in het nadeel van iBood.
Dit was de deal, zowel bij de 135 euro als de 470 euro variant, zeker bij de 470 euro kon je niet weten dat de prijs niet klopte!

Foto: https://i.imgur.com/BuBbe0n.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gwen Schepens schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:21:
Ik heb nog geen e-mail ontvangen. Had jij de combo voor 130 of 470? Ik heb namelijk de duurdere variant en daar gaat de vlieger van het leenbakker voorbeeld echt niet op.. vandaag wordt het pakket bij mij geleverd en ik ben benieuwd wanneer ik een reactie krijg. Ik heb alleen een verzoek ingediend via fb Messenger? Waar heb jij een e-mail naartoe gestuurd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwen Schepens
O
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:11:

Ik heb overal screenshots van gemaakt. Het ging in zowel de beschrijving als in de foto’s over de combo (dis 2 artikelen) ibood heeft dit achteraf gewijzigd naar alleen de dweilrobot, dus 1 artikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Gwen Schepens schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:38:
O
[...]

Ik heb overal screenshots van gemaakt. Het ging in zowel de beschrijving als in de foto’s over de combo (dis 2 artikelen) ibood heeft dit achteraf gewijzigd naar alleen de dweilrobot, dus 1 artikel
Dat is in ieder geval goed nieuws. Dan sta je een stuk sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwen Schepens
Anoniem: 1247518 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:20:
[...]

Ik heb nog geen e-mail ontvangen. Had jij de combo voor 130 of 470? Ik heb namelijk de duurdere variant en daar gaat de vlieger van het leenbakker voorbeeld echt niet op.. vandaag wordt het pakket bij mij geleverd en ik ben benieuwd wanneer ik een reactie krijg. Ik heb alleen een verzoek ingediend via fb Messenger? Waar heb jij een e-mail naartoe gestuurd?
Ik had de goedkopere variant. Ik heb naast een bericht via messenger nog een reactie geplaatst bij mijn bestelling. (Staat in je bestelhistorie). Dit kon gisteren nog... weet niet of het nu nog kan. Ga je de bestelling weigeren? Of neem je hem aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
binto schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:19:
[...]

Dit was de deal, zowel bij de 135 euro als de 470 euro variant, zeker bij de 470 euro kon je niet weten dat de prijs niet klopte!

Foto: https://i.imgur.com/BuBbe0n.png
Kijk op de foto eens naar de "van" prijs? Daar staat 249 euro doorgestreept, volgens mij kan je wel raden dat die twee producten samen iets duurder zijn dan 249 euro. Geen idee wat overigens bij de aanbieding voor 4xx euro gemeld stond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dabbel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-05 13:18
Lan Mandragoran schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:22:
[...]

Je eerste zin is goed tegenstrijdig met de rest van je stukje ;)
Dit is achteraf kijken met genoeg tijd om te onderzoeken. Heb jij nog meer van zulke argumenten?

Ter aanvulling:
https://www.rtlnieuws.nl/...elemaal-niet-zo-voordelig
https://www.consumentenbo...ites-niet-altijd-goedkoop

De consumentenbond is totaal niet gecharmeerd met hun werkwijze.

Zij zetten druk met "op=op", "dagaanbieding", "flash sale". Door deze uitspattingen ben jij als consument geneigd om snel te beslissen. Het valt nu een keer de andere kant op.

[ Voor 44% gewijzigd door Dabbel op 28-08-2019 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-06 15:14
Als dezelfde producten 2 maal worden aangeboden, tegen significant verschillende prijzen, kan je er van uit gaan dat het hier om een foutje gaat en ik denk dat iBood zich daar ook op beroept. Geef de mensen die juridische stappen willen gaan ondernemen weinig kans. Er worden wel eens fouten gemaakt.....

Wel vind ik het dan slordig dat ze het enkele artikel toch al opsturen, dat had iBood netter moeten oplossen en eerst bij de kopers moeten inventariseren of ze het artikel tegen de juiste prijsstelling nog wel willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

acoster schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:41:
Als dezelfde producten 2 maal worden aangeboden, tegen significant verschillende prijzen, kan je er van uit gaan dat het hier om een foutje gaat en ik denk dat iBood zich daar ook op beroept. Geef de mensen die juridische stappen willen gaan ondernemen weinig kans. Er worden wel eens fouten gemaakt.....

Wel vind ik het dan slordig dat ze het enkele artikel toch al opsturen, dat had iBood netter moeten oplossen en eerst bij de kopers moeten inventariseren of ze het artikel tegen de juiste prijsstelling nog wel willen hebben.
:+ iBood doet zelf bijna niks, veel aanbiedingen zijn gewoon 3e partijen die tegen betaling bij iBood hun rommel erop mikken (met grotere kans op China namaak dingen)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als je dit voor 135 euro hebt gekocht, ben je kansloos. Op basis van de advertentie had je moeten begrijpen dat er iets fout was gegaan. De stofzuiver kost los al 750 euro, dus de "249 euro 46% korting" is een duidelijke fout.

iBood hoeft de overeenkomst niet te ontbinden, omdat er nooit een overeenkomst tot stand is gekomen.

Ik raad je aan om het erbij te laten zitten. Alle tijd en geld die je hierin steekt raak je kwijt.
Anoniem: 1247518 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:43:
Ik heb de duurdere versie besteld. Oftewel ik heb 469,95 euro betaald. Gezien het feit dat de combi actie vorige maand voor zo'n 100 euro meer werd verkocht, is 469,95 niet te mooi om waar te zijn. Vooral niet aangezien de eerdere acties bij de hunt vaak iets goedkoper zijn dan waar het eerst voor werd aangeboden.
Bij dit bedrag geef ik je wel een goede kans. Met name omdat de aanbieding tijdens een hunt plaatsvond, je dus hoge kortingen kon verwachten, en geen tijd had om uitgebreid prijsonderzoek te doen. Zelfs als je een beetje weet hoe duur de apparaten los zijn (750 en 185 euro), is 470 euro niet onrealistisch laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleafers
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-05 14:20
Wat ik hier vooral uit kan opmaken. Ibood houd zich niet aan de afgesproken koop overeenkomst. Het is leuk dat Ibood zijn eigen Voorwaardes heeft. Echter zit Ibood nog altijd in Nederland en hoort zich ook te houden aan de Nederlandse consumentenwet.

Hun probleem is hierin nog dat ze tijdens deze actie's zich beroepen op: "tot wel 90% korting". Hierin Snijdt Ibood zichzelf mee in de vingers.

In het kort op de mail die je zou hebben ontvangen "met als reden dat er een fout zou zitten in de omschrijving en titel".

Meteen een e-mail achteraan sturen:
Ik ga in deze niet akkoord. Met de door jullie geadverteerde advertentie "tot wel 90% korting" beroep ik me dan ook op de consumentenrecht. Hiervoor geeft ik jullie 2 optie's.

1. Beide producten worden gewoon geleverd, tegen de prijs die ik ervoor betaald heb.
2. Indien jullie hierin verzuimen, zal ik een klacht gaan neerleggen bij de geschillencomissie.

Hier het linkje :)
https://www.degeschillencommissie.nl/

Sterkte en hopen dat jullie deze mooie aanbieding alsnog krijgen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:43

paQ

ja daar zullen ze echt van onder de indruk raken, inclusief taalfouten en welke opties bedoel je precies? (2 is een gevolg van het niet opvolgen van 1?)

Lees de reactie van @GlowMouse even.

Pin me er niet op vast, maar zijn reactie zal duiden op (wederzijdse) dwaling.(?)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
sleafers schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:30:
Wat ik hier vooral uit kan opmaken. Ibood houd zich niet aan de afgesproken koop overeenkomst.
Dat maak je er dus niet goed uit op. Bij een wilsgebrek is er geen sprake van een overeenkomst. Er is dus niets om je aan te houden voor iBood. Dat is enkel anders indien de koper er gerechtvaardigd op mocht vertrouwen dat er geen sprake was van een wilsgebrek.

Van dit gerechtvaardigd vertrouwen van de kopers is bij de deal van 140 euro geen enkele sprake. De 'slachtoffers' wisten dondersgoed dat de prijs niet klopte, maar proberen gewoon een slaatje te slaan uit een prijsfout van de wederpartij. Zoals Glowmouse al terecht aangeeft klopte de adviesprijs niet en wijst deze duidelijk op 1 product. De 'slachtoffers' proberen nu vooral argumenten te verzinnen om voor het dubbeltje op de eerste rang te blijven zitten. Juridisch totaal kansloos, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

AckRite schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:21:
Tijdens de iBood Hunt van 27-8-19 stond er tussen de “Dikke Deals” een aanbieding voor een combinatie van een iRobot Roomba en een Braava Jet voor een prijs van €134,95.
Velen hebben deze aanbieding gekocht.
Tevens is er een, qua inhoud, identieke aanbieding gedaan welke voor een hogere prijs is aangeboden. Ook deze bestellingen zijn eenzijdig gewijzigd door iBood.

De overeenkomst werd enkele uren later eenzijdig opgezegd (gewijzigd) door de verkopende partij met als reden dat er een fout zou zitten in de omschrijving en titel.

N.a.v. een discussie in het topic van de “Dikke Deals” werd er geopperd om wellicht collectief iets tegen deze onwettige handeling van iBood te doen.
Dot topic is aangemaakt voor de kopers/gedupeerden om te bekijken wat de mogelijkheden zijn om te zorgen dat de verkopende partij zich aan de regels houdt.
Ook een koper heeft met regels te maken, en een (evt)prijsfout moet je als koper zelf ook onderzoeken.
prijzen https://www.irobot.nl/roomba, https://www.irobot.nl/braava (Roomba +- €749,-, Bravaa Jet 240 +- €185,-)

Dan is de kans groot dat de getoonde advertentie niet correct is/klopt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BuBbe0n.png

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleafers
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-05 14:20
Er is een overeenkomst aangegaan, wel degelijk. Wanneer je iets koop in een website en je betaald via een van de aangegeven mogelijkheden. Geld dat er een koopovereenkomst is, dat het online is gebeurt maakt niet uit volgens de wet.

Tevens wanneer Ibood zelf adverteerd met tot 90% korting!, als er dan bij de advertentie inderdaad heeft gestaan ...% ... (van prijs), ...(voor prijs) en dit klopt gewoon. Dan staat de consument 100% in zijn consumentenrecht.
Lan Mandragoran schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:58:
[...]

Dat maak je er dus niet goed uit op. Bij een wilsgebrek is er geen sprake van een overeenkomst. Er is dus niets om je aan te houden voor iBood. Dat is enkel anders indien de koper er gerechtvaardigd op mocht vertrouwen dat er geen sprake was van een wilsgebrek.

Van dit gerechtvaardigd vertrouwen van de kopers is bij de deal van 140 euro geen enkele sprake. De 'slachtoffers' wisten dondersgoed dat de prijs niet klopte, maar proberen gewoon een slaatje te slaan uit een prijsfout van de wederpartij. Zoals Glowmouse al terecht aangeeft klopte de adviesprijs niet en wijst deze duidelijk op 1 product. De 'slachtoffers' proberen nu vooral argumenten te verzinnen om voor het dubbeltje op de eerste rang te blijven zitten. Juridisch totaal kansloos, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-06 15:14
Ik zou zeggen, TS en mede 'gedupeerde'.. onderneem actie en laat de uitkomst hier weten! Kunnen wel meningen van mede-tweakers blijven vragen en blijven discussiëren, dat brengt jullie niet veel verder. Enige middel om er achter te komen of jullie recht hebben op die aanbieding, is het (juridisch) aanvechten.

Ik ben benieuwd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
sleafers schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:08:
Er is een overeenkomst aangegaan, wel degelijk. Wanneer je iets koop in een website en je betaald via een van de aangegeven mogelijkheden. Geld dat er een koopovereenkomst is, dat het online is gebeurt maakt niet uit volgens de wet.

Tevens wanneer Ibood zelf adverteerd met tot 90% korting!, als er dan bij de advertentie inderdaad heeft gestaan ...% ... (van prijs), ...(voor prijs) en dit klopt gewoon. Dan staat de consument 100% in zijn consumentenrecht.

[...]
Je mist het punt echt volledig. Niemand hier beweert dat een online overeenkomst geen overeenkomst zou kunnen zijn. Een overeenkomst tot stand komt door aanbod en aanvaarding. Als de wil niet overeenstemt met de rechtshandeling is er sprake van een wilsgebrek (zoals in dit concrete geval). Als er sprake is van een wilsgebrek, dan is er in principe geen overeenkomst tot stand gekomen. Een uitzondering hierop is als de consument er gerechtvaardigd op mocht vertrouwen dat de aanbieding van iBood wel juist was. En daar is geen sprake van, de 'slachtoffers' wisten dondersgoed dat het hier om een prijsfout ging.
acoster schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:12:
Ik zou zeggen, TS en mede 'gedupeerde'.. onderneem actie en laat de uitkomst hier weten! Kunnen wel meningen van mede-tweakers blijven vragen en blijven discussiëren, dat brengt jullie niet veel verder. Enige middel om er achter te komen of jullie recht hebben op die aanbieding, is het (juridisch) aanvechten.

Ik ben benieuwd....
God, de rechter ziet ze al weer aankomen hoor. Mensen die puur uit eigen hebzucht proberen misbruik te maken van een foutje van een ander en menen het slachtoffer te zijn als de wederpartij daar niet in meegaat. Dat was ook zo'n succes bij Otto en Leenbakker immers, pff... Accepteer gewoon dat iedereen weleens een foutje maakt en move on.

[ Voor 27% gewijzigd door Lan Mandragoran op 28-08-2019 16:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xh3adshotx
sleafers schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:08:

De overeenkomst is niet ongeldig omdat het online is gebeurt maar omdat het aanbod simpelweg niet klopte. Ze adventeren inderdaad met TOT 90% korting, echter zoals op onderstaande screenshot te zien is hier GEEN spraken van 90% korting.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BuBbe0n.png

Zoals je rechtsboven kunt zien is er 46% korting berekend, echter op een verkeerde basis/advies prijs namelijk 249 euro. Zoals je wellicht kunt begrijpen zijn de aangeboden producten samen veel duurder dan dat bedrag. De "nu" prijs klopt dus ook niet aangezien die tot stand is gekomen met een verkeerde basisprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-06 11:46
iBood biedt meerdere producten aan (waaronder de iBood Box met dure elektronica, en de pizza van €1) met verlies. Dit is het marketingmodel van iBood, en eentje die specifiek tijdens de HUNT stand houdt. Juist deze uitzonderlijke deals zijn 'lokkertjes' voor mond-op-mond-reclame.

Het is dan ook zeker niet aannemelijk dat de prijs onrealistisch is. Zo heeft iBood zelfs wel eens een Roomba in een iBood Box gestopt die is verkocht voor minder dan €100.
Ook schermt iBood met 'kortingen tot 90%', €141 euro is nog altijd meer dan 90% van ~900. Dan ga je nog uit van adviesprijzen, iBood heeft deze Roomba ook meermaals aangeboden voor <500 en de Braava voor €129.

De vergelijking met Leen Bakker gaat hier mank.

Daarnaast stelt iBood dat de koopovereenkomst pas definitief is na het verzenden van een mail met Track & Trace. Dit is onjuist; een overeenkomst wordt gesloten na betaling voor zover ik begrijp. https://blog.iusmentis.co...koop-op-afstand-gesloten/

Maar zelfs wanneer je uitgaat van de opmerking van iBood juist is: de grap is dat iBood de gedupeerden vandaag wel degelijk een mail heeft gestuurd waarin letterlijk staat dat er een robotstofzuiger + dweilrobot geleverd gaat worden.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M0FEt3k.jpg

Daarnaast kunnen gedupeerden vanuit hun bestellingen in hun account een factuur opvragen. Op deze factuur staat ook dat ze een iRobot robotstofzuiger + dweilrobot hebben aangeschaft. Dat gaat problemen opleveren bij garantieaanvragen :P

@xh3adshotx dat betekent dat degenen die de deal voor €469 hebben wél een poot hebben om op te staan. Bovendien slaat die prijs regelmatig helemaal nergens op: héél vaak is de 'vanaf' prijs veel te hoog. Ik zou als consument nooit waarde hechten aan de vanafprijzen bij iBood. Ook niet als 'ie lager is.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
Richh schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:53:
@xh3adshotx dat betekent dat degenen die de deal voor €469 hebben wél een poot hebben om op te staan. Bovendien slaat die prijs regelmatig helemaal nergens op: héél vaak is de 'vanaf' prijs veel te hoog. Ik zou als consument nooit waarde hechten aan de vanafprijzen bij iBood. Ook niet als 'ie lager is.
Ik ben geen advocaat/jurist maar als ik @GlowMouse mag geloven hebben die mensen inderdaad een betere kans.
GlowMouse schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:52:
Bij dit bedrag geef ik je wel een goede kans. Met name omdat de aanbieding tijdens een hunt plaatsvond, je dus hoge kortingen kon verwachten, en geen tijd had om uitgebreid prijsonderzoek te doen. Zelfs als je een beetje weet hoe duur de apparaten los zijn (750 en 185 euro), is 470 euro niet onrealistisch laag.
Het is dan ook zeker niet aannemelijk dat de prijs onrealistisch is. Zo heeft iBood zelfs wel eens een Roomba in een iBood Box gestopt die is verkocht voor minder dan €100.
Ook schermt iBood met 'kortingen tot 90%', €141 euro is nog altijd meer dan 90% van ~900. Dan ga je nog uit van adviesprijzen, iBood heeft deze Roomba ook meermaals aangeboden voor <500 en de Braava voor €129.
Dat ze een Roomba of een ander duur product in een doos stoppen lijkt mij hier niet relevant aangezien dat iBood z'n eigen keuze is. Het is op zich wel duidelijk dat de adviesprijs waarop deze aanbieding gebaseerd is niet klopt met de werkelijkheid.

Bij deze aanbieding stond:
Adviesprijs: 249 euro
Aanbiedingsprijs: 134,90
Verschil 49%

Als er had gestaan:
Adviesprijs: 935 euro
Aanbiedingsprijs: 93,50 euro
Verschil: 90%

Had je waarschijnlijk een sterkere positie gehad aangezien ze vaker dingen met verlies/hoog kortingspercentage verkopen. Maar goed, nogmaals ik ben geen jurist, het lijk mij als persoon alleen wel duidelijk dat dit niet helemaal de bedoeling van iBood was.
Maar zelfs wanneer je uitgaat van de opmerking van iBood juist is: de grap is dat iBood de gedupeerden vandaag wel degelijk een mail heeft gestuurd waarin letterlijk staat dat er een robotstofzuiger + dweilrobot geleverd gaat worden.
[Afbeelding]
Dat is wel een beetje triest :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
iBood biedt meerdere producten aan (waaronder de iBood Box met dure elektronica, en de pizza van €1) met verlies. Dit is het marketingmodel van iBood, en eentje die specifiek tijdens de HUNT stand houdt. Juist deze uitzonderlijke deals zijn 'lokkertjes' voor mond-op-mond-reclame.

De vergelijking met Leen Bakker gaat hier mank.

Daarnaast stelt iBood dat de koopovereenkomst pas definitief is na het verzenden van een mail met Track & Trace. Dit is onjuist; een overeenkomst wordt gesloten na betaling voor zover ik begrijp. https://blog.iusmentis.co...koop-op-afstand-gesloten/

[Afbeelding]

Daarnaast kunnen gedupeerden vanuit hun bestellingen in hun account een factuur opvragen. Op deze factuur staat ook dat ze een iRobot robotstofzuiger + dweilrobot hebben aangeschaft. Dat gaat problemen opleveren bij garantieaanvragen :P

toon volledige bericht
Heel leuk en aardig allemaal maar er klopt geen hout van. Een overeenkomst komt tot stand door aanbod en aanvaarding. Niet door betaling en ook niet door verzending. En als er een wilsgebrek was komt er in principe geen koopovereenkomst tot stand, tenzij je daar gerechtvaardigd op mocht vertrouwen dat het wel zo was.

Wees nou toch eens eerlijk zeg. Je wist toch dat die prijs niet klopte? Dan mocht je er toch niet gerechtvaardigd op vertrouwen dat het wel zou kloppen? Dat er een keer een roomba in een doos is gestopt ter promotie betekent toch niet dat je werkelijk geloofde dat dit de bedoeling was?

De mensen die de set voor 440 euro hebben gekocht hebben inderdaad wél een poot om op te staan. Daarvan zou je werkelijk kunnen geloven dat het de bedoeling was. Bij 140 euro niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Lan Mandragoran op 28-08-2019 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
@xh3adshotx daar aan toegevoegd trouwens: het is een gi-gantische pagina, vol met afbeeldingen en een ellenlange tekst die héél duidelijk aangeeft dat het om een combipakket gaat. De titel, de URL, alles klopt. Alleen de doorgestreepte vanafprijs en het percentage zijn onjuist :P

@Lan Mandragoran onzin. Ik vermoed dat je niet bekend bent met het fenomeen 'iBood Hunt'. Dit hele principe rust nou eenmaal op (iets te) goede deals afgewisseld met deals waarop ze marge maken. Ik denk oprecht dat sommige gedupeerden er van onder de indruk waren gebruik te maken met een promotiestunt voor deze flashsales, in de hoop dat gebruikers bij volgende hunts ook massaal de flashsales gaan doorscrollen.
Ibood heeft zeer regelmatig verschillende producten aangeboden als 'lokkertje', heus niet alleen de iBood Box. Juist specifiek oudere, uitgaande modellen, worden wel eens met hoge kortingen aangeboden. Al is de iBood Box wel een goed voorbeeld waardoor dit niet per se een onrealistisch aanbod is.

Waarom zou dit niet ter promotie gelden?
Een overeenkomst komt tot stand door aanbod en aanvaarding.
En wanneer is er sprake van 'aanbod en aanvaarding' volgens jou?

Oke, dus de helpdeskmedewerker van iBood zelf heeft de regels niet op orde? Zij schrijven letterlijk "Pas als er informatie volgt in de vorm van een Track & Trace code of anderzijdige verzending is de overeenkomst definitief en zijn wij verplicht om de aangekochte producten te leveren."

Ik kan er ook niks aan doen dat ze vervolgens precies zo'n mail sturen. En wat moet ik dan vervolgens met de factuur waarin staat dat ik een iRobot robotstofzuiger heb? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
Richh schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:19:
@xh3adshotx daar aan toegevoegd trouwens: het is een gi-gantische pagina, vol met afbeeldingen en een ellenlange tekst die héél duidelijk aangeeft dat het om een combipakket gaat. De titel, de URL, alles klopt. Alleen de doorgestreepte vanafprijs en het percentage zijn onjuist :P
Klopt, ik vermoed dat het product ook wel klopt alleen iemand heeft een “2” in plaats van een “7” ingevuld bij de adviesprijs. Ik denk dat de eigenlijke prijs had moeten zijn: €749 * 0,51 = €381,99.
Oke, dus de helpdeskmedewerker van iBood zelf heeft de regels niet op orde? Zij schrijven letterlijk "Pas als er informatie volgt in de vorm van een Track & Trace code of anderzijdige verzending is de overeenkomst definitief en zijn wij verplicht om de aangekochte producten te leveren."

Ik kan er ook niks aan doen dat ze vervolgens precies zo'n mail sturen. En wat moet ik dan vervolgens met de factuur waarin staat dat ik een iRobot robotstofzuiger heb? 8)7
Dat is wel slordig van iBood en ik hoop stiekem dat je ze daar nog wel op kan pakken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• binto
GlowMouse schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:52:
iBood hoeft de overeenkomst niet te ontbinden, omdat er nooit een overeenkomst tot stand is gekomen.
Hadden ze de overeenkomst maar ontbonden of gedaan alsof deze niet bestond.

Ik heb er meer moeite mee dat ze eenzijdig de overeenkomst aanpassen en alleen de Roomba of Braava opsturen. Terwijl ze weten dat er geageerd is op de combinatie. Ze hadden alles gewoon direct moeten annuleren en eventueel de juist combinatie moeten aanbieden.

Ibood had dit anders aan moeten pakken, zeker omdat de producten in eerste instantie ook los aangeboden werden voor een beter prijs dan deze "combinaties". Had de Braava, als ik deze graag gehad zou hebben, op dat zelfde moment goedkoper kunnen kopen dan nu het geval is.

Ik snap ook dat als je die "deal" ziet staan je hem niet kan laten liggen en dat je het probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:30

Pierre

Van nature lui!

*knip* Hier zijn de shopreviews voor.

[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 28-08-2019 20:03 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lan Mandragoran

@Lan Mandragoran onzin. Ik vermoed dat je niet bekend bent met het fenomeen 'iBood Hunt'. Dit hele principe rust nou eenmaal op (iets te) goede deals afgewisseld met deals waarop ze marge maken. Ik denk oprecht dat sommige gedupeerden er van onder de indruk waren gebruik te maken met een promotiestunt voor deze flashsales, in de hoop dat gebruikers bij volgende hunts ook massaal de flashsales gaan doorscrollen.
Ibood heeft zeer regelmatig verschillende producten aangeboden als 'lokkertje', heus niet alleen de iBood Box. Juist specifiek oudere, uitgaande modellen, worden wel eens met hoge kortingen aangeboden. Al is de iBood Box wel een goed voorbeeld waardoor dit niet per se een onrealistisch aanbod is.

Waarom zou dit niet ter promotie gelden?

[...]

En wanneer is er sprake van 'aanbod en aanvaarding' volgens jou?

toon volledige bericht
Aanbod en aanvaarding zijn rechtshandelingen. En daarvoor moet je wil overeenstemmen met je handelen. En juist dat gaat hier mis, zoals nu al meermaals uitgelegd is.

Ik ben zeker wel bekend met de iBood hunt en ik weet dat daar aanzienlijke kortingen worden gegeven. Dit zijn met name echter hoge kortingen t.o.v. de adviesprijs van verouderde producten. Kortingen van 85% ten opzichte van de laagste prijs die geldt op andere websites worden ook niet bij de Hunt geboden.

Dat weet je zelf ongetwijfeld allemaal ook, maar je wil graag profiteren van dit duidelijke foutje van iBood. Of had je werkelijk geen idee dat dit niet de bedoeling van iBood zou zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Ja mensen, ook websites als iBood maken wel eens fouten aangezien daar mensen werken zoals jij en ik. Accepteren en wachten op de volgende aanbieding scheelt je een hoop tijd en frustratie. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-06 11:43
Nee joh gewoon instappen bij een louche 'advocaat' die alle gedupeerden wel wil vertegenwoordigen tegen 100 pp ofzo. Lekker snel slapend rijk worden.
Hiervoor genoemde zaken hadden ook van die lui :')

Je kan niet gaan schermen met normaal hebben ze wel meer dingen met 90% korting als dat niet bij jouw specifieke aanbieding staat. Plus dat de adviesprijs alleen al veel te laag is. Als ze deze aanbieding met 1% korting hadden aangeboden was die nog te goed om waar te zijn.
En daar gaat het om, dat je had kunnen weten dat deze 'aanbieding' te goed is om waar te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
Lan Mandragoran schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 18:02:
[...]

Aanbod en aanvaarding zijn rechtshandelingen. En daarvoor moet je wil overeenstemmen met je handelen. En juist dat gaat hier mis, zoals nu al meermaals uitgelegd is.
Laat ze dat dan zelf uitleggen in plaats van dat jij dat voor iBood in gaat vullen.

Want iBood zegt dit niet. Die beweert dat het een gesloten overeenkomst is na het verzenden van de T&T code.

Wat ze hebben gedaan.
maar je wil graag profiteren van dit duidelijke foutje van iBood
Dat hoef je niet voor mij in te vullen, want dat is feitelijk niet waar. Je kan ook dingen vragen voordat je mij woorden in mn mond probeert te leggen.

Foutjes zijn menselijk en kunnen gebeuren! Daar is niks mis mee. Maar, zoals hier (eveneens) meermaals is aangegeven: iBood maakt hier fout op fout.

In plaats van dat ze het netjes afhandelen en uitleggen, waar ik zeker open voor stond, passen ze eenzijdig de overeenkomt aan en veranderen een bestaand product in mijn bestellijst.
En als ik zeg dat dat een beetje raar is, schiet men direct in de verdediging met een vergelijking die niet relevant is, en zegt een medewerker dat een overeenkomt pas geldig is na verzending van de T&T - letterlijk 10 minuten nadat ze nota bene zelf die T&T hebben verzonden waarmee ze de overeenkomst dus zelf bevestigen 7(8)7

En per slot van rekening heb ik dus zometeen een Braava, maar dan zonder passende factuur (!?!).

En dan heb ik er ook nog eens meer geld voor betaald, dan dat de Braava los tijdens de Hunt had gekost. Is dat niet een beetje gek?

Zo lastig is het niet om dat op te lossen, toch? Toch weigert iBood een vinger uit te steken en duwen ze zichzelf verder in de shit door met onjuiste argumenten te komen. Jij zou dat gewoon maar accepteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
Richh schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:47:
[...]

Laat ze dat dan zelf uitleggen in plaats van dat jij dat voor iBood in gaat vullen.

Want iBood zegt dit niet. Die beweert dat het een gesloten overeenkomst is na het verzenden van de T&T code.
Wat ze hebben gedaan.

[...]

Dat hoef je niet voor mij in te vullen, want dat is feitelijk niet waar. Je kan ook dingen vragen voordat je mij woorden in mn mond probeert te leggen.

Foutjes zijn menselijk en kunnen gebeuren! Daar is niks mis mee. Maar, zoals hier (eveneens) meermaals is aangegeven: iBood maakt hier fout op fout.

In plaats van dat ze het netjes afhandelen en uitleggen, waar ik zeker open voor stond, passen ze eenzijdig de overeenkomt aan en veranderen een bestaand product in mijn bestellijst.
En als ik zeg dat dat een beetje raar is, schiet men direct in de verdediging met een vergelijking die niet relevant is, en zegt een medewerker dat een overeenkomt pas geldig is na verzending van de T&T - letterlijk 10 minuten nadat ze nota bene zelf die T&T hebben verzonden waarin ze de overeenkomst zelf bevestigen 7(8)7

En per slot van rekening heb ik dus zometeen een Braava, maar dan zonder passende factuur (!?!).

En dan heb ik er ook nog eens meer geld voor betaald, dan dat de Braava los tijdens de Hunt had gekost. Is dat niet een beetje gek?

Zo lastig is het niet om dat op te lossen, toch? Toch weigert iBood een vinger uit te steken en duwen ze zichzelf verder in de shit door met onjuiste argumenten te komen. Jij zou dat gewoon maar accepteren?
toon volledige bericht
Het eenzijdig wijzigen had iBood absoluut niet mogen doen. Dat is een belachelijke gang van zaken. Dat ben ik 100% met je eens. Aan de andere kant slaat het ook nergens op om beide producten op te eisen en te doen alsof dat realistisch is. Er is hier gewoon geen koopovereenkomst tot stand gekomen, zowel niet t.a.v. de combideal als t.a.v. het ene product. Ze moeten het product dus maar weer van je op komen halen en jij krijgt je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 19:47
Misschien gooi ik wel een stok in het hoenderhok, ook al ben ik het er wel mee eens dat je bijna onmogelijk kan stellen dat er een geldige overeenkomst is, maar als mijn moeder bijvoorbeeld zonder enige technische kennis de site had geopend, een robotstofzuiger wel als handig had bevonden en de prijs aanvaardbaar had gevonden, had ze geen tijd gehad om überhaupt onderzoek te doen wat normale prijzen zijn voor zo’n rare stofzuiger op wielen.

Ik denk dat dat ook wel zal meewegen. Een cruiseschip van 100 meter voor 100 euro dat begrijpt iedereen, maar een huismoeder die in een paar seconde moet beslissen om een robotstofzuiger te kopen voor 100 euro vind ik persoonlijk een discutabel verhaal.

Al moet je niet willen profiteren van andermans fout, maar de wijze waarop een overeenkomst wel of niet tot stand komt kun je niet afvangen in jurisprudentie van 1 of 2 niet gelijkende zaken, ik zou hier persoonlijk ook heel voorzichtig mee zijn als het gaat om “juridisch” advies.

Moreel echter wel verwerpelijk als je weet wat zo’n ding normaal kost.

Ik denk wel dat het verlies van de ondernemer zwaarder wordt gerekend dan die huismoeder die echt split second had moeten beslissen of ze een stofzuiger op wielen wou. Dus eigenlijk valt er weinig over te zeggen. Maar er zijn hier weinig mensen die je tegen gaan houden om naar een rechter te gaan, leedvermaak is ook vermaak :)

[ Voor 13% gewijzigd door RedHat op 28-08-2019 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Lan Mandragoran schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:55:
[...]

Het eenzijdig wijzigen had iBood absoluut niet mogen doen. Dat is een belachelijke gang van zaken. Dat ben ik 100% met je eens.
Precies.
Aan de andere kant slaat het ook nergens op om beide producten op te eisen en te doen alsof dat realistisch is.
Dat begrijp ik, al ligt het imho wel iets genuanceerder dan het Leen Bakker-verhaal waar iBood naar probeert te refereren :)
Ik denk dat het wel een interessante case zou zijn, los van of het nou moreel te verantwoorden is of niet.
Er is hier gewoon geen koopovereenkomst tot stand gekomen, zowel niet t.a.v. de combideal als t.a.v. het ene product.
Dat had ik begrepen!
Jammer genoeg zegt ibood nu eigenlijk indirect dat we wel degelijk een overeenkomst hebben met een stofzuiger + dweil :P
Ze moeten het product dus maar weer van je op komen halen en jij krijgt je geld terug.
Precies. Want ik ben niet van plan om voor dit verhaal ook nog eens zelf retourkosten te gaan betalen 8)7

Ze hebben zelf gezegd dat ik hem mag annuleren op de site als ik dat wil. Echter was die optie al niet meer beschikbaar omdat mijn bestelling al in het verwerkingsproces was... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
- Laat maar, word vast als flaming gezien...-

[ Voor 100% gewijzigd door MoldyInko op 28-08-2019 21:58 . Reden: Weg. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door JohanNL op 28-08-2019 22:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:56

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
We kunnen hier nog 10 pagina’s vol over typen, maar het is heel simpel. Ibood heeft al aangeven dat het een fout is en dat ze de set voor die prijs niet gaan leveren. Welke mening hier ook gedumpt wordt: niet relevant. Alleen de rechter kan hier een uitspraak over doen. Koper(s) moeten dus een gang naar de rechter maken. Op basis van al eerder aangehaalde argumenten acht ik de claim van de kopers kansloos, maar gooi er een advocaat tegen aan als je denkt dat je wel gelijk hebt en ik wens je succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binto
Mijn Bravaa is binnen. Ik ben eruit, deze gaat vrijdag retour. Nog wel gedacht aan de aankoopbescherming van paypal, maar dadelijk blijf ik zitten met een ongewenst apparaat. En heb niet zoveel zin in een hoop gedoe. Volgende keer beter.

Kreeg zojuist wel onderstaand mailtje, of ik een review wil geven over de Robotstofzuiger en dweil |:(
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xVt2uvf.png

• JohanNL
binto schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:45:
Mijn Bravaa is binnen. Ik ben eruit, deze gaat vrijdag retour. Nog wel gedacht aan de aankoopbescherming van paypal, maar dadelijk blijf ik zitten met een ongewenst apparaat. En heb niet zoveel zin in een hoop gedoe. Volgende keer beter.

Kreeg zojuist wel onderstaand mailtje, of ik een review wil geven over de Robotstofzuiger en dweil |:(
[Afbeelding]
Paypal zal je hoogstwaarschijnlijk ook aanbieden om alles retour te sturen waarna je dan je geld terug krijgt, heb je voor de rest dus ook niks aan.

• We Are Borg

We Are Borg

@binto : vol automatische mail dus tsja :)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

binto schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:45:
Mijn Bravaa is binnen. Ik ben eruit, deze gaat vrijdag retour. Nog wel gedacht aan de aankoopbescherming van paypal, maar dadelijk blijf ik zitten met een ongewenst apparaat.
Je hebt een oa dweilrobot besteld, maar je wil blijkbaar helemaal geen dweilrobot?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:21
YakuzA schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:42:
[...]

Je hebt een oa dweilrobot besteld, maar je wil blijkbaar helemaal geen dweilrobot?
Een dweilrobot lijkt mij alleen echt handig icm een stofzuiger robot. Alleen lijkt het mij vrij nutteloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ik heb vandaag een e-mail ontvangen van Ibood met daarin het volgende:

We begrijpen je frustratie vanuit een consument standpunt. Helaas hebben wij het recht om tijdig de deals te veranderen en hierop te informeren. De content was in dit geval verkeerd geschreven en aangepast zodra dit bij ons bekend werd. Excuses voor al het ongemak dat je hierdoor hebt opgelopen. Helaas moeten wij bij ons standpunt blijven en kun je de rechtsbijstand contact met ons laten opnemen.

Nogmaals excuses voor het verloop van je bestelling en ondanks dit wensen we je toch nog een fijne dag verder.

Aangezien ik de duurdere deal heb gekocht, beginnen ze waarschijnlijk niet over de kenbare fout en het voorbeeld van het leenbakker bed. Nee ze geven aan dat ze het recht hebben om tijdig de deal te veranderen. Helaas voor Ibood was het niet tijdig aangezien ik al een bevestiging had ontvangen. Rechtsbijstand zal dus inderdaad contact met ze opnemen.

En voor de mensen die gaan reageren dat ik op koopjes uit ben en kon weten dat het een fout was.. Ik heb het over 470 euro en niet over 130. Tevens was dezelfde deal een maand eerder maar ongeveer 100 euro duurder..

• Unknown90
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-05 13:25
Nevermind

[ Voor 98% gewijzigd door Unknown90 op 03-09-2019 10:26 ]

• We Are Borg

We Are Borg

Anoniem: 1247518 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:17:
Helaas voor Ibood was het niet tijdig aangezien ik al een bevestiging had ontvangen.
Dat zegt niks. Zoek maar op GoT naar het topic over coolblue die de koop heeft ontbonden -nadat- de klant het artikel al in bezit had gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Update: Ik krijg alsnog de de dweilrobot geleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwen Schepens
Nog gekker hierzo: ik heb de dweilrobot vorige week aan de deur geweigerd. Een paar dagen later kreeg ik een mail van ibood dat ik de Apple AirPods (deze had ik ook besteld) geweigerd zou hebben. Qua afmeting en gewicht van het pakket dat ik geweigerd had kon dit nooit de AirPods zijn. Weer een dag later een mail met daarin excuus dat ik niet de AirPods had geweigerd maar door een fout konden ze die niet leveren. Ik kon ze wel opnieuw bestellen en zowaar een code voor gratis verzending erbij. Wat een lief gebaar van ibood, maar niet heus. Maar ondertussen nog steeds mijn geld van de robotstofzuiger en dweilrobot niet terug. Wat een waardeloos bedrijf is dit toch. Ze moeten hun zaakjes eens beter op orde krijgen. Ik heb het wel gehad met ze. Ik had nog eea estels maar kon dat al heel snel niet meer annuleren. Ondertussen nog niet binnen maar ik ga alles weigeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-06 21:13
Tja ik heb zelf een lange geschiedenis. Ook besloten hier niet meer te bestellen. Waarom? Ibood heeft verrreweg de slechtste service van NL.......dan betaal ik liever een tientje meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Goed. Kunnen de shopreviews en eigen ervaringen achterwege blijven hier? Deze mogen, zoals gewoonlijk, via https://tweakers.net/shopreview/7861/ibood/overzicht/ geplaatst worden.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
*knip* Zie modbreak hierboven.

[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 20-09-2019 22:09 ]

Pagina: 1