Hoe krijg ik mijn BIOS op mijn externe scherm te zien

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Hallo,

Helaas is mijn laptopscherm een keer gebroken,maar gebruikte m nog en ik moest een tv als monitor gebruiken via HDMI. Ik heb de tv ingesteld als de belangrijkste weergave-uitvoer enz ... maar mijn BIOS wordt nog steeds niet weergegeven.

Nu start mijn laptop wel, maar krijg ik geen weergave meer op mijn tv.
Ik wil toegang tot het BIOS om secure boot uit te zetten.
De laptop probeert het BIOS weer te geven via het laptopscherm; dus verwijderde ik het laptopscherm zodat de laptop maar zou denken dat er één uitvoerapparaat is, maar dat heeft niet gewerkt. De tv geeft totaal niets meer aan.

Ik ben vrij zeker dat ik alles heb geprobeerd om mijn probleem op te lossen, maar las op een forum dat er bepaalde BIOS Simulators zijn. Alleen kan ik deze niet vinden.

Dit is vrijwel mijn laatste red middiel, tenzij ik mijn scherm natuurlijk vervang.
GELIEVE TE HELPEN ME !!!!

Bij voorbaat dank.

Randy

Het gaat om de Asus K95VB

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:58
Heb je nog andere monitoren met HDMI ingang tot je beschikking? Vaak wordt in het bios scherm een afwijkende resolutie gebruikt (bv 800x600) waar mogelijk de HDMI ingang van je tv niet mee om kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yep, heb t zelfs met 3 vga-monitoren geprobeerd.

bedankt vr je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
BIOS weergeven op een externe monitor gaat niet werken, er is dan namelijk nog helemaal niets geladen wat die monitor zou kunnen detecteren.

Afhankelijk van wat je precies zou willen wijzigen, in de handleiding staat een beknopte beschrijving van bios opties met plaatjes... misschien dat je daarmee wat kan?

https://dlcdnets.asus.com/pub/ASUS/nb/K95VB/0413_DU6941.pdf

Of met een beetje goed zoeken kan je een vervangend display vinden voor tussen de 75 en 100 euro op ebay. Eventueel op zoek naar een 2e hands exemplaar... eventueel defect maar met nog een werkende display.

Eventueel dit topic (zou niet weten waar anders) een oproep doen aan iemand die dezelfde laptop heeft die je er doorheen kan loodsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat was ik al bang voor inderdaad. Maar zon BIOS Simulator zou handig zijn.
Ik ga eens kijken hoever ik kom met de handleiding.

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
Bij mijn vorige Dell laptop kreeg ik de bios op het externe scherm te zien wanneer ik direct na de powerknop indrukken de laptop weer dichtklapte. Dat zou je dus nog kunnen proberen: laptop met extern scherm eraan direct na het inschakelen weer dichtklappen. E.v.t. zou het ook nog kunnen door met een extern toetsenbord een reboot te triggeren d.m.v. ctrl+alt+del, afhankelijk van waar hij blijft hangen.
Pagina: 1