output dvd ? mpeg kaart of video kaart ?

Pagina: 1
Acties:

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:11
hallo forum, ;)

een collega heeft een nieuwe pc met allerlei toeters en bellen waaronder een dvd-rom.
de exacte specs heb ik helaas niet maar het gaat om een intel beestje met +/- 800mhz
hij klaagt dat zijn dvd output naar zijn monitor stottert en is dus niet tevreden.
nu heb ikzelf de dxr3 mpeg kaart voor mijn dvd output naar zowel monitor als brdbld tv.
vraag is nu, ondanks dat hij een modern pc
systeen heeft zou een mpeg kaart overkill zijn of is het toch de ideale oplossing ?

control alt oeps deleted

Verwijderd

Overkill is het niet, het is namelijk beter van kwaliteit. Overigens zou het softwarematig vloeiend moeten lopen, dus check even de instellingen.
Ik heb het softwarematig vrijwel vloeiend lopen op een PII-350 met 192MB en een GF2MX. Maar geef toch de voorkeur aan mijn Hollywood+ kaartje. ;)

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Ik draai hier DVD op een p2 450/256mb/G400DH en een beamer en windvd en ik heb nooit problemen met stotteringen ook niet met DIVX.

Dus zijn processor zou snel genoeg moeten zijn. Laat hem de boel eens opnieuw inrichten, nieuwe drivers etc. Als het bij mij al goed draait moet het bij hem helemaal goed gaan.

Succes
ps als je geen zin hebt in dat gezeur, gewoon zeggen dat die kaart nodig heeft :)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant