Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbergl
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 15-06-2022
Mijn vraag
Sinds kort heb ik domoticz op de raspberry geïnstalleerd.
Vandaag heb ik een RFXcom gekocht en wil dan de klik aan en klik uit lampen hier aansluiten.
ik krijg steeds een time oud wanneer ik een lamp probeer te zoeken.

Ik ben nog helemaal nieuw in deze materie en misschien dat iemand tips voor me heeft

Relevante software en hardware die ik gebruik
..raspberry pie
rfxcom433
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
geïnstalleerd en gereboot

Beste antwoord (via robbergl op 29-08-2019 09:24)

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08 21:49
Je moet geloof ik wel met de afstandsbediening commandos geven tijdens het zoeken. Of zelfs de stekkers van de kaku in zoekmodus zetten (dus dezelfde wijze als je een afstandsbediening eraan wilt koppelen)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 00:12

JdM

Humbled

Je moet iets specifieker zijn over de kaku apparaten die je wil aansluiten: zonder typenummers werkt de glazen bol niet
Wat bedoel je met "als ik een lamp probeer te zoeken" : wat vul je in in Domoticz, welk protocol
Heb je de hardware (rfxcom) goed actief/werkend in domoticz?
Heb je al gezocht op "de typenummers van je kaku apparatuur icm domoticz" om te achterhalen of er niet al ergens een uitleg bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbergl
hallo,

ik heb de rfxcom aan de raspberry gekoppeld als apparaat. via devices wil ik de lampen die op zijn aangesloten op de klik aan klik uit op te zoeken. ik gebruik type APA31500R.

ik heb via youtube YouTube: RFXCOM aansluiten op Domoticz en lampen toevoegen dit gebruikt

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08 21:49
Je moet geloof ik wel met de afstandsbediening commandos geven tijdens het zoeken. Of zelfs de stekkers van de kaku in zoekmodus zetten (dus dezelfde wijze als je een afstandsbediening eraan wilt koppelen)

• robbergl
Inmiddels werkt het, ik moest de klik aan en klik uit ook nog resetten. dank voor de hulp