Bluetooth toetsenbord werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cancun
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-04 18:46
Mijn vraag

Mijn Bluetooth toetsenbord werkt niet. Mis ik iets of zal ik ‘m nooit aan de praat krijgen met dit systeem.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Voor in de huiskamer heb ik een klein systeempje gebouwd:
-Asrock deskmini 110
-i3 6100
-Corsair Valueselect 2x 4 GB Sodimm
- Samsung EVO 860 250GB
- Netwerkadapter: Intel Wireless A-C 9462 ( voor WiFi en Bluetooth)
-Toetsenbord : HAMA Key4All X300 (jaja ik weet het low budget maar heb niet veel nodig voor in de huiskamer)
-Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Het geval: In Windows zie ik dat ik WiFi heb, kan verbinding maken heb signaal maar ik kom met geen mogelijkheid op internet. Ik heb een andere netwerkadapter geprobeerd en had precies hetzelfde. Hierop een USB WiFi do dongle gekocht en internet werkt prima.
Omdat ik zo min mogelijk kabeltjes wil besloot ik ook een Bluetooth toetsenbord te kopen.
Installatie ging makkelijk en Windows vondt snel het nieuwe Bluetooth device. In Windows zie ik ook dat het toetsenbordje gekoppeld is maar iets typen werkt niet.

Het toetsenbordje staat aan, is gekoppeld, word herkend maar de toetsen reageren nergens op.

Het moederbord heeft de meest recente update voor de Bios/UEFI en ik heb alle recente drivers voor het moederbord geïnstalleerd.
Voor het toetsenbord zijn nog geen (nieuwe) drivers uit.
Voor de netwerkadapter heb ik ook alle beschikbare drivers geïnstalleerd.

Windows geeft geen foutmeldingen en als ik Windows moet geloven zou alles perfect werken.

Zie ik iets over het hoofd en wat kan ik nog proberen? Het was in eerste instantie al raar dat WiFi niet werkte natuurlijk. Dus er lijkt iets te blokkeren...?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Wi-Fi en Bluetooth zenden op dezelfde frequentie (2.4GHz), ze kunnen elkaar dus storen. M.i. zit het euvel in de Intel kaart. Schroef een andere combo kaart erin en sluit de antennes aan en kijk of dat beter is.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cancun
Bedankt voor je reactie.Andere kaart heb ik geprobeerd maar had hetzelfde euvel. Antennes heb ik niet maar weet ook niet of die passen.

Is er een manier om de range te veranderen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:57
volgens mij werkt de Intel Wireless A-C 9462 niet zonder antenne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cancun
Aah zou dat het zijn! Weet je misschien welke antenne ik nodig heb? (interne antenne dan neem ik aan?) Of is hij niet compatible met de asrock deskmini 110 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:42
Interne antennes zijn niet aan te raden met een metalen kast. Je hebt pigtails en externe antennes nodig, bijvoorbeeld deze.* Als ik de afbeeldingen van je kast bekijk dan lijkt het erop dat bovenaan drie uitspringen zitten voor antennes.

* Ik weet niet of de kabels lang genoeg zijn, dat zul je zelf uit moeten zoeken. Je hebt iig exemplaren met een MHF4-connector nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door hcQd op 27-08-2019 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cancun
Bedankt ik ga zoiets bestellen en kijken of het werkt. Ik heb een vermoeden dat dit het probleem is.
Pagina: 1