Beste 5.1 opzet voor leuke prijs

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrie99
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08-2024
Beste Tweakers,

Zojuist is mijn oude 5.1 set-up toe aan vervanging! De center speaker klinkt alsof hij aan het einde van zijn latijn is... Speaker set-up is van Magnat. Verleden jaar heb ik al wel een nieuwe receiver aangeschaft, de Onkyo TX-NR545 neem aan dat deze gewoon nog volstaat en ben dus opzoek naar een nieuw 5.1 set.

De situatie zoals hij is:
- Receiver: Onkyo TX-NR545
- 5.1 set-up: Magnat SYMBOL 5100A
- 2 Onkyo Dolby Atmos enabled speakers (als het goed is: SKH-410) (kregen we bij de receiver er gratis bij)
- 4K LG OLED TV, versie van 2018 (C8)

Nou kwam ik een setje online tegen van Onkyo de SKS-HT588 5.1 voor 350 euro's. Is dit een geschikt setje? En ga ik hiermee zeker niet achteruit, en het liefst op vooruit qua geluid?

Of hebben jullie nog andere ideeën of tips...

Budget is maximaal 500 euro. Maar bespreekbaar.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Beste antwoord (via ferrie99 op 30-08-2019 17:55)

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Je mag de speakers een maand proberen teufel dus proberen kan altijd.

Je kunt ook starten met bijvoorbeeld 2.0 en dan door sparen voor 3.0/3.1/5.1. Klein beginnen met en volle set eindigen

Kijk ook is naar de Dali zensor of spector serie, Q acoustic 3020 serie etc. Met jouw budget kun je prima 2.0 beginnen langzaam uitbreiden.

Ik ben na een luistersessie begonnen met 2x q acoustic 3020 fronts en 3090C. Heb nog 2 Jamo speakertjes als rear en een goedkope Canton subwoofer. De sub ga ik nu als eerste vervangen, dan de rears en dan uitbreiden naar een atmos receiver en speakers. Mooi elk jaar een update doen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Kijk is naar teufel, geregeld mooie aanbiedingen en prijs kwaliteit erg goed. De ultima 40 mk3 gaat vaak voor 699, tis boven je budget maar wel echt een mooi setje.

Evenrueel kun je kijken naar de consono serie, maar met die kleine satteliet speakers moet de subwoofer ook het sub en mid laag doen en dat moet je eignink zien te voorkomen.

Kijk dus vooral naar speakers die vanaf 80hz beginnen met spelen zodat de sub alleen alles onder de 100hz doet.

Met jouw budget kun je ook is tweedehands kijken, bijvoorbeeld een Jamo HCS426 set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:21

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

• ferrie99
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08-2024
NL_Scratch schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:49:
Kijk is naar teufel, geregeld mooie aanbiedingen en prijs kwaliteit erg goed. De ultima 40 mk3 gaat vaak voor 699, tis boven je budget maar wel echt een mooi setje.

Evenrueel kun je kijken naar de consono serie, maar met die kleine satteliet speakers moet de subwoofer ook het sub en mid laag doen en dat moet je eignink zien te voorkomen.

Kijk dus vooral naar speakers die vanaf 80hz beginnen met spelen zodat de sub alleen alles onder de 100hz doet.

Met jouw budget kun je ook is tweedehands kijken, bijvoorbeeld een Jamo HCS426 set.
Dank voor je tips.

Vindt 600 á 700 euro wel een erg grote uitgave. Budget is echt maximaal rond de 500 euro.
Kwam in de ultima lijn ook de Ultima 20 Surround tegen. Hoewel nog steeds boven het budget, 599 euro. Is dit ook een goede optie?

Daarnaast kwam ik ook de Consono 35 Mk3 "5.1-Set tegen. Wel binnen budget, 333 euro. Is dit ook een goede keuze vergeleken met de ultima 20 surround, of is dit meteen merkbaar groot verschil?

Ik zal voornamelijk de home cinema gebruiken voor dagelijks tv kijken, af en toe een film kijken en muziek luisteren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Je mag de speakers een maand proberen teufel dus proberen kan altijd.

Je kunt ook starten met bijvoorbeeld 2.0 en dan door sparen voor 3.0/3.1/5.1. Klein beginnen met en volle set eindigen

Kijk ook is naar de Dali zensor of spector serie, Q acoustic 3020 serie etc. Met jouw budget kun je prima 2.0 beginnen langzaam uitbreiden.

Ik ben na een luistersessie begonnen met 2x q acoustic 3020 fronts en 3090C. Heb nog 2 Jamo speakertjes als rear en een goedkope Canton subwoofer. De sub ga ik nu als eerste vervangen, dan de rears en dan uitbreiden naar een atmos receiver en speakers. Mooi elk jaar een update doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 21:55
Je zou ook een set van Marktplaats kunnen halen, echter wel aan te raden eerst te luisteren. Zelf heb ik Dali speakers, er staat een set witte Zensor 7's. Persoonlijk vind ik ze er fijn klinken. Erg helder, gedetailleerd en goed laag. Een set zwarte staat er voor ongeveer 540, nieuw met garantie

[ Voor 4% gewijzigd door luuksnijmegen op 01-09-2019 16:26 ]

Pagina: 1